Technische controle

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Re: Technische controle

Bericht door ovi »

Frederik schreef:Hans als ik het vehaal van mijn keuring moet neerpennen dan ben ik een hele namiddag kwijt.

Om een lang verhaal kort te maken, was ook ik afgekeurd voor mijn achterophaning. Wel opmerkelijk gezien de auto amper 31.000km op de teller had.

De garage heeft dan 2 nieuwe dempers en veren gemonteerd achteraan en terug naar de keuring geweest. Maar het geluk was niet aan mijn kant, ik was WEER afgekeurd... Pas na het monteren van 2 nieuwe achterbanden geraakte ik door de keuring. :? (de banden op mijn Elan waren nog de originele banden, gezien de lage kilometerstand)

Voor mij is het duidelijk dat de ophangingstest op de Belgische keuring niet helemaal deugt, want hoeveel % invloed hebben de banden op de volledige ophanging van de wagen.

Gelukkig had ik de garage (bedankt daarvoor) aan mijn kant en hebben ze de originele ophanging terug gemonteerd en moest ik enkel het werk betalen. Anders was ik dus veel geld kwijt geweest voor niets...
Als ik mijn vrouwke stuur mag ze nog eens terugkomen... ;)
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

copy molleken (ik laat mijn vrouwke gaan en hebben bijna geen problemen gehad ) end copy-

ik heb jaren terug eens mijn vrouwken laten naar de schouwing gaan mlet een auto van klant (datsun 100 A), ze was nogal vrij laat aan de schouwing en reed rap de parking aldaar op, der was maar éne voor haar en den typ vd schouwing stond voor de put aanwijzingen te geven hoe dat den deze moest vooruit over de put rijden, ge kent da wel een beetje naar rechts een beetje naar links, t'was zo een oud peke met citroen visake, zoals gezegd ,mijn vrouw komt daar nogal gezwind de parking opgereden ,wil stoppen achter dienen visa, wil op haren rem duwen, duwt in plaats daarvan op de stuurstang in het midden tussen de pedalen, shiet tenslote met haar voet ervan en geeft per ongeluk volle gas, pardoef knal in dien visa z'n achterste, dien auto met da peke derin vliegt vooruit tot ver over de put, dienen typ vd schouwing kon zich met een olympische karpersprong redden, en mijn vrouw stond met haren auto mooi op z'n plaats over de put...... maar helaas keuring lukte niet meer,... nieuwe kont voor de visa en neus voor de nissan, t'was precies nogal moelijk om dat s'avonds uit te leggen als die klant om zijn auto kwam....
en t'heeft nogal lang geduurd eer mijn vrouw terug naar de schouwing reed, ze hadden daar gevraagd van steeds eerst op te bellen wanneeer ze precies ging arriveren aldaar....
Bijlagen
DATSUN 100A.jpg
DATSUN 100A.jpg (10.61 KiB) 2876 keer bekeken
hans
Auto: Elan

Bericht door hans »

ik zou graag het gezicht van den typ van de controle gezien hebben !!
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Whoeaaa!!!
Den Herman is toch altijd goe! :lol:

Vriend van mij die bij de kontrole werkt vertelde het volgende.Echt gebeurd!

Er was in de tijd zo'n lekkere blonde die net als ik met een Spitfire reed.
Die kwam eens naar de kontrole met een supper kort rokje aan....
Hij ziet zijn vriend in de put driftig gaatjes knippen en vraagt wat er scheelt.
Kom is effe mee in de put zien zegt dien tegen mijnen maat!
En wa scheelt er nu zegt die?Ik zien toch niks verkeerd!
Dien andere: Hedde gij die haar benen al is goe bekeken poike?Die mag nog is terug komen zenne!!!!(looooooooooooooooooooll)
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Frederik schreef:Hans als ik het vehaal van mijn keuring moet neerpennen dan ben ik een hele namiddag kwijt.

Om een lang verhaal kort te maken, was ook ik afgekeurd voor mijn achterophaning. Wel opmerkelijk gezien de auto amper 31.000km op de teller had.

De garage heeft dan 2 nieuwe dempers en veren gemonteerd achteraan en terug naar de keuring geweest. Maar het geluk was niet aan mijn kant, ik was WEER afgekeurd... Pas na het monteren van 2 nieuwe achterbanden geraakte ik door de keuring. :? (de banden op mijn Elan waren nog de originele banden, gezien de lage kilometerstand)

Voor mij is het duidelijk dat de ophangingstest op de Belgische keuring niet helemaal deugt, want hoeveel % invloed hebben de banden op de volledige ophanging van de wagen.

Gelukkig had ik de garage (bedankt daarvoor) aan mijn kant en hebben ze de originele ophanging terug gemonteerd en moest ik enkel het werk betalen. Anders was ik dus veel geld kwijt geweest voor niets...
Fiat 500 raakt niet door keuring
De gevierde en alom geprezen Fiat 500 raakt niet door de Belgische autokeuring. Het autootje krijgt telkens een rode kaart omdat de ophanging achteraan onvoldoende veilig is. Dat schrijven verschillende kranten vandaag. Daardoor raken tientallen 'vijfhonderdjes' niet verkocht op de occasiemarkt.

De nieuwe Fiat 500, de 'Auto van het Jaar 2008', wordt door Test Aankoop uitgeroepen tot de beste koop in de prijscategorie van minder dan 12.500 euro. Maar wanneer je het stadswagentje tweedehands wil verkopen, raak je er niet vanaf omdat de auto niet door de technische keuring geraakt.

Uitzondering
Bij de organisatie van de autokeuring (GOCA) is het probleem gekend. "De ophanging achteraan voldoet niet aan de eisen. Voor kleine wagens met een maximale belasting van 300 kg op de achteras wordt er een uitzondering gemaakt maar de Fiat 500 is net iets te zwaar om daarvoor in aanmerking te komen", zegt een technicus van GOCA.

Niet alle landen passen deze ophangingstest toe. Een extra gewicht in de koffer leggen, mag niet. Er wordt aan een nieuwe testprocedure bij GOCA gewerkt.

27/10/09 09u09
Bron : http://www.hln.be/hln/nl/927/Kanaal-Aut ... ring.dhtml
Was
Naam: Mathias
Auto: Exige S II

Bericht door Was »

draaid het of keert het.....
we wonen in belgië...
wat we doen of zeggen....
we pakte een pint, piste ne plas en alles bleef zoals het was :lol:
kevin_v
Naam: Kevin
Auto: Elise MK1

Bericht door kevin_v »

jep het 500 verhaal is een lacher maar ik mag mij er niet over uit spreken, de invoerder zou samen met de keuring gaan zitten om het proberen op te lossen.
Tom DC
Naam: Tom
Auto: (nog) geen Lotus

Bericht door Tom DC »

Weet er iemand of de Abarth'jes hier ook last van hebben? Of is die ophanging aangepast?
kevin_v
Naam: Kevin
Auto: Elise MK1

Bericht door kevin_v »

abarth heeft een iets andere ophanging en voorlopig geen probleem te melden, hoewel ze natuurlijk nog altijd weinig gewicht hebben op de achter wielen en 17 inch velgen helpen ook al niet. zij al met verschillende naar de keuring geweest en tot nu toe weinig problemen.
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

nog nooit problemen gehad op de keuring met mijn Esprit ; ze willen dr wel allemaal ns ne meter mee rijden, maar durven er voor de rest bijna niet aankomen ! Dat gewring met de voorwielen en zo, en dat geklop op t chassis, dat doen ze bij mij alvast niet, of is dat al lang verleden tijd ?

En natuurlijk de eeuwig terugkerende vraag : wat is dat voor iets ... ? En het klassieke mopke dat zel wel 600 EURO voor mijn wagen willen geven (nummerplaat ;) )
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Plaats reactie