Tips gevraagd ivm beschikbare lectuur met Lotus modellen...
- Peter D
- Naam: Peter
- Auto: Elan M100
Tips gevraagd ivm beschikbare lectuur met Lotus modellen...
Hallo,
Ben zelf nogal onbekend met Lotus modellen en hun geschiedenis.
Als er sprake is van een Elise 111 of een Type 25, dan heb ik geen flauw idee wat de specifieke eigenschappen zijn.
Welke mekaniek steekt er in, specifieke uitrusting, speciale exclusieve kleuren ?
Kan iemand mij lectuur adviseren ?
Of zijn er websites die tot in de details gaan ?
Niet dat ik wil gaan studeren voor een quiz hoor, alleen wil ik mijn basiskennis toch wat opvijzelen...
Alvast bedankt voor jullie tips !
Ben zelf nogal onbekend met Lotus modellen en hun geschiedenis.
Als er sprake is van een Elise 111 of een Type 25, dan heb ik geen flauw idee wat de specifieke eigenschappen zijn.
Welke mekaniek steekt er in, specifieke uitrusting, speciale exclusieve kleuren ?
Kan iemand mij lectuur adviseren ?
Of zijn er websites die tot in de details gaan ?
Niet dat ik wil gaan studeren voor een quiz hoor, alleen wil ik mijn basiskennis toch wat opvijzelen...
Alvast bedankt voor jullie tips !
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Re: Tips gevraagd ivm beschikbare lectuur met Lotus modellen...
Google is your friend! 
(grapje hé)

(grapje hé)
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
- electroshock
- Auto: nee, youngtimer Ridley
alweer een Bart voor het lotus subforumFrederik schreef:Google is your friend!
Om er maar een paar te goochelen voor u:
http://www.race-cars.com/utility/lotusr.htm
http://www.hazelnet.org/lotus/
http://www.lotusespritturbo.com/Lotus_Models.htm
Alleen doodjammer dat deze geen typenummer mee kreeg: http://www.hazelnet.org/trolley.htm
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- Peter D
- Naam: Peter
- Auto: Elan M100
Tuurlijk, Wikipedia en Google brengen al veel.
(Helaas soms ook tegenstrijdige info)
Handiger is een 'verzamelwerkje'.
Een ouderwets werkstuk, bekend als 'Boek', is een gezonde afwisseling op het urenlange beeldschermstaren
(Helaas soms ook tegenstrijdige info)
Handiger is een 'verzamelwerkje'.
Een ouderwets werkstuk, bekend als 'Boek', is een gezonde afwisseling op het urenlange beeldschermstaren

Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
Een prachtig boek, geschikt voor de feestdagen :
THE LOTUS BOOK - The complete history of lotus cars
met overzicht van alle modellen, foto's, technische gegevens, aantallen, enz. vanaf 1948 tem 2004, met ook een overzicht van de grand prix wins, lotus drivers, ...
Dit boek bestaat in 3 versies, met name :S3, S3-limited edition en S3-publisher edition. Telkens in formaat 30 x 30 cm en harde kaft.
Meer info bij de uitgeverij www.coteriepress.com of bij die speciale auto boekenhandel in Sint-Truiden (waar ik even niet op de naam kan komen ...)
met overzicht van alle modellen, foto's, technische gegevens, aantallen, enz. vanaf 1948 tem 2004, met ook een overzicht van de grand prix wins, lotus drivers, ...
Dit boek bestaat in 3 versies, met name :S3, S3-limited edition en S3-publisher edition. Telkens in formaat 30 x 30 cm en harde kaft.
Meer info bij de uitgeverij www.coteriepress.com of bij die speciale auto boekenhandel in Sint-Truiden (waar ik even niet op de naam kan komen ...)
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Amai niet goedkoop... maar wil die ook wel.FastEleven schreef:Een prachtig boek, geschikt voor de feestdagen :
Meer info bij de uitgeverij http://www.coteriepress.com of bij die speciale auto boekenhandel in Sint-Truiden (waar ik even niet op de naam kan komen ...)
Te koop bij amazon : http://www.amazon.com/Lotus-Book-Comple ... 082&sr=8-1
>> preview : http://www.amazon.com/reader/1902351134 ... 1902351134
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- FastEleven
Maar wel een aanrader ! Staat hier in mijn kast te blinken en wordt er bijna wekelijks (!!!) uitgehaald ...Amai niet goedkoop... maar wil die ook wel.
Let wel, het boek gaat maar tot 2004 en er is blijkbaar nog geen recentere versie van gedrukt. Maar dat komt wel als het hele lotusforum nu de bestaande stock gaat bestellen

- electroshock
Daar ben ik het helemaal mee eens.BDC Peter schreef:Een ouderwets werkstuk, bekend als 'Boek', is een gezonde afwisseling op het urenlange beeldschermstaren
In Sint-Truiden dat zegt mij niet dadelijk iets.FastEleven schreef:of bij die speciale auto boekenhandel in Sint-Truiden (waar ik even niet op de naam kan komen ...)
In Hasselt wel: http://www.roadrunner-books.net/
Let wel op zijn openingsuren, wisselt vrij vaak en is veel weg in functie van autobeurzen en evenementen. Ik stond er vroeger al dikwijls voor gesloten deur. Best kort ervoor checken, tenzij je gewoon om de hoek woont of als je een ritje met de lotus als excuus wel apprecieert ...
- FastEleven
Roadrunner : dat is em !
Hasselt en Sint-Truiden : is allemaal in 'de' Limburg hé, ver weg van 't stad !!
Hasselt en Sint-Truiden : is allemaal in 'de' Limburg hé, ver weg van 't stad !!

- electroshock
Ik hoor het al, ze scheren weer alles over één kam in 't stad. Of is het 'de' kam ?FastEleven schreef:Hasselt en Sint-Truiden : is allemaal in 'de' Limburg hé, ver weg van 't stad !!
Hier wordt wel minder gediscussieerd over aanleg van wegen, bruggen en tunnels.
Een beetje dichter bij Luik kan alles wat vlotter geregeld worden, echt waar.
Dat was in de jaren 60 al zo met grote infrastructuurwerken (grootste verkeerswisselaar van het land in Loncin en de mega brede én oh zo lege E40 tussen Luik en Leuven) en dat is nu nog steeds zo (Guillemins, tracé van de HST , nieuwe bruggen over de Maas, ...).
En zoals het spreekwoord zegt: "Als het in Luik regent, dan druppelt het in Sint-Truiden en Hasselt".

Geen debatten en conferenties, geen referenda en ellenlange discussies
waarmee heel het land in de ban wordt gehouden ...

Niet dat ik heimwee heb naar pré-Belgische tijden waarin Oost- & West-Limburg één waren, of naar de tijd van de Prinsbisschoppen van Luik, die hun plak over grote delen van Limburg zwaaiden.
Maar hier wordt wat afgelachen over de Lange Wapper en het politiek gestuntel ...
"Alors, Langhe Wappère et fain stüv, mais qu'est-ce que ils disent, les anverois ?"