YLD2010 Ideeën en commentaren

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Gesloten
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Re: YLD2010 Ideeën en commentaren

Bericht door Herman »

ik vind hiervoor deze tekst in GOKA.... klik verder autokeuring---personenauto--en dan verlagingen.. 11 cm ?

http://www.goca.be/frames/newdesign.asp

maar wij zijn hier reeds zeer laag aan het of-topiccen :D
Blue Darkness
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Contacteer:

Bericht door Blue Darkness »

Frederik schreef:11cm is het wettelijk minimum van "de vaste delen" van een wagen, de bumpers tellen daarbij niet mee!!!

Dit is een veel gemaakte fout bij de keuring, als ze U over een balkje doen rijden dan moeten ze de balk ter hoogte van je voorwielen onder de wagen schuiven tot en met de achterste velgen...

Als je een Lotus verlaagd dan komt de voorbumper gevaarlijk dicht tegen de aardkloot, ik heb dat probleem ook. Daarom overweeg ik te verlagen met de optionele HLS2 of 4 van KW Automotive.
Op die 11cm zit nog 2cm tolerantie!
Dus 9cm is voldoende...

PS: Vorig jaar geen enkel probleem gehad met de staat van de wegen.
En ik zou m'n Esprit ook nog wel willen verlagen... ooit... 8-)
hans
Auto: Elan

Bericht door hans »

84 deelnemers :P :P :P
dat wordt regelmatig aanschuiven en file rijden :(
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

hans schreef:84 deelnemers :P :P :P
dat wordt regelmatig aanschuiven en file rijden :(
Neen hoor :) Regio rond Ieper is ver genoeg uitgestrekt om iedereen de vrijheid te geven.
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Als iedereen een beetje zelf het roadboek volgt is er vrij kort na de start reeds een mooie verspreiding... ik heb het reeds meegmaakt dat ik soms meer dan een halfuur reed zonder dat we een andere wagen zagen... en plots ziet ge dan soms in de verte een aantal mooie felle kleurkens die dan lotussen blijken te zijn.... soms doen we een vrijwillige koffiestop in een dorpje met een aantal vrienden en het duurt dan nog minuten eer er traffic volgt... na een vrij korte tijd zijn er echt geen treintjes meer... tenzij de hardcore gps punten rijders :lol: :lol: :lol: ...
hans

Bericht door hans »

Een aantal lotusrijders kennende, wil de één niet onder doen voor de andere. En hangen er binnen de kortste tijd een hele lange rij achter elkaar.

Is natuurlijk ook leuk (maar niet altijd).

Systeem uitdokteren van strafpunten.
Meer dan vijf auto's vlak na mekaar: één strafpunt,...

Eén strafpunt: één aardappel minder bij de lunch. :roll:
Tien strafpunten: droog brood. :twisted:
Twintig strafpunten: alle lotussen kuisen op het eind van de rit. :mrgreen:
thiva
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240

Bericht door thiva »

hans schreef:Een aantal lotusrijders kennende, wil de één niet onder doen voor de andere. En hangen er binnen de kortste tijd een hele lange rij achter elkaar.
Oh, het gaat erom jezelf te bewijzen?
Ik dacht dat de meesten hier al iets ouder waren dan 18. :|
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

@hans ..uw aanbeveling zal zeker in overweging genomen worden.. :D :D . maar toch ben ik van mening dat de treintjes zich vormen door het gewoon gemakkelijk volgen van de voorgangers... immers hoeveel treintjes ziet ge soms niet in sliert misrijden... ttz de eerste rijd ergens verkeerd en de rest volgt gewoon... dus een goede raad "lees" en volg het roadboek op uw eigen tempo en train uw navigator nu reeds ttz als deze nu nog niet met de bollekens of pijlkens familiair is...en ook nog iets, er is altijd de mogelijkheid om zelf tijdens de rit een vrije stop in te lassen voor die ene extra koffie of verfrissing... en een goede raad van... het is géén wedstrijd of race ... dit in géén geval...maar uit ervaring weet ik dat degene die gewoon zijn eigen tempo aanhoud en het best het roadboek kan lezen en interpreteren meestal het vlotste rijd en aankomt......

Het parkeren op de grote markt in Ieper, zal gebeuren in een apart voorziene met lint afgelijnde parkeerruimte , na de briefing en ontbijt en op het "afgesproken" tijdstip zal iedereen vrij kunnen vertrekken uit deze voorziene ruimte...er zal ook een lotus parkeerwachter aanwezig zijn die de nodige instructies zal geven.. dus ze zullen niet allemaal tegelijk ineens kunnen vertrekken zoveel is zeker... het is voorzien dat ik er als laatste zal vertrekken en den fré ergens middenin halverwege denk ik... bij de ritten in frankrijk is het meestal één per één via een startgate.. maar dat is vrij tijdrovend...stel u eens voor elke xxx sec ene...en 100 autos.. welke tijdspanne dit hier dan zou betreffen...
Laatst gewijzigd door Herman op 23 feb 2010, 13:44, 2 keer totaal gewijzigd.
hans

Bericht door hans »

Ge hebt gelijk herman. Maar het is inderdaad moeilijk (of eerder gemakkelijk), als er een stuk of tien voor u rijden,; hebt ge inderdaad zeer snel de neiging om gewoon maar te volgen , met alle gevolgen vandien als de eerste misrijdt.

Maar dat ligt ook wel aan je medepassagier, die het routeplan op z'n schoot liggen heeft .

Dus als ge misrijdt, is het niet de fout van de chauffeur. ;)

Dat zal mijn vrouw graag horen. :shock:

Gelukkig leest ze de teksten hier nooit. :mrgreen:
hans

Bericht door hans »

thiva schreef:
hans schreef:Een aantal lotusrijders kennende, wil de één niet onder doen voor de andere. En hangen er binnen de kortste tijd een hele lange rij achter elkaar.
Oh, het gaat erom jezelf te bewijzen?
Ik dacht dat de meesten hier al iets ouder waren dan 18. :|

Meeste lotusrijders zijn al een stukje boven de 18, maar voelen zich met moeite 18.
Gesloten