Importtips

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Bart1407
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 okt 2009, 12:59
Naam: Bart Van Pelt
Auto: Elise S1
Locatie: Schilde

Importtips

Bericht door Bart1407 »

Op dees forum zullen er ongetwijfeld gasten zijn die ervaring hebben ivm het importeren van een Lotus vanuit de UK.

Wat zijn de zaken die er moeten gebeuren en waarop moet er dan gelet worden.
Ik weet al:
lichten veranderen, mistlicht en achteruit rijlicht omwisselen
douane
keuring
verzekering en inschrijven...

Nog zaken waarop ik moet letten?
Ik hoor het graag!
If everything is under control, you're just not going fast enough...
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: importtips

Bericht door Dim »

behoorlijk veel info op andere topics...search functie op dit forum is your friend !
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Gebruikersavatar
Sir Charles
Berichten: 109
Lid geworden op: 31 mar 2009, 16:40
Naam: Carl
Auto: S3 S220
Locatie: Lille, B

Re: importtips

Bericht door Sir Charles »

in mijn ogen is het vooral belangrijk om bij de aankoop zelf te zorgen dat je de juiste documenten hebt en de juiste checks gedaan hebt:

- V5 (engels inschrijvingsbewijs; check of verkoper geregistreerd is als keeper)
- COC (eventueel, anders via lotus-dealer in belgie bestellen)
- HPI check (of er openstaande leningen/schulden zijn op de auto die je wil kopen: in UK ander systeem waardoor bij de verkoop de schulden naar koper overgaan)
Lotus Elise S3 S 220 - MY2012 - Carbon Grey - Touring pack - Black pack - TRD airbox - Larini exhaust
(ex) Lotus Elise S2 111S - MY04 - VVC 160pk - Storm Titanium metallic - Touring pack - Yokohama Advan Neova AD07 - Lotus Motorsport triple-pass alloy radiator - Nitron Street Series
Racing Green
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 sep 2009, 19:46
Auto: -

Re: importtips

Bericht door Racing Green »

Is er een topic met alle stappen en kosten op een rijtje ? Met de zoekfunctie vind je wel hier en daar wat, maar als het ergens netjes op een rijtje zou staan scheelt dat weer een hoop zoek- en puzzelwerk.
Bart1407
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 okt 2009, 12:59
Naam: Bart Van Pelt
Auto: Elise S1
Locatie: Schilde

Re: importtips

Bericht door Bart1407 »

Die COC is dat een verplichting??

De auto's zijn meestal toch gebouwd aan een Europese standaard? Dus een conformiteitsverklaring zou dan toch niet nodig mogen zijn?
In Nederland vragen ze er niet naar heb ik uit goede bron vernomen...
If everything is under control, you're just not going fast enough...
Gebruikersavatar
kevin_v
Berichten: 347
Lid geworden op: 07 dec 2008, 17:56
Naam: Kevin
Auto: Elise MK1
Locatie: Borgerhout

Re: Importtips

Bericht door kevin_v »

coc is verplicht, kan je aanvragen via de invoeder.
Bart1407
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 okt 2009, 12:59
Naam: Bart Van Pelt
Auto: Elise S1
Locatie: Schilde

Re: Importtips

Bericht door Bart1407 »

iets bekend over de kostprijs hiervan?

Ik stel de vraag hier omdat de verkoper in de UK er 50£+btw voor vraagt.
Is dit een correcte prijs?
If everything is under control, you're just not going fast enough...
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: Importtips

Bericht door Dim »

hier in Belgie is dat 100eur + btw ...
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Bart1407
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 okt 2009, 12:59
Naam: Bart Van Pelt
Auto: Elise S1
Locatie: Schilde

Re: Importtips

Bericht door Bart1407 »

Dus da ne goeie prijs daar in de UK.

merci voor de snelle info!!!

PS: zaterdag is het trouwens zover... 8-)
If everything is under control, you're just not going fast enough...
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: Importtips

Bericht door Dim »

Ge gaat nog nooit zo'n lange week meemaken denk ik :-)
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Plaats reactie