Inderdaad je kan alternatieve wegen nemen maar zo verlies je tijd en denk dat Francis en partner gewoon zo snel mogelijk op hun vaste bestemming willen geraken en liefst met de Elise erbij.
Heb in het verleden ook nog vele km's langs alternatieve wegen gereden om ergens te geraken da's allemaal ok als je de tijd hebt en dit kan inplannen, maar om dezelfde snellere weg te doen op de autostrade zou ik mss ook liever de trein nemen, want aan autostrade rijden voor zoveel km's heb ik persoonlijk ook niets, vind het al een verlies van km's alleen al.
Misschien een héél dom vraagje, maar toch...
- Yves
- Naam: Yves
- Auto: Elise Sprint 220 2019
- Contacteer:
-
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Contacteer:
Re: Misschien een héél dom vraagje, maar toch...
Yves en Francis... ik rij met een diesel brander (Range Rover) in 16/17 uurtjes naar Altea in bijna"zuid" spanje....???? via Clermont frrnd en Millau vanuit Kortrijk... en ik weet zeker dat ik met een 12 uurtjes in Ampuriabrava of Rosas-ad C.Brava sta... vroeger toen ik nog bij de paras was reden we met de Ford Capri dikwijls in 12 uur naar het vliegveldje en de paraclub van Ampuriabrava... dus zo'n prestatie is dat nu ook niet hoor... maar voor sommigen is zelfs naar Ieper komen reeds te veraf.
.. elk zijn gedacht zeg ik... maar naar noord-Spanje zou "ik" zelfs niet overwegen om met het vliegtuig te gaan. zekers als ik méer dan een week vakantie zou hebben...auto op trein zetten is ook een hele rompslomp me dunkt en... als ge om 04.30 hr s'morgens kan met de wagen vertrekken kunt ge op uw dooie gemak zijnde reeds zitten te eten s'avonds aan de costa brava op een mooi resto terrasje....

en met de lotus rondtoeren in Spanje is gewoon heeerlijk, bochtige mooie asfaltwegen zijn er in overvloed... enig minpuntje is dat de kleine fuel tank beter tijdig gevuld kan zijn wegens soms grote intervals tussen de fuel stops..

en met de lotus rondtoeren in Spanje is gewoon heeerlijk, bochtige mooie asfaltwegen zijn er in overvloed... enig minpuntje is dat de kleine fuel tank beter tijdig gevuld kan zijn wegens soms grote intervals tussen de fuel stops..
Laatst gewijzigd door Herman op 05 mar 2010, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik kan nooit langer weg dan 1 week (het leven van een zelfstandige kan soms hard zijn
) en dan is die trein mooi meegenomen. Om 20h. vertrek in Denderleeuw en om 8h afstappen in Tarbes. Op de trein een goed glaasje (of 2) en de rest... kan je al raden...

-
- Naam: Francis Arteel
- Auto: Elise MK2 SC
Hoi, iedereen,
Herman, wij gaan altijd naar l'Estarit... Dat zal je ongetwijfeld wel kennen. Ben ook nog es gaan kijken tot aan het vliegveld van Ampuriabrava...
Het is gewoon dat we maar 3 weken groot verlof hebben, en ik wil geen 2-3 dagen onderweg verspillen.
EDWIN, waar nam je de trein juist dan? Tot verleden zomer kon je in Lille Seclin op, maar deze is nu afgeschaft. Ik zou van Parijs naar Narbonne moeten...
Denk je dat ik me een Elise er ongeschonden op en af raak?
Alvast bedankt,
Herman, wij gaan altijd naar l'Estarit... Dat zal je ongetwijfeld wel kennen. Ben ook nog es gaan kijken tot aan het vliegveld van Ampuriabrava...
Het is gewoon dat we maar 3 weken groot verlof hebben, en ik wil geen 2-3 dagen onderweg verspillen.
EDWIN, waar nam je de trein juist dan? Tot verleden zomer kon je in Lille Seclin op, maar deze is nu afgeschaft. Ik zou van Parijs naar Narbonne moeten...
Denk je dat ik me een Elise er ongeschonden op en af raak?
Alvast bedankt,
-
Wij gingen erop in Denderleeuw, maar de nmbs heeft dat afgeschaft. Ik denk wel dat je met de elise erop kan zonder problemen maar of die autotrein nog bestaat weet ik niet.