
Esprit S1
- X-ian
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
- Naam: Christian
- Auto: Ik had Elise Type 25
- Locatie: Bornem
Re: Esprit S1
Welkom! Zowel aan jou als aan de mooie Esprit. Veel plezier ermee. 

- vasseur
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
- Auto: Elise s1 - Elan+2
Re: Esprit S1
oej oej oej,
hopelijk kunt ge veel zelf doen aan de wagen anders zal het een kostelijke bedoening worden.
Spijtig dat het een rechtsbestuurde is wat de waarde toch wat drukt bij herverkoop en de geplande werken dan zeker niet te kostelijk zullen mogen zijn.
toch een hartelijke welkom en als je de werkplaats handboek wil (digitaal)moet je mij maar een seintje geven.
Groetjes
Vasseur Pascal
hopelijk kunt ge veel zelf doen aan de wagen anders zal het een kostelijke bedoening worden.
Spijtig dat het een rechtsbestuurde is wat de waarde toch wat drukt bij herverkoop en de geplande werken dan zeker niet te kostelijk zullen mogen zijn.
toch een hartelijke welkom en als je de werkplaats handboek wil (digitaal)moet je mij maar een seintje geven.
Groetjes
Vasseur Pascal
- gvy
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
- Naam: Geert
- Auto: '80 Esprit S2.2
Re: Esprit S1
Bwa, Pascal.
Positief denken hé
Als ik me een oldie koop, ga ik uiteraard naar de waarde kijken, maar ik koop ze wel voor wat de auto mij biedt en gaat kosten. Niet wat een andere zot ervoor wil geven na mij. Dat is natuurlijk anders voor mensen die restaureren en verkopen of vaak veranderen van auto.
Ik zal vb geen Euro meer of minder gaan spenderen omdat de mijne toevallig rechtsgestuurd is. Ik doe alles zelf omdat ik het plezant vind en het de kosten flink drukt, dus t'is niet dat ik ermee ga smijten, maar ik zou dat net zo goed doen mocht de auto een hogere herverkoopwaarde hebben.
En bovendien.
Als ik moet kiezen tussen een mooie rechtsgestuurde domestic esprit met de elegante bumpers en domestic motorspecs (sportievere valve timing etc...)en dellorto's of een amerikaanse linksgestuurde esprit met de dikkere bumpers en Zenith carbs... dan weet ik wel dewelke ik het liefste zou rijden.
't is ook wel belangrijk dat alle originele onderdelen aanwezig zijn en in goede of te restaureren toestand. Zoals de velgen en het interieur .
Ik wens Kleynen vooral veel plezier met zijn nieuwe aankoop en het klopt wel een beetje , dat een oude Esprit best in handen komt van iemand die zelf eraan kan en wil werken. Eigenlijk is het best wel een eenvoudige auto. Het hoeft niet echt duur te worden als je alles zelf doet, maar hij heeft wat meer tender loving care nodig dan vb een oude porsche. En als je die zelf niet kan geven, tja , dan is het een dure auto.
Positief denken hé

Als ik me een oldie koop, ga ik uiteraard naar de waarde kijken, maar ik koop ze wel voor wat de auto mij biedt en gaat kosten. Niet wat een andere zot ervoor wil geven na mij. Dat is natuurlijk anders voor mensen die restaureren en verkopen of vaak veranderen van auto.
Ik zal vb geen Euro meer of minder gaan spenderen omdat de mijne toevallig rechtsgestuurd is. Ik doe alles zelf omdat ik het plezant vind en het de kosten flink drukt, dus t'is niet dat ik ermee ga smijten, maar ik zou dat net zo goed doen mocht de auto een hogere herverkoopwaarde hebben.
En bovendien.
Als ik moet kiezen tussen een mooie rechtsgestuurde domestic esprit met de elegante bumpers en domestic motorspecs (sportievere valve timing etc...)en dellorto's of een amerikaanse linksgestuurde esprit met de dikkere bumpers en Zenith carbs... dan weet ik wel dewelke ik het liefste zou rijden.
't is ook wel belangrijk dat alle originele onderdelen aanwezig zijn en in goede of te restaureren toestand. Zoals de velgen en het interieur .
Ik wens Kleynen vooral veel plezier met zijn nieuwe aankoop en het klopt wel een beetje , dat een oude Esprit best in handen komt van iemand die zelf eraan kan en wil werken. Eigenlijk is het best wel een eenvoudige auto. Het hoeft niet echt duur te worden als je alles zelf doet, maar hij heeft wat meer tender loving care nodig dan vb een oude porsche. En als je die zelf niet kan geven, tja , dan is het een dure auto.
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 08 jun 2010, 21:09
- Auto: Esprit S1
- Locatie: Scherpenheuvel
Re: Esprit S1
Bedankt voor de fijne reacties.
Ik ga zeker nog enkele leden contacteren voor bijkomende info.
Natuurlijk gaat het nog handen vol geld kosten en misschien een eeuwigheid duren voor deze wagen klaar is.
Maar in de tussentijd staat hij toch al mooi in mijn garage
. Ik ga me in ieder geval niet vervelen.
Ik ga zeker nog enkele leden contacteren voor bijkomende info.
Natuurlijk gaat het nog handen vol geld kosten en misschien een eeuwigheid duren voor deze wagen klaar is.
Maar in de tussentijd staat hij toch al mooi in mijn garage

- Blue Darkness
- Berichten: 3056
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Locatie: Linter (Belgium)
- Contacteer:
Re: Esprit S1
mooi! ziet er toch echt nog wel aardig uit.
wil ik zeker eens van dichterbij bewonderen...

wil ik zeker eens van dichterbij bewonderen...

- JeanVM
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:58
- Auto: Lotus Esprit S1
Re: Esprit S1
Mooie S1, mijn lieveling en voorkeur. Technisch nog een van de meest (simpele).
Je hebt zeker gelijk je tijd te nemen en eerst goed te bestuderen voor je gaat restaureren. Veel plezier en geniet van de tijd dat je ermee spendeert.
Groeten,
Jean
Je hebt zeker gelijk je tijd te nemen en eerst goed te bestuderen voor je gaat restaureren. Veel plezier en geniet van de tijd dat je ermee spendeert.
Groeten,
Jean
Mijn dagelijkse schot Lotus: Excel BRG
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 08 jun 2010, 21:09
- Auto: Esprit S1
- Locatie: Scherpenheuvel
Re: Esprit S1
Was de bedoeling kortelings uit te pakken met mijn volledig gerestaureerde Esprit.
Maar ik ben tegen een serieus probleem aangelopen.
Bij het terug plaatsen van de voorruit is deze gebarsten.
Weet er iemand een voorruit tegen schappelijke prijs te koop? (Importeren uit Engeland probeer ik te vermijden.)
Alvast bedankt.

Maar ik ben tegen een serieus probleem aangelopen.

Bij het terug plaatsen van de voorruit is deze gebarsten.
Weet er iemand een voorruit tegen schappelijke prijs te koop? (Importeren uit Engeland probeer ik te vermijden.)
Alvast bedankt.

- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Esprit S1
Es horen bij de dealers? FVH Motors heeft ook veel spares op stock, kan je misschien ook es contacteren?
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 08 jun 2010, 21:09
- Auto: Esprit S1
- Locatie: Scherpenheuvel
Re: Esprit S1
Niet goed wetende waar ik aan begon

Licht in het duister:

PS. Alhoewel ik het meeste zelf heb gedaan was de schatting van Vasseur aan de optimistische kant


Licht in het duister:

PS. Alhoewel ik het meeste zelf heb gedaan was de schatting van Vasseur aan de optimistische kant

- gvy
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
- Naam: Geert
- Auto: '80 Esprit S2.2
Re: Esprit S1
Maar aan de andere kant:
Je hebt ongetwijfeld al eens gekeken wat de waarde van een esprit S1 heeft gedaan sedert 2013???
En zeker als hij volledig gerestaureerd is en om een of andere reden verkoopt wit beter. Daar zit ongetwijfeld een zekere 007 voor iets tussen.
En van die waarde vandaag wordt je toch wel weer iets vrolijker als je tegen je investering aankijkt? Die is dan toch te verantwoorden geweest.
Met het glas kan ik helaas niet helpen. Maar om eerlijk te zijn vrees ik dat het toch vanuit de UK gaat komen.
Misschien toch eens bellen naar onderstaand adres:
Guy Jacobs - OES (Original Equipment Spares)
Pilkington Automotive Belgium NV
Maatschappelijke zetel: Krijgsbaan 247, 9140 Temse
Tel: +32 (0)3 711 12 07
Pilkington maakt volgens hun website de lotus esprit glazen nog: code LOTUS ESPRIT (1975-1988) is 9177.
https://www.pilkington.com/en-gb/uk/aut ... dels/lotus
Maar ik heb geen idee naar prijs, beschikbaarheid,shipping? Laat eens horen als je gebeld hebt?
Verder in de UK staan ze in de prijslijst van SJ sportscars, maar hoe die hier raken weet ik niet.
Geert
Je hebt ongetwijfeld al eens gekeken wat de waarde van een esprit S1 heeft gedaan sedert 2013???
En zeker als hij volledig gerestaureerd is en om een of andere reden verkoopt wit beter. Daar zit ongetwijfeld een zekere 007 voor iets tussen.
En van die waarde vandaag wordt je toch wel weer iets vrolijker als je tegen je investering aankijkt? Die is dan toch te verantwoorden geweest.
Met het glas kan ik helaas niet helpen. Maar om eerlijk te zijn vrees ik dat het toch vanuit de UK gaat komen.
Misschien toch eens bellen naar onderstaand adres:
Guy Jacobs - OES (Original Equipment Spares)
Pilkington Automotive Belgium NV
Maatschappelijke zetel: Krijgsbaan 247, 9140 Temse
Tel: +32 (0)3 711 12 07
Pilkington maakt volgens hun website de lotus esprit glazen nog: code LOTUS ESPRIT (1975-1988) is 9177.
https://www.pilkington.com/en-gb/uk/aut ... dels/lotus
Maar ik heb geen idee naar prijs, beschikbaarheid,shipping? Laat eens horen als je gebeld hebt?
Verder in de UK staan ze in de prijslijst van SJ sportscars, maar hoe die hier raken weet ik niet.
Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]