Herman schreef:om de grens over te mogen, hebt u géén enkel papier anders dan uw faktuur of aankoop bewijs nodig... indien controle... maar om hem in te voeren (in te schrijven) hebt uw wel degelijk het één en het ander nodig...
-het originele V document- (opgelet de engelsen geven dit niet graag af voor export,)
-faktuur of aankoop bon-- opletten voor betalingen in casch boven de 10.000 euro (=niet meer toegelaten bij auto's)
het COC document--- (is er meestal niet bij, maar als het vermeld is op het v document (kleine e nr. met reeks cyfers erachter) kan men dat vrij makkelijk verkrijgen en bent u zeker dat dit verkrijgbaar is....)
-beetje opletten als het om een usa LHD wagen is die eerder in de uk ingevoerd is..
zoals reeds eerder vermeld (op andere topic?) zijn de normen recent echt strenger/strikter geworden...
-als er geen COC dokument of nr voorhanden is, is het beter vooraf te informeren of dit type van wagen met zijn specificaties reeds in belgie loopt of gelopen heeft, dan bestaat er een PVG nr en dit kan men dan via de schouwing krijgen of de invoerder....
-indien niet dan is/wordt het een maandenlange procedure voor eenmalige homologatie... (let goed op de modificaties en motorvermogen)-
-goed opletten en kijken als de wagen nog zijn originele motor heeft- zoniet zit u bij een homologatie procedure nog meer in zak en as.
kijk zeker eens op de internett sites oldtimerwebb of sites van DIV. enzvt..
Succes....
Thanx Herman !
- factuur = geen probleem

- V-document = gelijkvormgheidsattest ?
- COC document : zal navragen ; indien niet geen probleem, dergelijk model loppt hier ook rond

- motor gecheckt = originele motor
Dus dat ziet er allemaal goed uit, zal t in mn koppeke steken
