Bestuurbaarheid Exige S (ervaren rotten of allemansvriend?)

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Gebruikersavatar
jokke_vlo
Berichten: 1100
Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Locatie: Tussen Oostende en Arlon

Re: Bestuurbaarheid Exige S (ervaren rotten of allemansvriend?)

Bericht door jokke_vlo »

Frederik schreef:In en uitstappen bij een Elise/Exige is wennen, zelf had ik er ook problemen mee in het begin, maar eens je er een aantal keer hebt gedaan dan went het wel snel. Natuurlijk lijkt het klungelig als je nog de 'juiste manier' niet hebt gevonden.

Welke stoelen had die CUP260? Probac's zijn nogthans zeer goede kuipzetels!
jokke_vlo schreef:Donut: niet gelukt.

Kies jij op die manier uw wagens? :-)
Stoelen, oei ken het merk niet, zijn die dat oem in de cup staan, met het logo van Hans op.

Donut: nee zenne maar ik vind overstuur wel iets leuker dan onderstuur.

Ik weet wel niet in welke mate je met camber settings die kunt bijsturen, zal dit aan Verhiest is vragen.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Bestuurbaarheid Exige S (ervaren rotten of allemansvriend?)

Bericht door Frederik »

Als ik nog es alles doorneem hier en op Autoforum lijkt het mij zo duidelijk als pompwater dat je op zoek bent naar "een circuit speeltje" waarmee madam in de week naar de winkel(s) kan gaan.

Eerlijk gezegd vind ik dit dus niet samengaan, maar misschien ligt het wel aan mij. :-)

Zou het niet interessant kunnen zijn om de Panamera én de ML te houden maar een 'goedkopere' Elise bij te kopen? Dan kan je hardcore op circuit gaan en kunnen jullie zich beiden nog steeds luxueus verplaatsen tijdens de week. Tevens kan je dan beginnen Lotus ervaren tegen een meer normalere prijs, want de CUP260 is nu niet bepaald budgetvriendelijk in aankoop.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Bestuurbaarheid Exige S (ervaren rotten of allemansvriend?)

Bericht door Frederik »

jokke_vlo schreef:Donut: nee zenne maar ik vind overstuur wel iets leuker dan onderstuur.

Ik weet wel niet in welke mate je met camber settings die kunt bijsturen, zal dit aan Verhiest is vragen.
Heb je wel de tractiecontrole uitgezet ? :-)
Gebruikersavatar
jokke_vlo
Berichten: 1100
Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Locatie: Tussen Oostende en Arlon

Re: Bestuurbaarheid Exige S (ervaren rotten of allemansvriend?)

Bericht door jokke_vlo »

Frederik schreef:
jokke_vlo schreef:Donut: nee zenne maar ik vind overstuur wel iets leuker dan onderstuur.

Ik weet wel niet in welke mate je met camber settings die kunt bijsturen, zal dit aan Verhiest is vragen.
Heb je wel de tractiecontrole uitgezet ? :-)
Beiden gedaan. Op droog wegdek was het verschil niet heel heel groot (vond ik).
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: Bestuurbaarheid Exige S (ervaren rotten of allemansvriend?)

Bericht door Dim »

er valt veel "bij te werken" met aggresievere geometrie setups/ophanging.
Heb het net laten doen bij de mijn Elise (die gekend is met een "veilige" onderstuur), en samen met semi-slicks en andere ophanging rondom rond is het effect indrukwekkend...sturen aan lage snelheid wordt wel stuk zwaarder, en tramlining ook prominenter...
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Bestuurbaarheid Exige S (ervaren rotten of allemansvriend?)

Bericht door Frederik »

jokke_vlo schreef:
Frederik schreef:
jokke_vlo schreef:Donut: nee zenne maar ik vind overstuur wel iets leuker dan onderstuur.

Ik weet wel niet in welke mate je met camber settings die kunt bijsturen, zal dit aan Verhiest is vragen.
Heb je wel de tractiecontrole uitgezet ? :-)
Beiden gedaan. Op droog wegdek was het verschil niet heel heel groot (vond ik).
Ja ... een Lotus heeft nu eenmaal enorm veel grip hé ... dat is het hem net.
In tegenstelling tot sommige andere sportwagens met "danig veel power" en "danig weinig grip" :)

Beter 260pk (in mijn geval 220) met grip, dan 460 zonder, voor mij althans... ;)
Gebruikersavatar
jokke_vlo
Berichten: 1100
Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Locatie: Tussen Oostende en Arlon

Re: Bestuurbaarheid Exige S (ervaren rotten of allemansvriend?)

Bericht door jokke_vlo »

Waarschijnlijk, gezien het zeer korte circuit, ben ik ook iets te laat in de remmen gegaan waardoor ik te veel corrigerend moest werken en niet genoeg de wagen in de bocht gezet heb zodat hij beter kan uitbreken. (+ dat er maar één vrije bocht was, al de rest was muur :))
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Bestuurbaarheid Exige S (ervaren rotten of allemansvriend?)

Bericht door Frederik »

Dus je hebt van Lotus Verhiest de CUP260 meegekregen om een circuitdag te doen?

Waar heb je gereden? Croix?
Gebruikersavatar
jokke_vlo
Berichten: 1100
Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Locatie: Tussen Oostende en Arlon

Re: Bestuurbaarheid Exige S (ervaren rotten of allemansvriend?)

Bericht door jokke_vlo »

Frederik schreef:Dus je hebt van Lotus Verhiest de CUP260 meegekregen om een circuitdag te doen?

Waar heb je gereden? Croix?
Nee van een bevriend forum lid :), heb een bedrijven terrein hier, daar heb ik gereden.
Heb ondertussen al donut filmpjes gezien, ik heb nog veel te leren :)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Bestuurbaarheid Exige S (ervaren rotten of allemansvriend?)

Bericht door Frederik »

jokke_vlo schreef:
Frederik schreef:Dus je hebt van Lotus Verhiest de CUP260 meegekregen om een circuitdag te doen?

Waar heb je gereden? Croix?
Nee van een bevriend forum lid :), heb een bedrijven terrein hier, daar heb ik gereden.
Heb ondertussen al donut filmpjes gezien, ik heb nog veel te leren :)
Leent Noël zijn CUP uit? :o
jokke_vlo schreef:Waarschijnlijk, gezien het zeer korte circuit, ben ik ook iets te laat in de remmen gegaan waardoor ik te veel corrigerend moest werken en niet genoeg de wagen in de bocht gezet heb zodat hij beter kan uitbreken. (+ dat er maar één vrije bocht was, al de rest was muur :))
:roll: :roll:
Plaats reactie