CO te hoog Elise S1

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Roberto
Auto: Elise S1

CO te hoog Elise S1

Bericht door Roberto »

ben vrijdag vol goede moed met mijn nieuwe aanwinst naar de keuring gereden.
bleek mijn co te hoog te zijn, mag 0,3 hebben en had 0.5
wat zou ik hier aan kunnen doen?
Erwin
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8

Re: co te hoog elise s1

Bericht door Erwin »

Roberto schreef:ben vrijdag vol goede moed met mijn nieuwe aanwinst naar de keuring gereden.
bleek mijn co te hoog te zijn, mag 0,3 hebben en had 0.5
wat zou ik hier aan kunnen doen?
Kan vanalles zijn!
Zoeken is de boodschap!
Mogelijkheden:

- Gasklep potentiometer slecht afgesteld = stationair toerental te hoog??
- Bougies aan vervanging toe
- Bougiekabel versleten => aan de massa
- Catalysator gesmolten?
- Lambda sonde vuil of stuk? => ECU eens laten uitlezen bij dealer.
- ...
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
molleke

Re: CO te hoog Elise S1

Bericht door molleke »

Had dit iedere keer bij mijn M3 s , de eerste keer was hij afgekeurd we belden de garage op en moesten doen was ze zeiden en na 5 minuten stond ik weer aan te schuiven in de rij en ze zeiden is die zo rap gemaakt en was goed gekeurd , de raad van de garage was toen , de auto goed warm rijden en zeker niet afleggen bij de schouwing ik moest die toen op 3000 toeren houden en was er door , zonder kosten aan te doen
Roberto

Bericht door Roberto »

het is mij ook een raadsel, ben al in de garage geweest e ze wisten het ook niet omdat het verschil niet zo groot is.
'k ga nu alles eens nazien en dan nog eens terug rijden.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Heeft je Elise een tijd stilgestaan?

Hier is het een aloud gegeven om alvorens naar de keuring te gaan eens met de wagen een toertje te maken en zowaar alles eruit te blazen. (door eens een paar keer goed door te trekken en eventueel eens goed door te rijden op de autosnelweg)

Al is dat bij mijn Elan niet nodig, ik rijd meestal "digitaal". :-)
Exploded
Naam: Gert
Auto: Elise MK1

Bericht door Exploded »

Aangezien het maar een beetje te hoog is, zou ik de uitlaatcollector eerst eens inspecteren. Deze krijgen heel makkelijk scheurtjes/gaatjes.
Bij mij was dat dit jaar ook de "dooddoener" op de keuring ik had ongeveer 0.4 als CO. Gaatje dicht, CO ok.
Ook de Lambdasonde heb ik al meermaals moeten vervangen. Misschien dat je die 2 best even controleert?
Roberto

Re: CO te hoog Elise S1, originele KAT GEZOCHT

Bericht door Roberto »

heb de elise nog altijd niet gekeurd gekregen, blijkbaar was volgens de garage de katalysator kapot, dus deze vervangen nagemeten en alles in orde.
eens op de keuring co terug veel te hoog. volgens de garage is de nieuwe katalysator niet goed,de nieuwe kat is wel geen originele.
dus nu ben ik opzoek naar iemand die een originele lotus kat heeft liggen voor eens te proberen.
wie kan mij helpen zit echt met de handen in het haar.
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

Roberto, is uw verbranding wel goed (k'bedoel deze vd auto) meschien eens 4 nieuwe bougies steken, en een ferme tour met de wagen maken, en dan nog eens opmeten.... (ook ontstekings kabels controleren op frictie schade enzvt), luchtfilter kuisen en uitblazen....
Roberto

Bericht door Roberto »

Herman schreef:Roberto, is uw verbranding wel goed (k'bedoel deze vd auto) meschien eens 4 nieuwe bougies steken, en een ferme tour met de wagen maken, en dan nog eens opmeten.... (ook ontstekings kabels controleren op frictie schade enzvt), luchtfilter kuisen en uitblazen....

dit alles is allemaal vervangen, de garage heeft alles al geprobeert en stelt steeds de diagnose dat de kat slecht is.
het rara is na het plaatsen van de nieuwe kat is alles in orde en als ik op de keuring aankom is de co terug te hoog.
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

slechte katt...of slechte kleppen...? meschien eens een product in uw benzine doen om de kleppen te reinigen....
Plaats reactie