Ook Westfield wil zich wapenen voor de toekomst:
Westfield? Doet me in de eerste plaats aan de Eleven denken - volgens mij nog altijd de coolste wagen om ooit op de openbare weg toegelaten te worden. Graaf ik wat dieper, dan flitsen er ook Caterham-achtigen met hoogtoerige viercilinders en de sporadische Le Mans-variant voorbij. Maar volelektrische racers? Ga weg!
De foto’s liegen er nochtans niet om: Westfield sleutelt momenteel aan de zogenaamde iRacer voor gebruik in een Britse one make series. Daarvoor wordt het bestaande Seven-chassis aangepast, krijgt het een nieuwe body (die nog niet definitief is) en wordt elk achterwiel voorzien van een elektromotor die 80pk maar bovenal 500Nm levert om samen aan 160pk en 1000Nm koppel te komen. Dan mogen de lithium-ion batterijen al wat meer wegen…
Toch nog bezorgd om obesitas? Luister dan even naar Paul Faithfull, projectmanager van de iRacer: “Storing 50 per cent of the batteries under the floor of a specially designed chassis has brought the overall centre of gravity below that of a Formula 1 car, whilst allowing drivers sufficient access to swap out units on race weekends and store the packs in a garage at safe voltages“. Serieuze hi-tech voor een schuurconstructeur als Westfield, ook al vermeldt de Britse kitcarbouwer niet hoelang de batterijen meegaan, noch hoelang ze opgeladen moeten worden. Ook over het totaalgewicht zwijgt Faithfull in alle talen. Het enige wat hij momenteel kwijt wil, is dat de iRacer een nep-motorgeluid aangemeten krijgt om de toeschouwers van de merkenreeks te plezieren…
Bron: DRIVr.be
http://drivr.be/2010/01/06/westfield-sl ... he-iracer/
Westfield goes green!
-
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
Westfield goes green!
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Re: Westfield goes green!
Doet me denken aan een mengeling van een Lotus 340R & een 2-Eleven.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic