hans schreef:De peugeotman had me wel aangeraden mijn klaplichten niet in te klappen en zo direct naar de keuring te gaan, want ze zouden opnieuw kunnen ontregeld zijn; heb ik dus gedaan en alles ok.
Zo doe ik het ook, afspraak bij FVH een kwartiertje voor de keuring om de lichten te regelen en dan snel door naar de autokeuring.
Paar keer inklappen van de lichten kan al ontregelen, daarom zijn alle merken afgestapt van dat systeem lichten.
Dan moogt ge wel de motor niet stilleggen!!!
Wel moeilijk aangezien ge eerst de uitlaatgastest hebt en dan moet de motor af om de papierwinkel inorde te brengen en dan moet je door de 2° poort naar de lichttest maar daar moet je ook de motor uitschakelen omdat ge daar soms 10 minuten staat te wachten voor er iemand komt!
Enkel bij herkeuring v/d lichten kun je dit dus doen.
Weet nog niet waar ik ga gaan!
Zeker niet naar Heist op den Berg wand met al die jonge gstjes daar gaat het van kwaad naar erger.
Dan toch maar Rotselaar proberen of toch maar Vilvoorde....
Mijn Elise S1 gaat deze week nog naar de keuring...
Het is de eerste maal (keuring voor invoeren). Een bevriende garagist gaat ermee gaan (Z-platen) maar maakte mij wel wat ongerust hierover.
Blijkbaar zijn ze toch vrij strikt en vitten ze op de kleine details...
Iemand meer informatie of tip waar we rekening mee moeten houden?
If everything is under control, you're just not going fast enough...
hoogte van de lichten, zagen ze wel eens over. CO, goed warm rijden voor da ge de control binnen gaat en bandenspanning iets lager zetten, da helpt voor de schokdemper test, voor de rest niet te veel zorgen maken
ik hoop het...
lichtjes worden morgen nog afgesteld en zijn volledig nieuw...
Was ook van plan om erop te drukken dat hij hem goed warmzet en even 'uitblaast' (staat al 5 weken stil in de garage)
Banden is een goede tip.... seffens direct eens gaan doen... Zet je die op een bapaalde druk? of gewoon een beetje eraf??
If everything is under control, you're just not going fast enough...
Bart1407 schreef:Mijn Elise S1 gaat deze week nog naar de keuring...
Het is de eerste maal (keuring voor invoeren). Een bevriende garagist gaat ermee gaan (Z-platen) maar maakte mij wel wat ongerust hierover.
Blijkbaar zijn ze toch vrij strikt en vitten ze op de kleine details...
Iemand meer informatie of tip waar we rekening mee moeten houden?
Zeker eens aandachtig uw COC attest lezen...ivm bandenmaten en wielmaten enzvt, dit moet allemaal identiek zijn bij een éérste keuring (invoer), of binnen de toegelaten toleranties hiervoor...
Als ge nog de oude originele uk platen hebt kunt ge ook zelf gaan...