Regenbanden of niet?

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
molleke

Regenbanden of niet?

Bericht door molleke »

Heb donderdag regen en winterbanden geplaats op mijn oude exige velgen van het merk Pirelli Sotto Zero.
We zijn der mee naar Spa gereden met zeer slecht weer koud en massa regen tegen een snelheid van constand 160 km en soms al eens 180km/uur zonder 1 keer schrik of Aquaplanning te hebben . bocht vast moeten we nog uit testen in de regen voor gewoon mee terijden zoals de zaterdag was alles ok en remmen ging ook vlot ,eerst dachten we dat we rap slipten in het begin bij hard remmen maar de ABS ging nooit aan dus zal het toch het lawaai van de banden geweest zijn na een 100 tal km ging het remmen zelf heel goed ( band was misschien wat te nieuw), nu kunnen we het verschil eens zien met een semi slick en een regenband moeten we zeker eens testen.
Laatst gewijzigd door Frederik op 09 nov 2009, 01:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Re: regenbanden

Bericht door Frederik »

Klinkt misschien raar maar een regen/winterband in deze tijd van het jaar >10°C kan beter grip geven (bij normaal rijden) dan semi slicks.

Winterbanden hebben extra kartelingen die deels werken als grijpertjes op het wegdek.

Bij hedendaagse temperaturen en water op het wegdek zullen deze banden u normaal meer grip geven dan je semi slicks ;-)
molleke

Re: regenbanden

Bericht door molleke »

heb al van lotus daelers al gehoord dat er maar één band is voor lotus exige om goed te kunnen rijden en dat is die sémi slik band van yokohama . maar is bij deze bewezen dat er nog meer goede banden zijn
Yves
Naam: Yves
Auto: Elise Sprint 220 2019
Contacteer:

Re: Regenbanden of niet?

Bericht door Yves »

Misschien is de kwaliteit al dan niet afhankelijk van wat ze in hun gamma hebben :D :D
Bart P
Naam: Bart
Auto: Elise S2

Bericht door Bart P »

ik was zaterdag inderdaad onder de indruk van het relaas van Pascal. Regen is voor een Elise /Exige altijd opletten geblazen maar dit hoort nu eenmaal bij dit soort van weder. Toch eens over nadenken ....
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Altijd winterbanden op al mijn auto's dus ook op de Elan zullen er kortelinks winterbanden komen aangezien ik er wel alle dagen mee rij.
Sneeuw of geen sneew ik moet erdoor! ;)
Ik zal ze misschien voor alle zekerheid nog voor het mosseldiner steken! :lol:
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Ik ga geen sneeuwbanden op de Elan plaatsen, na de mosseldiner gaat die op stal voor enkele maandjes.
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Frederik schreef:Ik ga geen sneeuwbanden op de Elan plaatsen, na de mosseldiner gaat die op stal voor enkele maandjes.
Watje! :roll: :lol:
WimC
Auto: Elise S1

Bericht door WimC »

is de nieuwste uitgave van de Lotus parts list (uitgave sept 2009) staan er nieuwe "Yokohama wet tyres" (geen andere typering). Er was op francorchamps een Exige mee uitgerust. Je herkent ze aan de rode letters op de flanken.

ps er staan ook nieuwe types van velgen in...shitterende 5-spaaks.

Wim
Dim
Auto: Exige S 240

Bericht door Dim »

hebt ge een link/foto's ?
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Plaats reactie