Sir Charles schreef:Het is trouwens Toyo Tires Benelux die invoerder zijn voor belgie.
Ik ken daar de sales manager voor Belux; ik kan wel eens horen wat zij kunnen/willen doen voor een group buy als jullie willen. Enig idee om hoeveel setjes het zou kunnen gaan? (ik heb zelf ook interesse)
Ik werk samen met Toyo Belux en zij kunnen de R888 niet leveren. Dus ik vrees dat jij hetzelfde antwoord zal krijgen.
De Toyo R1R is een mooi alternatief, zeker met oog op de nieuwe europese wetgeving dat semislicks als de R888 in de toekomst zal verbieden op de openbare weg.
Heeft er iemand een idee of de spoorstangen aangepast moeten worden op de Elise als er banden met meer grip op gemonteerd worden (type R888, A048 ea) ?
Er staat zoiets op de site van elise-shop.nl cfr hieronder
"Overweegt u A038/A039 banden of zelfs slicks te monteren? Vergeet dan niet een andere spoorstangset tbv de achterwielen te monteren! De originele spoorstangen van de Elise zijn niet berekend op de belastingen van banden met verhoogde grip. Laat u op niet verrassen, een afgebroken spoorstang
kan leiden tot ernstige ongevallen en de ervaring leert dat de originele exemplaren geen aankondiging geven van een breuk!"
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Frederik schreef:De Toyo R1R is een mooi alternatief, zeker met oog op de nieuwe europese wetgeving dat semislicks als de R888 in de toekomst zal verbieden op de openbare weg.
Is blijkbaar maar vanaf 2012 dat ze misschien verboden zullen komen..
Om de consument te beschermen, legt het Europese Parlement eind 2012 nieuwe directieven op voor de labels en minimumvereisten van banden. Zo krijgt elke in de EU verkochte straatband aanduidingen voor rolweerstand, grip op nat wegdek en rolgeluid terwijl semi-slicks zo goed als zeker verboden zullen worden. Kopers van high-performance wagens zoals Caterhams (Avon ACB10), Porsche GT’s (Michelin Pilot Sport Cup) en Mégane R26.R’s (Toyo 888) zouden namelijk niet in staat zijn om de gripdeficieten bij regen correct te quoteren…
Bandenfabrikanten lobbyen momenteel tegen de beslissing van Brussel, maar aangezien bijna alle constructeurs van bovenvermelde wagens nu al een vrijwaringsclause bij aankoop laten onderteken (”ja, ik weet dat deze banden niet op nat functioneren…”), is het weinig waarschijnlijk dat ze hun slag zullen thuis halen. Temeer daar het EU-parlement geen onderscheid kan/wil maken tussen slechte banden en gecompromitteerde. Voor hen geldt enkel de constatatie dat beide tot vijf autolengtes meer nodig hebben om bij regen van 100km/u af te remmen.
En dat is slecht nieuws voor circuitfans de wereld rond. Want je gelooft pas welk verschil gesneden slicks maken tot je er zelf mee gereden hebt. Of tot je hoort dat de Focus - ondanks een surplus aan koppel en pk’s - niet eens in de buurt van de 8:17 van de Mégane komt. Nog gezwegen van de hallucinante grip en stuurprecisie die zo’n banden in huidige vorm bieden. Op voorwaarde dat het kurkdroog is welteverstaan.
Dim,
Op het seloc-forum geven ze aan dat het voor een S1 nodig zou zijn (verhalen ivm breuken onder belasting), maar voor een S2 niet. Bij een S2 gaan ze ervan uit dat het OK is omdat de Exige (zelfde setup als S2) standaard met semi-slicks geleverd wordt.
Op het eerste zicht zijn deze banden niet te verkrijgen voor de Elise/Exige voorste banden. De maten die je nodig hebt zijn 175 & 195/50/16 terwijl ze voor 16" pas vanaf 205 beschikbaar zijn .... spijtig gegeven