Shiny new Nitron street series

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
YvoTuk
Naam: Yvo Tuk
Auto: Elise S1/Evora
Contacteer:

Re: Shiny new Nitron street series

Bericht door YvoTuk »

lol... er is helemaal niets geschikt voor jullie keuring :p
mindp0wer
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S

Bericht door mindp0wer »

Stijntje schreef:Aha ik ben fan .En heel fel geintreseers zijn deze ook geschikt voor de keuring of moet ik mijn originele Bilsteins nog bij houden .
Waarom zou dat niet in orde zijn?
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

mindp0wer schreef:
Stijntje schreef:Aha ik ben fan .En heel fel gestresseerd zijn deze ook geschikt voor de keuring of moet ik mijn originele Bilsteins nog bij houden .
Waarom zou dat niet in orde zijn?
Als je in België uw ophanging aanpast moet je een montage attest + validatie attest hebben.

- "montage attest" kan de garage maken die de verlaging gemonteerd heeft
- "validatie attest" moet bijgeleverd worden door de invoerder/fabrikant

+ Je moet dan je wagen laten keuren (ook al is hij geen 4j) en dien je bovenstaande papieren voor te leggen.

Die documenten kunnen door de fabrikant en/of invoerder geregeld worden via de Belgische Goca mits van hun kant de juiste papieren, tests en resultaten aangevuld met een betaling en worden opgenomen ... kunnen zij validatieattesten uitreiken. Ik denk niet dat Nitron dat heeft/wil doen. Misschien kan Yvo daar es voor kan kijken? Alhoewel voor de x-aantal ze verkopen is het voor de meeste merken / invoerders het sop de kolen niet waard.
YvoTuk
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Correct, we doen geen moeite om aan lokale keurings eisen te voldoen. Op dit moment hebben we te maken met de Duitse TÜV, de Fransen en de Belgen die allen denken een eigen keurings methode in leven te moeten roepen.

Heel handig... van die Europeese eisen.. :x

De investering om door dit soort keuringen te komen is veel te groot en derhalve niet interessant voor de fabrikanten.

Maar.... we verkopen al jaren Nitrons en andere produkten naar Belgie. Ik weet niet hoe mensen het doen, maar ze komen ermee door de keuring. Misschien zetten ze even andere dempers op de auto, maar ik denk het eerlijk gezegd niet.
mindp0wer

Bericht door mindp0wer »

Mijn Bilsteins zijn versleten, er moeten dus andere op. Indien ik problemen ga krijgen met de Nitrons dan zoek ik liever een ander merk.

Wie heeft ervaring met Nitrons en de keuring? Trouwens ik ben niet van plan om ook nog een extra setje aan te kopen om dan daarmee door de keuring te geraken en dan achteraf terug om te wisselen.

Ayrton Senna
YvoTuk
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

als die keuring is zoals ik denk dat ie is zal er geen ander merk zijn waarmee je een upgrade kan doen.

Aan de andere kant rijden er veel mensen met Nitrons in Belgie en ik kan me niet voorstellen dat die mensen niet door de keuring komen ;)
Peter D
Naam: Peter
Auto: Elan M100

Bericht door Peter D »

Geen ervaringen met schroefkits op Elise.
Rij met mijn daily op schroefset KW Variante 3.
Voor Elise is enkel schroefset Variante 2 beschikbaar (uitgaande slag in hardheid verstelbaar).
KW levert met GOCA attest.

Misschien heeft er iemand ervaring mee op de Elise ?
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

In België kom je er niet door met een schroefophanging zonder papieren, veelal spuiten mensen de aftermarket dempers & veren in het zwart om ze er "origineel" te laten uitzien (lukt niet bij een schroefophanging).

Ik zie wel dat KW dus wel een schroefophanging set (variante 2) heeft voor de Elise/Exige, KW is tevens een merk dat de nodige papieren bijlevert voor de Belgische autokeuring.
mindp0wer

Bericht door mindp0wer »

Heeft iemand een internetadres met meer info over schokdempers voor een Elise?

Ayrton Senna
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Op het eerste zicht is KW de enigste mogelijkheid als je een schroefophanging wil.
( http://www.kw-suspensions.eu/pdf/KWsusp ... E-2010.pdf )

Let er wel op dat je deze in België dient te kopen, anders krijg je de nodige attesten er niet bij. Indien je deze nadien moet bestellen via de invoerder kost U dat nog es 121€.

Ikzelf rij al jaren KW, KW heeft zich in een kleine tien jaar opgewerkt naar de top en staat nu naast (of boven) de grote merken als Bilstein. Momenteel twijfel ik om bij KW bij hun motorsport afdeling een schroefset voor mijn Elan te laten ontwikkelen maar de kostprijs valt een beetje tegen. Maatwerk en kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijs natuurlijk.
Plaats reactie