Oh ... veel mensen hadden/hebben oogkleppen aan omdat ze niet wilden inboeten in luxe. Hier heeft Lotus met de Emira een gulden middenweg gevonden denk ik. Moet dat aluminium chassis bloot zijn? En op deze manier is er ook plek en ruimte voor een GT4/RS ... lees een uitgeklede Emira
-psssst- Lotus luister je mee?
Porsche, McLaren, Ferrari etc etc eigenaars willen nooit een Lotus kopen omdat deze veel te kaal is. Wij als pure Lotus fanatici kijken daar door en hebben geen luxe nodig. Maar om te verkopen aan de massa heb je dat wel deels nodig.
Ik zie in de Emira eigenlijk een Evora 2.0, en waar de nieuwe kopers op afhaakten... hebben ze nu bijgepast. Wat meer design, wat meer interieur, wat tech, betere instap etc etc.
Bepaalde Porschisten keken wel naar de Evora toen hij uitkwam hoor, maar toen ze acrobaat moesten spelen om in te stappen, dan haakten ze af, en als ze zelf al niet waren afgehaakt dan haakten ze af toen hun vrouw tijdens de laatste proefrit hen aankeek met 'wtf moeten wij hierin klauteren'.
Voor mij is de Emira een nieuwe volwassener Evora maar dan gebouwd met oog op verkoop en niet (laag) gewicht.
We zullen zien