De man was na 5 min al overtuigd: die versnellingsbak is perfect. Just my luck

Dan nog 20 min gaan rijden en plots veranderde het oordeel. Thierry is blijkbaar zeer gevoelig voor wat techniek doet, misschien nog gevoeliger dan ik, en inderdaad mits wat verder rijden en meer schakelen kon hij het probleem voelen. Helaas had ik de indruk dat hij het niet echt hard deed, want normaal kun je het horen maar toen hij reed hoorde ik niks.
Belasting, RPM, temperatuur, snelheden, snelheid van schakelen, ... alles doorlopen en inderdaad, niet echt een consistente mogelijkheid om het na te bootsen -> dat maakt het erg moeilijk om te oordelen wat het precies zou kunnen zijn.
Het verdict:
- Niet de kabels
- Niet het schakelmechanisme
- De pook helt in neutraal teveel over naar rechts, wat er voor zorgt dat je de pook tegen het leden van de console duwt (verklaart het niet positief bevestigen van het einde van de schakelgang van de 5e). Dit is een kwestie van bijregelen van de kabels achteraan aan de vbak. De hellende pook kan ook een verklaring zijn waarom alles plots "anders" aanvoelt zonder dat het kwaad zou kunnen
- Een blik op de factuur doet vermoeden dat er een stukje niet vervangen is in de vbak dat zij altijd meevervangen om miserie achteraf uit te sluiten. We zijn echter niet zeker gezien er op mijn factuur geen onderdeelnummers staan
Als hij er zou moeten aan beginnen, zou hij de vbak open doen. Hij vermoed niet dat het in de kabels of koppelingen zit.
Slecht nieuws dus