23/08/2009 : Flanders LOTUS trip [comments / foto's]

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Plaats reactie
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

23/08/2009 : Flanders LOTUS trip [comments / foto's]

Bericht door Frederik »

Zoals gewoonte zal ik alweer mijn ervaringen in een artikel gieten samen met een reeks mooie foto's dat ik van dit evenement heb gemaakt.

Mensen met commentaren, ervaringen, opmerkelijke verhalen en foto's kunnen/mogen/moeten deze ook in deze thread plaatsen.

Veel lees en kijkplezier,

Sportieve 'Lotus' groet,
Frederik - Elan 100.TUS

(klikken om te vergroten)
GOEDEMORGEN
Vorig jaar was de "Flanders Lotus Trip" een blij wederzien van een groep vrienden die ik enkele jaren heb moeten missen. Omdat er -eindelijk- weer een Lotus in de garage stond kon ik weer deelnemen aan de supergezellige Lotus ritten. Dit jaar zag het er goed uit, al meer dan een week schreeuwden de weervoorspellers dat het vandaag bloedheet zou worden. Met deze zeer leuke vooruitzichten kwam ik vanmorgen spontaan wakker. En warm was het!

ONTBIJT/INSCHRIJVING
Om halftien kwamen we aan op de parking van de Abdij van Beaulieu, er waren al een tiental wagens aanwezig. Na een praatje te hebben gemaakt met de organisator Chris zij we binnen het ontbijt gaan nuttigen. Snel inschrijven en de pootjes onder de tafel gaan schuiven. Boterkoeken, pistolets, koffie ... een rijkelijk ontbijt. Eigenlijk kijk ik wel uit naar de Lotustrips, want op zondagmorgen maken we nooit zo een uitgebreid ontbijt voor onszelf. ;)
DSC_0270.jpg
DSC_0269.jpg
DEEL 1
Tegen 11u begon iedereen zich naar buiten te begeven, het was duidelijk ... iedereen had goesting om met onze Loti de Vlaamse Ardennen te verkennen.
Ik speel vandaag een thuismatch wat ook zijn voordelen heeft. Deels met voorkennis van het parcours starten we het eerste deel. Na wat te hebben genoten van de mooie Lotussen (onderandere mijn 2 favortietjes van vandaag de geel/witte en blauw/witte Exige Sprints) kregen we een korte verwelkoming, de briefing en konden we vertrekken.
DSC_0280.jpg
Ikzelf ben als eerste vertrokken op een hoog tempo, ik had bij de verkenning van het parcours een leuke helling gezien om wat leuke foto's te maken. Omdat ik als eerste vertrok kon ik tijdig mijn wagen parkeren en op het veld een plekje gaan kiezen. Ik heb zo meer dan de helft van het deelnemersveld op de gevoelige plaat gezet.
DSC_0284.jpg
DSC_0285.jpg
MIDDAGSTOP
Omstreeks 13u00 kwamen we in Ronse aan bij het Modelbouw Museum en konden we daar genieten van een drank en boodjes. Grote honger had ik nog niet, maar ze gingen er wel vlot in. Boodjes met hesp, kaas, krabsalade en prepare vergezeld van groentjes... kan geen misser zijn. Voor elk wat wils. Veel mensen gingen ook eens een kijkje nemen in de modelbouw/RC-shop en RC-baan met modelbouw museum. Ik vond het wel een tegenvaller, enkele diorama's waarvan een tweetal met een ooglogsthema konden mij niet bekoren, ik had er eigenlijk veel meer van verwacht, maar ... we waren deze morgen niet opgestaan om naar modelbouw te kijken... wel om met onze Lotussen te genieten van de mooie Vlaamse Ardennen. So who gives a damn ;-)
DSC_0313.jpg
DSC_0322.jpg
DEEL 2
Een nieuw concept, dat volgens mij wel gesmaakt werd... de keuze uit een korte of lange namiddagrit. Mensen die graag een terrasje doen konden de korte rit kiezen, mensen die liever met hun Lotus genoten van het blakende zonnetje kozen voor de lange rit. Zo'n systeem wil ik graag in de toekomst meer zien. Gezien Lindsay vandaag mijn copilote was én het eigenlijk ook brandend warm was kozen we voor de terrasjes, de korte route dus. Met Lindsay erbij moet ik toch niet al te sportief rijden en hebben we de namiddagrit aan een vrij rustig tempo afgereden. Eens genieten van de mooie landschappen die we op normale (andere) dagen gewoon voorbijrijden zonder er veel aandacht aan te schenken.
DSC_0327.jpg
DSC_0323.jpg
EINDPUNT/APERITIEF/AVONDMAAL
Tegen 17u waren we verwacht in Waregem als het eindpunt. Wij waren bij de vroege vogels gezien we de korte route hadden genomen en toch aardig waren blijven plakken in een café in Anzegem op een kleine 15km van de eindstreep. We konden een aperitief kiezen naar keuze, ik koos voor een sangria en Lindsay een cola. We zochten ons een leuk plekje op het terras en alle deelnemers sijpelden binnen.
DSC_0328.jpg
DSC_0333.jpg
Als avondmaal was er een klein voorgerechtje voorzien en als hoofdgerecht steengrill. Een leuk concept maar op een warme dag als vandaag werd het al snel ZEER warm in het restaurant. Maar de warmte kon de ambiance, het smakelijk eten en de sfeer niet deren. Iedereen kon zijn maagjes vullen en kon kiezen uit verschillende soorten vlees en gevogelte.
DSC_0340.jpg
Na het eten viel het op dat iedereen zich verplaatste naar het koelere maar toch wel gezellige terras, enkele deelnemers konden zich niet meer houden en moesten perse in de zandbak spelen.
DSC_0345.jpg
Nadien zijn we met Bart, Hans en hun vrouwtjes nog naar Roeselare gereden om een ijsje te eten in "De Zoete Zonde". We wilden de mensen van de regio Lokeren eens kennis laten maken met de beste, fijnste, meest verse maar vooral extreem lekkerste schepijs van onze regio. Op die manier leer je nog es nieuwe mensen kennen hé ;-)

BESLUIT
Een prachtige dag, ook deels te wijten aan het supermooie weer, maar vooral de zeer leuke baantjes en de mooie glooiende omgeving. Het start en eindpunt waren op dezelfde locaties als vorig jaar, misschien niet origineel, maar wel een goede keuze gezien de kwaliteit van het ontbijt én het avondmaal. "Never change a winning team" zeggen ze dan, misschien volgend jaar uitkijken naar een nieuwe startlocatie en het eindpunt behouden wegens de unieke ligging en rustige sfeer en lekkere steengrille. ;) Verder waren er tijdens de volledige dag weinig zaken die fout liepen, een uitstekende organisatie dus. Het deelnemersveld was niet extreem groot (~25 wagens), toch zat de sfeer zeer goed. De mensen die er niet bijwaren waren hebben iets gemist en waren gewoonweg FOUT.

Goe weer, goe eten en mooie baantjes, wat moet een Lotusliefhebber nog meer?

En dan nu ... de rest van de foto's zeker :ugeek:

(klikken om te vergroten)
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Re: 23/08/2009 : Flanders LOTUS trip [comments / foto's]

Bericht door Frederik »

Reeks 1 (extra foto's)
DSC_0267.jpg
DSC_0273.jpg
DSC_0286.jpg
DSC_0300.jpg
DSC_0303.jpg
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Reeks 2
DSC_0297.jpg
DSC_0289.jpg
DSC_0306.jpg
DSC_0308.jpg
DSC_0311.jpg
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Reeks 3
DSC_0316.jpg
DSC_0324.jpg
DSC_0329.jpg
DSC_0331.jpg
molleke

Bericht door molleke »

zag er heel goed en lekkers uit , we konden der niet bij zijn spijtig :( wel knap die 2 sprints exiges , nog niet gezien zijn der van het forum :?:
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

molleke schreef:zag er heel goed en lekkers uit , we konden der niet bij zijn spijtig :( wel knap die 2 sprints exiges , nog niet gezien zijn der van het forum :?:
Neen geen forumleden, ik heb ze ook niet te pakken gekregen om ze aan te spreken.

Ze zijn inderdaad zeer knap... beiden RHD.
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

In de loop van de dag mijn tekst nog wat aanpassen/overlopen én verbeteren. Ik was gisterenavond moe maar voldaan, en de pen (toetsenbord) was al niet meer zo vlot als normaal het geval is ;-)
Plaats reactie