Raf (Elise S)

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Reiger
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2009, 00:11
Naam: Raf
Auto: Elise S

Raf (Elise S)

Bericht door Reiger »

Hallo, effe voorstellen: Raf, 33 woon in Westerlo en sinds 2 dagen aan het rondtoeren met mijn nieuwe Elise S. Niet te veel opties genomen: laser blue hardtop en sportuitlaat (moet er nog opgezet worden - is nog niet geleverd). Al jaren aan het dromen van een Lotus en nu eindelijk kunnen kopen. Ik volg de forums al langer maar pas nu ingeschreven. Ondertussen op 2 dagen 700 km gereden en het rijgevoel lost de verwachtingen zeker in, schitterend. Wel nog wat roderen. Blijf wel onder 3000-3500 toeren de eerste 1000km en dan nog eens 1500km onder de 5500 toeren (weet niet of dat echt nodig is maar zo hebben ze het mij toch verteld). Rijden is dus super, wel 2 probleempjes: bestuurderszetel kraakt redelijk luid als hij volledig achteruit staat (zal wel kunnen opgelost worden bij de eerste service), geluid is volledig weg als ik de zetel 1 klik naar voor zet. En de passagiersruit is slecht ingesteld.Gaat niet volledig dicht en er zit echt een luchtspleet waar water naar binnen kan. Zullen ze ook wel kunnen afstellen...

Ik ben van plan om er zeker veel km's mee rijden (oa richting Genk om te gaan werken een paar dagen per week), ik heb hem gekocht om te rijden en niet om in de garage te zetten. Wel 2e auto gehouden, maar lotus wordt pas terug binnen gezet ergens na de zomer.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Raf (Elise S)

Bericht door Frederik »

Welkom bij de club ;)

Fototjes?

Wat betreft inrijden, check deze thread eens: http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=10&t=678
Bart P
Berichten: 1021
Lid geworden op: 21 okt 2008, 20:54
Naam: Bart
Auto: Elise S2
Locatie: Maasmechelen

Re: Raf (Elise S)

Bericht door Bart P »

Dag Raf,

Top-kleur als je het mij vraagt ! Dat van die ruit heb ik ook gehad en dat is zo opgelost.
Waarschijnlijk komen we elkander regelmatig tegen aangezien ik regelmatig met de Elise naar mijn werk in Houthalen rijd.
Succes!

Bart
Gebruikersavatar
Vich
Berichten: 471
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:11
Naam: Virginie
Auto: Elise MK1
Locatie: Belgie

Re: Raf (Elise S)

Bericht door Vich »

Veel plezier ermee en misschien kunnen we die wel eens van naderbij bekijken op een rit... .
Seize the day
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Raf (Elise S)

Bericht door Exploded »

Raf

Proficiat, enne ik woon pas in Bergom... en toch u nog niet tegen gekomen, daar moeten we dees verlengd weekend maar is verandering in brengen?
Gisteren trouwens heel Westerlo nog 2 keer doorploegd met de Elise :D
Als ge iemand zoekt als gezelschap om uw wagen in te rijden... laat iets weten.
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: Raf (Elise S)

Bericht door WimC »

Hallo Raf,

ja, het inrijden van de Elise is een zenuwslopende bezigheid. Ik heb op een spoedtempo 1500 km op de teller gezet en ga eindelijk deze WE een uitlaat en luchtfilter laten monteren om daarna (eindelijk) voor de allereerste keer de wagen eens voluit te laten gaan, begeleidt door een mooi soundtrack.

proficiat en...goede moed met het inrijden, het is echt belangrijker dan je denkt!

Wim
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Raf (Elise S)

Bericht door Frederik »

WimC schreef:Hallo Raf,

ja, het inrijden van de Elise is een zenuwslopende bezigheid. Ik heb op een spoedtempo 1500 km op de teller gezet en ga eindelijk deze WE een uitlaat en luchtfilter laten monteren om daarna (eindelijk) voor de allereerste keer de wagen eens voluit te laten gaan, begeleidt door een mooi soundtrack.

proficiat en...goede moed met het inrijden, het is echt belangrijker dan je denkt!

Wim
Ik zou eerst nog een weekje of twee genieten zonder uitlaat en luchtfiter om zo de originele "sound" te leren kennen. Zal dubbel genot zijn eens je de ombouw hebt gedaan.
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: Raf (Elise S)

Bericht door WimC »

oeioei, nog een week! Ik kan niet meer wachten...Er komt echt geen geluid uit nu.
Nu zaterdag probeer ik eerst de TRD luchtfilter te plaatsen (indien die niet voldoet zou ik een pipercross durven overwegen, B-Art heeft er zo eentje), Stage 1 uitlaat en een onderhoud 1500 km.

Wim
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Raf (Elise S)

Bericht door ovi »

Frederik schreef:
WimC schreef:Hallo Raf,

ja, het inrijden van de Elise is een zenuwslopende bezigheid. Ik heb op een spoedtempo 1500 km op de teller gezet en ga eindelijk deze WE een uitlaat en luchtfilter laten monteren om daarna (eindelijk) voor de allereerste keer de wagen eens voluit te laten gaan, begeleidt door een mooi soundtrack.

proficiat en...goede moed met het inrijden, het is echt belangrijker dan je denkt!

Wim
Ik zou eerst nog een weekje of twee genieten zonder uitlaat en luchtfiter om zo de originele "sound" te leren kennen. Zal dubbel genot zijn eens je de ombouw hebt gedaan.
Welke originele sound. :?
Een stimacien maakt een koeler geluid! :lol:
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Raf (Elise S)

Bericht door Frederik »

ja?
Plaats reactie