Nieuw hier, met Elise dagelijks rijden?

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Dimi
Naam: Dimitry
Auto: Audi A3

Nieuw hier, met Elise dagelijks rijden?

Bericht door Dimi »

Hallo allemaal :)

ik ben hier nieuw op het forum en heb mijn account dan ook aangemaakt om een bepaalde reden. Ik ben namelijk van plan om zeer binnekort een lotus elise s te kopen. Maar aangezien ik niet echt geld te veel heb (ben slechts 25 en woon nog thuis) zou ik de lotus als mijn enigste wagen gebruiken wat het dan ook mijn enigste vervoermiddel maakt (op mijn moto na). Nu vraag ik mij af
- is het doenbaar dagelijks (bvb naar het werk enz..) met een lotus elise te rijden?
- duur in onderhoud? moet die veel binnen ?
- en is de elise een betrouwbare wagen?
de kans zit erin dat deze vragen al gesteld zijn geweest op het forum, heb een beetje zitten rondzoeken maar amper iets gevonden :)

hoe dan ook, alvast bedankt! :)

ps: de elise die ik op oog heb is de rode elise bij verhiest http://www.lotus-verhiest.com/sales/det ... lise-s.htm

maar er is ook nog steeds twijfel over het kleur! ^^
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Re: nieuw hier en enkele vragen

Bericht door Frederik »

Welkom op het forum Dimi!

Je kan elke wagen gebruiken als dagelijks voertuig, al denk ik dat ikzelf dat niet zou doen. Alhoewel je bent nog jong en lenig hé :-)

De Elise is niet de gemakkelijkste wagen om in en uit te stappen, misschien zelfs de moeilijkste ...

Elises zijn sterk en vergen mits de juiste zorgen niet speciaal meer onderhoud dan een andere wagen. Het hangt ook natuurlijk af van hoeveel kilometers je zal doen. 100km / week, 1.000km / week ...
Dimi
Naam: Dimitry
Auto: Audi A3

Bericht door Dimi »

over het in- en uit stappen maak ik mij weinig zorgen. :)
Eerder over de durabiliteit van de wagen aangezien deze van kunststof is gemaakt (de buitenkant dan toch) en het frame van alluminium(?). Ook had ik gelezen dat je bij een elise een hardtop nodig hebt indien je hem alle dagen zou gebruiken omdat de soft top water zou binnen laten als het hard regent... verbeter me gerust mocht ik iets schrijven wat niet klopt. :)

alvast bedankt voor de snelle reactie! ;)
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Er is niets beter dan een kunststoffen carroserie en een alu chasis ... het kan niet roesten ook al staat ie 10j buiten :) Dit in tegenstelling tot een andere auto...
XRaid
Naam: Peter
Auto: Elise MK2

Bericht door XRaid »

Ik rijd dagelijks met de Elise met de softtop erop, heb nog nooit water binnen gekregen (ook niet tijdens hevige regenbuien).
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
dachero
Naam: Danny
Auto: gene

Bericht door dachero »

Ook welkom hier van mij.

Voor ik mijn elise kocht bij fkm heb ik die rode elise bij verhiest ook overwogen
maar toch niet gedaan. Hij staat daar blijkbaar al heel lang en ik heb ook getwijfeld over die rode kleur.Ik kwam in het wild er een tegen en ik moet toegeven dat die rode kleur mooi is maar niet echt past bij een Lotus(volgens mij hé) .Da's persoonlijk hé voor ik hier afgeschoten ga worden :oops: 8-)

De gele elise's zijn toch sneller dan de rest ,dat weet toch iedereen :twisted: 8-) :mrgreen:

Nu ga ik hier het een en ander over mijn dak krijgen :lol: :oops: :oops:
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Ik vind rood voor een Elise wel erg mooi :(

En dan met een zwart kontje zoals de GT4, om vingers af te likken.

Zo zie je maar, kleur en geur ... (rode elises zijn ook wel zeldzaam)
dachero
Naam: Danny
Auto: gene

Bericht door dachero »

Frederik schreef:Ik vind rood voor een Elise wel erg mooi :(

En dan met een zwart kontje zoals de GT4, om vingers af te likken.

Zo zie je maar, kleur en geur ... (rode elises zijn ook wel zeldzaam)
gij zijt bevooroordeeld want ge hebt ook ne rode lotus :mrgreen:

Die rode is mooi van bij verhiest maar dan hoort er volgens mij een striping op 8-)
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
Elise
Auto: Elise MK II - Matra 530

Re: Nieuw hier, met Elise dagelijks rijden?

Bericht door Elise »

Rood - Rood - Rood
Bijlagen
IMG_0157.JPG
mindp0wer
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S

Re: Nieuw hier, met Elise dagelijks rijden?

Bericht door mindp0wer »

Dimi,

Welkom.

Betrouwbaarheid en dagelijks gebruik, de mijne heeft meer dan 200.000km gedaan bij vorige eigenaar die de Elise als bedrijfswagen had en ermee naar het oostblok reed en terug voor zijn werk. En ik heb er al bijna 5.000 bovenop gedaan zonder noemenswaardige problemen en de motor voelt echt nog "fris" aan. Een goed onderhouden wagen gaat lang mee.

Kleur, rood is mooi:
rode elise.jpg
rode elise.jpg (33.71 KiB) 3047 keer bekeken
Laser(lichtsnelheid)blue is sneller :lol:
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Plaats reactie