Hierbij even een voorstelronde. Mijn naam is Wing (Chinese afkomst), 53 jaar, getrouwd en twee kinderen (15 en 17). We zijn woonachtig op de Veluwe in Nederland. Zowel mijn vrouw als ik zijn liefhebbers van bijzondere auto's. Wel een voorkeur voor open auto's als het om onze hobbyauto's en de auto van mijn vrouw gaat. Als daily drivers rijden we een BMW 320D station en een 120i cabrio. Ons hobby wagenpark telt inmiddels 4 auto's: een Mercedes 450 SL uit 1972, een Porsche 911 Carrera 4 cabrio, een Ferrari F430 F1 Spider en sinds kort is daar een Lotus Esprit Turbo uit 1985 bijgekomen.
De Lotus heb ik zo'n 25 jaar geleden al eens overwogen. Maar dat werd mij toen afgeraden. Een tijdje geleden stond bij ons in de buurt eentje te koop. Ik besloot om toch maar naar deze auto te gaan kijken en een proefrit mee te maken. Dat was een non-turbo uitvoering. 2e eigenaar. Maar hij was niet mooi. Maar, de weder kennismaking met deze auto heeft mijn interesse toch gewekt. Het is een prachtige lijn en hij rijdt eigenlijk ook nog best leuk.
Toen besloot ik toch maar op zoek te gaan. Ik wilde wel perse het model van voor 1988. Bij voorkeur met turbo. Links gestuurd En, hij moet absoluut wit zijn. Via wat zoeksites ben ik uiteindelijk uitgekomen op een auto dat in de VS te koop stond. Origineel 18.000 mijlen gereden.
Ik was erg gecharmeerd van deze auto. Om iets meer zekerheid te krijgen over wat ik ging kopen heb ik een inspecteur in de VS ingeschakeld die de auto voor mij kon beoordelen. Een paar kleine dingetjes gevonden, maar de auto was verder bijna in nieuwstaat. De knoop daarom doorgehakt en de auto naar NL laten vervoeren.
Pas bij aflevering voor de deur wist ik wat ik precies gekocht heb. En hij blijkt inderdaad erg mooi te zijn. Ongelofelijk hoe mooi de originele lak nog is. Ook het voorruim ziet er geweldig mooi uit. Ik ben er blij mee. Op dit moment ben ik nog in afwachting van andere rij/knipperlichtglaasjes voor in de voorbumper (ik ben nu al zeker 3 weken bezig met de Lotus importeur om aan de juiste glaasjes te komen ...), maar nu zijn ze dan onderweg.
Als de glaasjes binnen zijn, dan ga ik ergens in maart/begin april de auto bij het RDW aanbieden voor een keuring voor het NL-kenteken (ik wil niet in de wintermaanden het kenteken aanvragen omdat ik dan mijn toekomstige apk's ook in deze maanden zou moeten laten uitvoeren). Dus, even geduld en ik ga ervan uit dat de eerste ritjes in maart/april gemaakt gaan worden.

