Petitie voor het Circuit Zolder

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Er loopt momenteel, voor de zoveelste maal, een procedure van enkele inwoners tegen het circuit van Zolder. Deze personen menen met hun 3 het recht te hebben om het circuit lam te leggen. Persoonlijk ben ik er echter van overtuigd dat er veel meer mensen zijn die voor het circuit zijn. Democratisch gezien moeten deze 3 egoisten dan inbinden en eindelijk het circuit gerust laten zodat de mensen van het circuit hun energie kunnen steken in het verder uitbouwen en bekend maken van het circuit. Want hoeveel mensen zijn er niet die rechtstreeks of onrechtstreeks werk hebben door het circuit. We denken hierbij aan het toerisme waar niet alleen de horeca en de zelfstandigen van profiteren. Maar, hoeveel jongeren zijn er niet die een centje kunnen bijverdienen op het circuit. Het circuit is voor Heusden-Zolder en omgeving de uitstraling, niet alleen in België, maar ook internationaal. Laten we dit niet weggooien en deze petitie ondertekenen tegen de heilige drievuldigheid.
Daarom zouden we een oproep willen doen aan al de mensen, vooral inwoners van Bolderberg en Viversel, die het circuit een warm hart toedragen om deze petitie te ondertekenen Deze petitie zullen we aan het circuit geven als steun vanuit de buurt.
http://www.bolderberg.be/circuit-petitie
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Re: Petitie voor het Circuit Zolder

Bericht door Frederik »

Mijn bijdrage was :

Ik ga een 4-tal keer per jaar betalend op het Circuit van Zolder gaan rijden. Gezien snel rijden op de openbare weg gevaarlijk, verboden én uit den boze is, is een circuitdag een zeer goed alternatief. Naast het Circuit van Spa-Franchorchamps hebben we maar weinig opties in België. Misschien kunnen we zoals met zoveel dingen tegenwoordig alweer de buitenlandse circuits én dus economie gaan steunen. Arm België.
Yves
Naam: Yves
Auto: Elise Sprint 220 2019
Contacteer:

Bericht door Yves »

Wie was er het eerst? De kip of het ei?

Ik bedoel dat circuit is er niet nieuw he. Maar denk inderdaad bij elke heraanvraag van milieuvergunning of wat dan ook er de nodige protest zal zijn.

Jammer, soms raar dat een voetbal veld wel overal mag, en dit soms voor meer overlast zorgt voor mensen in de buurt. (ruiten, tuintjes, parking, ...)
Kosten voor de belastingbetaler ivm politie, ....

Krabbel staat er ook bij :D
Laatst gewijzigd door Yves op 12 jan 2010, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Op een circuit is het wel elke dag, terwijl het op een voetbalveld niet zo is. Al begrijp ik wel je argument. Voetbal en wielrennen zijn de Belgische nationale sporten dus deze krijgen elvendertig jokers.

De grote problemen zitten hem vooral bij de mensen, tegenwoordig kan niemand nog iets verdragen van een andere. En daar komt dan dergelijke protesten uit.

- Kan je niet leven met het geluid van een circuit, ga er dan niet wonen.
- Kan je niet leven met het geluid van een voetbalveld, ga elders wonen.
- Kan je niet leven met het geluid van een vliegtuig, ga daar dan niet in de buurt wonen.

Onze twee Belgische circuits bestaan al vrij lang, dus de kans is zeer klein dat het circuit later gekomen is dan de mensen die nu protest indienen. Toen ze ginds gingen wonen zullen ze wel geweten hebben dat er een circuit in de buurt was?

Het zal inderdaad zo zijn dat ELKE keer er een neuwe vergunning aangevraagd wordt er wel enkele mensen protest zullen indienen. Maar gaan 3, 9, 30 mensen op tegen de duizenden mensen die naar Zolder komen rijden?

Elke keer ik naar Circuit Zolder ga rijden, dan ga ik in de buurt minstens per dag 1x iets eten en minstens 2x de wagen gaan voltanken (35 + 40 + 40 = ~115€) inschrijvingsgelden niet inbegrepen.

Durft iemand het verlies van de economie in de buurt berekenen als het Circuit in Zolder sluit?

Ik zou dat niet op mijn geweten willen.
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Voila, ik sta er ook al bij!
Ongelooflijk wat een klootjes land het hier is! :roll:
Hoe dikwijls gaan we nog een petitie moeten tekenen voor een paar klojo's die er waarschijnlijk weer juist komen wonen zijn? :evil:
Bij een kennis van mij die in Nossegem in het verlengde v/d landingsbaan van Zaventem woond was er een pipo juist aan zijn huis beginnen bouwen en er stond al een spandoek in zijn voortuin? :?
WIJ WORDEN ZOT VAN HET LAWAAI !!! Echt een groot spandoek op een wit laken!
Zo'n kastaars moesten direkt verplicht worden om hun boelke terug te verkopen vindt ik. Gewoon bouwvergunning intrekken en weg met zo'n paljassen. ;)
En zoals hier al geplaatst is hoor je zoiets nooit over een voetbalveld maar dat is dan ook voor 90% v/d sukkelaars hier in België de enige sport. ;)
Dim
Auto: Exige S 240

Bericht door Dim »

voila...ook ondertekend...zeikerds...
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
co-driver
Naam: Kurt
Auto: KIACeed 2013,Smart4two

Bericht door co-driver »

Waar blijven die enkele jaren geleden beloofde 'site's voor lawaai-sporten per provincie ? Er was toen sprake van ong.13 lokaties verdeeld over ons Belgenland :?
Van de vele circuit's die ons kleine landje 'rijk' was (Mandes , Arendonk , Nijvel ......) is er nie veel meer over :cry: Als die 'minderheid' die tegen zowat alles is hun gelijk halen ... :evil: :evil:
Lotus makes greencars ..... funcars!!
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

co-driver schreef:Waar blijven die enkele jaren geleden beloofde 'site's voor lawaai-sporten per provincie ? Er was toen sprake van ong.13 lokaties verdeeld over ons Belgenland :?
Van de vele circuit's die ons kleine landje 'rijk' was (Mandes , Arendonk , Nijvel ......) is er nie veel meer over :cry: Als die 'minderheid' die tegen zowat alles is hun gelijk halen ... :evil: :evil:
Ik was laatst ingeschreven om deel te nemen aan de betoging in Brussel tegen de sluiting van weer een crossterrein en die betoging was ook ineens om algemeen de problematiek rond het gebrek aan terreinen aan te kaarten.
Krijg ik enkele dagen daarvoor een mail dat we de motoren moesten duwen??? Beetje ongelooflijk belachelijk maar ze zijn toch op TV geweest en de minister heeft WEERAL beloofd van er werk van te maken! :evil:
Paar weken later hoort ge daar weer niks meer van en zal ook zo blijven. :(
Moest het een voetbalterrein zijn braken ze half Brussel af. ;)
Erwin
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8

Bericht door Erwin »

Ook ik heb ondertekend.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

ik ook ; typisch weer pipo's die de goedkope grond wel interessant vonden en nu beginnen zagen dat er n circuit ligt ; t ligt er al jaren, de zagen ... :(
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Plaats reactie