Lotus vs Audi

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
a_fond
Berichten: 134
Lid geworden op: 24 dec 2008, 11:51
Auto: -

Lotus vs Audi

Bericht door a_fond »

En nee deze keer geen echte "youtube test" maar een mogelijke verandering.

Nadat de jonge businessmen in me een hele zaak maakte rond omzet van pounds in lotus, heb ik blijkbaar meer mensen laten denken...

Mn ma vond de Lotus al jaren een leuke wagen qua vormgeving, maar had geen nood aan een nieuwe. Maar aangezien we echte autofreaks zijn thuis, zou ze wel eventueel haar huidige wagen willen ruilen voor een exige.

Nu rijdt ze in een Audi TT Mk1, cabrio met alles erop en eraan.
goede radio, alle comfort opties maar misschien is het nu wel een goed idee van die te veranderen, voordat ze op de occasiemarkt geen euro meer ervoor krijgt.

Qua rijgedrag, fun, sensaties in de exige is het duidelijk, de TT is op dat gebied ver achter.

Maar stel dat mn ma de verwarmbare zetels/elektrisch dak/ingangsgemak wat achterzijde laat, Hoe gedraagt een exige als wagen voor een vrouw?

-dagelijks onpraktisch?
-Cheap radio?
-veel onderhoud of kleine ambetante problemen met een exige?

Wat vinden jullie vrouwen om met de exige/elise te rijden?
Gebruikersavatar
Vich
Berichten: 471
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:11
Naam: Virginie
Auto: Elise MK1
Locatie: Belgie

Re: Lotus vs Audi

Bericht door Vich »

Tja over een Exige kan ik niets zeggen, maar de Elise is mijn dagelijkse wagen... :) :) :) :) :) :)
Seize the day
a_fond
Berichten: 134
Lid geworden op: 24 dec 2008, 11:51
Auto: -

Re: Lotus vs Audi

Bericht door a_fond »

En mag ik vragen hoe oud u bent? :geek:

Ze heeft nog twijfels, maar een lange testrit komt nog voor haar.
-Valt daarmee veilig te rijden in gladweer(regen, dikke regenbui)
-Heb je nog een andere wagen voor algemeen gebruik?
-Valt die radio om termijn mee?

enfin vrouwenvragen he
Gebruikersavatar
Vich
Berichten: 471
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:11
Naam: Virginie
Auto: Elise MK1
Locatie: Belgie

Re: Lotus vs Audi

Bericht door Vich »

pfff, vrouwvragen.... . Wel een beetje opletten wat u zegt he (lol)

Zoals eerder gezegd, Lotus Elise is mijn dagelijkse wagen, dus ik heb geen andere. Voor alle volledigheid, ik woon wel in het buitenland en gebruik de wagen dus 3 maanden op een jaar ;)
In een Elise MKI heb je geen stuurveiligheden (hoe zeg je dat ook alweer in het Nederlands :oops: :oops: :oops: ) wat betreft het corrigeren bij slippen ed. het is dus wel een pure auto. Als ik de mannen op het forum mag geloven :?: :?: :?: dan is de commentaar van vele hun partner dat het een te ´pure´ wagen is, maar dat is net wat ik er leuk aan vind. Maar regenweer, geen ´enkel´ probleem, sneeuw zoals deze winter is een ander paar mouwen.
Radio... . Hangt dat niet een beetje af van de uitlaat die op de wagen zit? Hoorde van Molleke op het forum hier dat in zijn 1ste Exige er geen radio in hoeft en ook geen gesprek :lol: :lol: :lol: , maar in de 2de kan dat wel. In de Elise, geen enkel probleem, en we hebben niet de standaard uitlaat ;)
En de leeftijd van een dame :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: , vraag je dat ooit? :lol: :lol: :lol: :lol:
Seize the day
Gebruikersavatar
B-Art
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 nov 2008, 17:27
Naam: Bart
Auto: Exige S2
Locatie: Edegem
Contacteer:

Re: Lotus vs Audi

Bericht door B-Art »

Als je nog nooit met Lotus hebt gereden, een full option audi gewoon bent en veel aandacht besteed aan de radio.... vrees ik ervoor dat je gelukkig gaat zijn met een Exige.

Exige = hardcore circuit wagen of met andere woorden, het maakt lawaai, het kraakt en piept, heeft geen opties die je op een audi terug kan vinden (rollbar, vierpuntsgordels, dubbele olie koeler, regelbare vering, ...) en de radio wordt aanschouwd als ballast en is enkel hoorbaar bij het wassen ;).

Als je het Lotus virus hebt, zijn dat allemaal voordelen, zoniet verkoop je de wagen na 2 maand.

Een direct maar eerlijk antwoord :-)
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Lotus vs Audi

Bericht door Exploded »

Ik krijg wel eens te horen dat Lotus in mijn hart en nieren zit, maar dees weekend bleek weer dat het steentjes zijn die inde nieren zitten ;) :) Maar hoe gek ik ook ben van Lotus, ik zou toch een Elise durven afraden aan uw moeder. Aan uw tekst te zien kiest ze comfort boven rijkwaliteit. Mocht ze toch eentje kopen zorger er dan voor dat zeker geen MK1 Elise of Exige is.
Ik ga hier 99% van het forum over mij krijgen nu :roll: , maar een S2 Elise wordt op de Hollandse forums een kapperswagen genoemd en ik ben het daar grotendeels mee eens. Een MK1 durft verraderlijk zijn in het nat en eens de neus van de mk1 vertrekt, en je gaat niet het decor in, dan ben je klaar voor F1 of moet je die dag even een euromillions invullen. :D :lol:
Ik heb jammer genoeg verschillende vrienden met TT's, als je met een Elise/Exige rijdt als met een TT, neem dan gerust maar een omnium. Beiden zijn roadsters maar het zijn 2 compleet verschillende auto's.
Samengevat; als je "het" doet, zorg er voor dat je een S2 Elise of Exige koopt. 8-)
wooders
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 aug 2008, 08:20
Naam: Dieter
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Melle

Re: Lotus vs Audi

Bericht door wooders »

Exploded schreef:maar een S2 Elise wordt op de Hollandse forums een kapperswagen genoemd en ik ben het daar grotendeels mee eens ...
Samengevat; als je "het" doet, zorg er voor dat je een S2 Elise of Exige koopt. 8-)
Een rover S2 zal ook niet volstaan, die is bijna even slecht ineengevezen als een S1 en ontbreekt ook elke vorm van assistentie (abs, stuur- en rembekrachtiging). Ik zou zeggen dat je beter een Europa of heel recente Elise koopt.
Dieter.
Lotus Elise S2 111S
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Lotus vs Audi

Bericht door Erwin »

Of nen Elan :mrgreen:

Sorry heren, beetje olie op het vuur gooien hé :lol: :lol:
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
molleke

Re: Lotus vs Audi

Bericht door molleke »

voor luxe als de audi is er maar ééne lotus en dat is de EVORA ,
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Lotus vs Audi

Bericht door Frederik »

Elan (M100)?

Toch wat meer luxe dan een Elise, makkelijker in en uitstappen en vooral betaalbaar ... (is wel goed uitkijken om een goeie te vinden)
Plaats reactie