Elise Tuning

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Elise Tuning

Bericht door wimvanbeeck »

Vele Elise rijders, zeker van de oudere modellen zouden graag wat meet vermogen hebben. Een duitse firme Komo-Tec, http://www.komo-tec.com heeft hier enkele interessante en nieuwe mogelijkheden voor, Thierry werkt ook samen met deze firma.

*tuning van Lotus voor de 190 pk Toyota's naar 220 pk 4950 euro

*tuning van Komo-Tec met Rotrex radiaalcompressor

S van 136 naar 220 voor 9.750 euro
R van 190 naar 265 voor 9.900 euro
SC +30 voor 4950 euro

NIEUW voor de Rover motoren:
van 120 standaard naar 202 /160 VVC naar 214 voor 6980 euro

ook voor de Exige hebben ze verschillende mogelijkheden, Molleke rijd met zo'n versie van 280 PK

Kijk ook eens bij MKII - interieur naar een Track schakelmechanisme, in de hoogte regelbaar, prachtige open vormgeving voor 490 euro
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: Elise Tuning

Bericht door Dim »

en als alternatief heb ik van kempower (www.kempower.be) vernomen dat hij de toyota 111R kan tunen voor een 786eur btw in en als resultaat : +16pk en +24Nm.
Met een sportfilter en sportuitlaatje zit je dan al snel boven de 210pk...
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
H-J
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 mei 2009, 19:28
Auto: Nvtt

Re: Elise Tuning

Bericht door H-J »

Hmm meer dan 200pk uit het Roverblokje. Ik zou er voorzichtig mij zijn als je het heel wilt houden.
Voor 9.000 pond heb je een Ford Duratec met 200pk en een superkoppel. Effe doorsparen zou ik zeggen.
XRaid
Berichten: 383
Lid geworden op: 09 apr 2009, 19:29
Naam: Peter
Auto: Elise MK2
Locatie: Schoten

Re: Elise Tuning

Bericht door XRaid »

wimvanbeeck schreef:Kijk ook eens bij MKII - interieur naar een Track schakelmechanisme, in de hoogte regelbaar, prachtige open vormgeving voor 490 euro
Hier ga ik eens naar informeren. Lijkt me wel een knap systeem.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: Elise Tuning

Bericht door wimvanbeeck »

H-J schreef:Hmm meer dan 200pk uit het Roverblokje. Ik zou er voorzichtig mij zijn als je het heel wilt houden.
Voor 9.000 pond heb je een Ford Duratec met 200pk en een superkoppel. Effe doorsparen zou ik zeggen.
Bij Komo-Tec kost een 2.3 Duratec Ford to 236 PK getuned 13.900 euro
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Elise Tuning

Bericht door FastEleven »

En de duratec conversie komt in België niet door de technische controle, tenzij de auto met deze conversie uit het buitenland wordt geimporteerd ...
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
lotusbert
Berichten: 233
Lid geworden op: 08 sep 2008, 18:19
Auto: 2-11 / Elan Sprint

Re: Elise Tuning

Bericht door lotusbert »

wat velen ook vergeten is de wederverkoopwaarde. Laat ons eerlijk zijn, wie nadien zijn wagen tuned, geeft dat niet aan en rijdt dus eigenlijk niet in regel met de wet. Probeer bij verkoop maar eens die 10000 euro 'optie' voor een redelijk bedrag vergoed te zien. Mocht ik zo een 2de hands kopen zou ik dit risico als een flinke minwaarde argumenteren, om maar van de BIV te zwijgen als je zo een S boven de 200 pk opkietelt...
H-J
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 mei 2009, 19:28
Auto: Nvtt

Re: Elise Tuning

Bericht door H-J »

@Lotusbert: daar heb je helemaal gelijk in. Je doet die investering puur voor jezelf. Dus inderdaad daarna niet gelijk verkopen. Maar een Elise S1 met Duratec is wel een hele fijne combinatie. ;)

@wimvanbeeck: Steve Williams: http://www.sinclairebodyshop.co.uk/upgr ... ratec.html bij hem is het de 2.0 Duratec.
Steve rijdt ook in LOT met een gele S1.

Het is een grote investering. Wanneer mijn motor het zou begeven en ik zou een paar duizend € voor een Rover blok uit moeten geven dan zou ik het wel doen. Maar nu € 10.000,- uitgeven en een fijne en goede Rovermotor vervangen doe ik niet.
Gebruikersavatar
JDV
Berichten: 716
Lid geworden op: 03 jan 2009, 13:22
Naam: Jonathan De Valck
Auto: eerstdromen,dankopen
Locatie: Meise->Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Elise Tuning

Bericht door JDV »

wimvanbeeck schreef:Vele Elise rijders, zeker van de oudere modellen zouden graag wat meet vermogen hebben. Een duitse firme Komo-Tec, http://www.komo-tec.com heeft hier enkele interessante en nieuwe mogelijkheden voor, Thierry werkt ook samen met deze firma.

*tuning van Lotus voor de 190 pk Toyota's naar 220 pk 4950 euro

*tuning van Komo-Tec met Rotrex radiaalcompressor

S van 136 naar 220 voor 9.750 euro
R van 190 naar 265 voor 9.900 euro
SC +30 voor 4950 euro

NIEUW voor de Rover motoren:
van 120 standaard naar 202 /160 VVC naar 214 voor 6980 euro

ook voor de Exige hebben ze verschillende mogelijkheden, Molleke rijd met zo'n versie van 280 PK

Kijk ook eens bij MKII - interieur naar een Track schakelmechanisme, in de hoogte regelbaar, prachtige open vormgeving voor 490 euro
Gewoon ter verduidelijking voor de geïntresseerden: Dit is geen illegale opvoering en dus kan je dit 100% officieel in orde brengen met de verzekering?
Back in action :-)
Gebruikersavatar
lotusbert
Berichten: 233
Lid geworden op: 08 sep 2008, 18:19
Auto: 2-11 / Elan Sprint

Re: Elise Tuning

Bericht door lotusbert »

de verzekering is op het eerste zicht het minste van je problemen. Wat met je gelijkvormigheidsattest, biv, en de schrik bij elke keuring dat die grote rootsblower en eventueel intercooler toch niet zo standaard lijken en je wagen wordt afgekeurd wegens niet conform......?
De dag dat je betrokken raakt bij een ernstig ongeval zou ik nog niet te graag in die situatie zitten. Zeker als jouw verzekering zou moeten betalen....
Als een verzekeraar maar iets vind waardoor hij niet moet betalen zal hij het niet laten. Met een niet conforme auto op de baan rijden zou daar wel eens kunnen bijhoren..

maar soit, je mag ook niet niet vloeken, elk doet waar hij goesting in heeft !

Bert
Plaats reactie