Op zoek naar de Lotus met de meeste km's/miles!

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
JDV
Naam: Jonathan De Valck
Auto: eerstdromen,dankopen
Contacteer:

Re: Op zoek naar de Lotus met de meeste km's/miles!

Bericht door JDV »

mindp0wer schreef:Trouwens in eerste instantie vroeg hij niet de prijs die hij ten tijde van deze topic had gepubliceerd. Ik ben toen ook als eerste bij hem geweest voor een proefrit en heb op die prijs ook achteraf onderhandeld, niet op de prijs die hij op dat moment op de site vroeg ... :mrgreen:
Hij werd gewoon overrompeld door "toeristen" zonder geld en heeft daarom de prijs hoger gezet ...
Tof tof, kvind het wel maar beetje raar want ik herriner me dat ie dit ook zei bij zijn beschrijving, dat hij toeristen niet echt zag zitten :!:
Back in action :-)
mindp0wer
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S

Bericht door mindp0wer »

In eerste instantie vroeg hij minder maar hij werd overrompeld door mensen die een voorschot gaven van 50€, 100€ of 200€ maar ze bleken allemaal niet het geld te hebben/lening te krijgen voor de wagen.

Toen heeft hij de tekst van de advertentie ook veranderd. De eerste tekst op Autoscout was:

Kopie van uw aanvraag:
---------------------------------------------------------------------------
Geachte klant,

Een bezoeker van AutoScout24 is geïnteresseerd in de auto waarvoor u een advertentie geplaatst hebt:

Lotus Elise
Verkoopprijs: € 16.500,-
Kilometerstand: 190.000 km
Eerste inschrijving: 03/2001
Brandstof: Benzine
Motorvermogen: 7 kW / 10 PK
Transmissie: Manueel
Kleur buitenkant: Blauw
Type auto: Tweedehands

Aan die prijs staat er zelfs geen LHD MK1 te koop ... dus kan je je voorstellen hoeveel reacties hij gehad heeft ...

Achteraf bleken wel niet alle details te kloppen zoals de km's, eerste inschrijving, motorvermogen, hij verkocht de wagen in naam van zijn broer die nu in Rusland woont waarschijnlijk op basis van mondelinge info maar dat heeft hij ook allemaal rechtgezet in de aangepaste advertentie zoals ze op één van de eerste pagina's van deze topic staat.
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

mindp0wer schreef:Trouwens in eerste instantie vroeg hij niet de prijs die hij ten tijde van deze topic had gepubliceerd. Ik ben toen ook als eerste bij hem geweest voor een proefrit en heb op die prijs ook achteraf onderhandeld, niet op de prijs die hij op dat moment op de site vroeg ... :mrgreen:
Hij werd gewoon overrompeld door "toeristen" zonder geld en heeft daarom de prijs hoger gezet ...
Yep, ik heb hier hetzelfde voor met de RIOT! :evil:
Die pipo's doen soms ook een bod en als ge ze dan een mail stuurd dat ze maar eens moeten afkomen trekken ze het terug in! :?
Zitten veel leeglopers met geen nagel om aan hun gat te krabben die blijkbaar niks anders te doen hebben dan int weekend overal een bekke naar otokes te gaan kijken! :x

Onze Elan heeft nu trouwens 151.000 km's om even on topic te gaan! ;)
JDV
Contacteer:

Bericht door JDV »

mindp0wer schreef:In eerste instantie vroeg hij minder maar hij werd overrompeld door mensen die een voorschot gaven van 50€, 100€ of 200€ maar ze bleken allemaal niet het geld te hebben/lening te krijgen voor de wagen.

Toen heeft hij de tekst van de advertentie ook veranderd. De eerste tekst op Autoscout was:

Kopie van uw aanvraag:
---------------------------------------------------------------------------
Geachte klant,

Een bezoeker van AutoScout24 is geïnteresseerd in de auto waarvoor u een advertentie geplaatst hebt:

Lotus Elise
Verkoopprijs: € 16.500,-
Kilometerstand: 190.000 km
Eerste inschrijving: 03/2001
Brandstof: Benzine
Motorvermogen: 7 kW / 10 PK
Transmissie: Manueel
Kleur buitenkant: Blauw
Type auto: Tweedehands

Aan die prijs staat er zelfs geen LHD MK1 te koop ... dus kan je je voorstellen hoeveel reacties hij gehad heeft ...

Achteraf bleken wel niet alle details te kloppen zoals de km's, eerste inschrijving, motorvermogen, hij verkocht de wagen in naam van zijn broer die nu in Rusland woont waarschijnlijk op basis van mondelinge info maar dat heeft hij ook allemaal rechtgezet in de aangepaste advertentie zoals ze op één van de eerste pagina's van deze topic staat.
nouja, je zit dan wel met een auto met al veel km's op de teller uiteraard, maar ik vraag me af hoeveel een nieuwe motor voor bv. deze Elise zou kosten, stel nu voor dat je motor binnen 50 000-100 000 km echt wel te versleten is geworden om nog gewoon te laten herstellen, en je zou een nieuwe motor willen laten zetten of hem hellemaal reviseren, hoeveel zou iets dergelijks kosten?
mindp0wer

Bericht door mindp0wer »

Dat kan meevalllen, die motor vervangen zie
http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=16&t=1379
Erwin schreef:
Moest je prblemen krijgen met het motorblok (olieverbuik) en/of versnellingsbak, kan je makkelijk en goedkoop tweedehands iets vinden. Vansten in Nederland bijvoorbeeld heeft tweedehans motorblokken liggen voor 750 €. Een revisie van een Rover zou ik afraden gezien de motor natte cilindervoeringen heeft. Dit geeft dikwijls problemen met de afdichting onderaan de cilinderbussen en is duur om te reviseren.
Dus bij deze weet je dat ook weer.

Trouwens, als ik er 50.000km mee kan rijden (ik ga de motor ook niet afjakkeren), dan zijn we 5 jaar verder, ik ben verzekerd voor 9.999km/jaar :)

Ayrton Senna
mindp0wer

Bericht door mindp0wer »

ovi schreef:Yep, ik heb hier hetzelfde voor met de RIOT! :evil:
Die pipo's doen soms ook een bod en als ge ze dan een mail stuurd dat ze maar eens moeten afkomen trekken ze het terug in! :?
Zitten veel leeglopers met geen nagel om aan hun gat te krabben die blijkbaar niks anders te doen hebben dan int weekend overal een bekke naar otokes te gaan kijken! :x

Onze Elan heeft nu trouwens 151.000 km's om even on topic te gaan! ;)
Ovi, ik heb mijn Porsche 944 van '84 (dus oldtimer) verkocht via Kapaza, een wagen met werk aan, de reacties die je krijgt zijn soms om te huilen. De ene wil de velgen, de andere de wagen maar wil geen geld geven voor de velgen (Fuchs velgen voor zij die er iets van kennen) als je dan zegt dat ze de wagen mogen komen halen zonder de velgen, krijg je de vraag of ik andere velgen heb liggen, nog een andere wil de achterspoiler wel hebben. :shock:

Ik prefereer mensen die me bellen of rechtstreeks mailen boven degenen die bieden maar je mag ze natuurlijk niet allemaal over één kam scheren.

Koen

Ayrton Senna
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Gisteren eindelijk eens een normale koper aan de deur gehad voor de Benelli van mijn vrouwke!
Komen kijken, effe alles nagekeken en direct deftig voorschot gegeven.
Dat is inderdaad eens een prettige ervaring! ;)
JDV
Contacteer:

Bericht door JDV »

ovi schreef:Gisteren eindelijk eens een normale koper aan de deur gehad voor de Benelli van mijn vrouwke!
Komen kijken, effe alles nagekeken en direct deftig voorschot gegeven.
Dat is inderdaad eens een prettige ervaring! ;)
Dan heb je geld om een 2de lotus te kopen :lol: :D :mrgreen: :twisted:
Plaats reactie