[F1] 2010 Race 4 - Shanghai (China)

Alles over Lotus in de motorsport
Peter D
Naam: Peter
Auto: Elan M100

Re: [F1] 2010 Race 4 - Shanghai (China)

Bericht door Peter D »

Volgens mij begint de pitlane bij het veralten van het circuit, en mag je vanaf daar al niet meer inhalen ... :?:
Eens de Pitlane in, geldt er een snelheidslimiet.

Het spectakel van Hamilton bij het verlaten van de Pitlane vond ik nogal gevaarlijk voor alle mekaniekers !

Benieuwd of daar geen sancties gaan op volgen.
Wel droevig dat de wedstrijdleiding bepaalde 'voorvallen' pas na de wedstrijd bekijkt... Zijn hun reglementen dan echt zo moeillijk dat ze daar uren tijd voor nodig hebben ?

Een drive-through na valse start kon vandaag door de safety-car geneutraliseerd worden (in tijd, niet in posities), iets wat bij later opgelegde sancties niet kan.

Wat Hamilton deed, is over de stopplaatsen 'racen' met potentieel gevaar voor mekaniekers. (Persluchtpistolen en slangen die kunnen weggeslingerd worden). Zo'n dingen zijn sensationele TV-beelden, alleen stel ik mij de vraag of dat mag getolereerd worden ? :o
Indien niet, direct uit wedstrijd nemen. Daar heb je toch geen uren zoekwerk in je eigen reglementen voor nodig ?

P.S.: Ik heb genoten van de wedstrijd hoor :P :lol:
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
mindp0wer
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S

Bericht door mindp0wer »

Bart P schreef:Hebben jullie gezien hoe Alonso ploegmaat Massa inhaalt net voor de pitsingang?? Da's nu het verschil tussen en goede piloot en een wereldkampioen !!! Dit leverde Alonso minsten 15 seconden voordeel op ...
Ja kijk als Alonso er ongestraft mee weg kan komen dan zou ik als ik Alonso was maar uitkijken voor een wraakreactie van Massa in de komende wedstrijden.
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Red Baron
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1

Bericht door Red Baron »

BDC Peter schreef:Het spectakel van Hamilton bij het verlaten van de Pitlane vond ik nogal gevaarlijk voor alle mekaniekers !

Benieuwd of daar geen sancties gaan op volgen.
Wel droevig dat de wedstrijdleiding bepaalde 'voorvallen' pas na de wedstrijd bekijkt... Zijn hun reglementen dan echt zo moeillijk dat ze daar uren tijd voor nodig hebben ?
Hamilton en Vettel hebben enkel waarschuwing gekregen aangezien beide wagens op hetzelfde moment werden vrijgelaten.
Hamilton had iets meer wielspin waardoor ze tegelijk door de pitlane reden.
Het was wel Vettel die hem volledig aan de rechterkant duwde waardoor Hamilton zo dicht bij de pitboxen reed.
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Red Baron
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1

Bericht door Red Baron »

Bart P schreef:Hebben jullie gezien hoe Alonso ploegmaat Massa inhaalt net voor de pitsingang?? Da's nu het verschil tussen en goede piloot en een wereldkampioen !!! Dit leverde Alonso minsten 15 seconden voordeel op ...
Is dan wel jammer dat die wereldkampioen zoveel ronden achter die goede piloot moet rijden en hem dan niet kan inhalen..... :D
Zelfde als in Melbourne...

Waren duidelijk geen teamorders want Massa moest zodanig uitwijken dat hij daardoor in het gras terecht kwam.
En wat als beiden nu elkaar geraakt hadden? Want er zijn middelen genoeg om teamorders te laten gelden dat je dit niet moet doen op een plaats waar de kans op brokken zo groot is...

Alonso zal zich op zo'n manier nu ook niet populair maken bij de tifosi.

Was wel een zéér mooie race maar valt het op dat ik niet echt fan ben van die rooie wagentjes en dan zeker niet van diene spanjaard :lol:
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Plaats reactie