Eerst en vooral: gelukkig nieuwjaar!
Dat 2010 aan iedereen veel Lotus plezier mag brengen...
Vraagje, weet iemand of Exige S2 wielen passen op een Elise S2?
Ik weet dat de wielen van een Exige vooraan iets breder zijn (banden zijn 195 ipv 175) maar ik weet niet of dit een probleem geeft.
Iemand ervaring mee?
Alvast bedankt,
Witse
Exige wielen op Elise?
- Witse
- Auto: Elise S2
- Dim
- Auto: Exige S 240
Re: Exige wielen op Elise?
Velgen van een toyota exige passen op een toyota elise. No problem. Als ge velgen van een toyota exige op een rover elise wilt monteren, hebt ge een adapter nodig denk ik.
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
- YvoTuk
- Naam: Yvo Tuk
- Auto: Elise S1/Evora
- Contacteer:
klopt... u heeft een 20mm adapter nodig.. we hebben ze in voorraad 

- B-Art
- Naam: Bart
- Auto: Exige S2
- Contacteer:
Zonder passen ze ook, maar niet ideaal visueel gezien daar de velgen iets de veel naar binnen staan , is mooier met de spacers ertussen.
- YvoTuk
- Contacteer:
...... en dat ijzervijlsel zeker even wegdenken?
- Witse
- Auto: Elise S2
Hmmm, ik heb het eigenlijk niet zo voor verbreders. Ik denk niet dat het een goede invloed zal hebben op de wegligging of op de slijtage van de ophanging.
Misschien toch maar beter zwarte Elise velgen zoeken...
Als er iemand nog een setje liggen heeft, let me know.
Ciao
Ciao
- YvoTuk
- Contacteer:
euhm... dat klopt niet helemaal.
Op het moment dat je een standaard wiel neemt en daar verbreders op zet klopt het inderdaad dat meer slijtage introduceert. Aan de achterzijde merk je daar over het algemeen niet zoveel van, maar theoretisch klopt dat wel.
Echter, als je spreekt over het monteren van wielen met een andere offset dan standaard, waardoor je dus verbreders nodig hebt om ze niet aan te laten lopen doe je eigenlijk niets meer dan het corrigeren van de offset. Met andere woorden, de stukken aluminium die eigenlijk in de wielen hadden moeten zitten voeg je nu toe als verbreders.
Dat slijt dus niet extra en is op het gebied van wegligging neutraal omdat je op dezelfde middenlijn (spoor) uitkomt.
Als je verbreders wil gebruiken moet je dat uiteraard wel veilig doen. Een vebreder monteren door middel van langere bouten is erg onverstandig. Je kan beter een verbreder gebruiken die eerst op de bestaande fusee gemonteerd wordt waarna je op de verbreder de wielen monteert. De krachten worden op die manier netjes verdeeld en daarvoor kan je dan zelfs een TUV certificaat krijgen
Op het moment dat je een standaard wiel neemt en daar verbreders op zet klopt het inderdaad dat meer slijtage introduceert. Aan de achterzijde merk je daar over het algemeen niet zoveel van, maar theoretisch klopt dat wel.
Echter, als je spreekt over het monteren van wielen met een andere offset dan standaard, waardoor je dus verbreders nodig hebt om ze niet aan te laten lopen doe je eigenlijk niets meer dan het corrigeren van de offset. Met andere woorden, de stukken aluminium die eigenlijk in de wielen hadden moeten zitten voeg je nu toe als verbreders.
Dat slijt dus niet extra en is op het gebied van wegligging neutraal omdat je op dezelfde middenlijn (spoor) uitkomt.
Als je verbreders wil gebruiken moet je dat uiteraard wel veilig doen. Een vebreder monteren door middel van langere bouten is erg onverstandig. Je kan beter een verbreder gebruiken die eerst op de bestaande fusee gemonteerd wordt waarna je op de verbreder de wielen monteert. De krachten worden op die manier netjes verdeeld en daarvoor kan je dan zelfs een TUV certificaat krijgen

- Bzguy
- Naam: Hans
- Auto: Noble M12
is het niet makkelijkst om je velgen te laten poederlakken/spuiten ?Witse schreef:Hmmm, ik heb het eigenlijk niet zo voor verbreders. Ik denk niet dat het een goede invloed zal hebben op de wegligging of op de slijtage van de ophanging.
Ciao
Erwin kent anders n goed adres (Vl Brabant)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963