Lotus Emira
-
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
- Locatie: Sijsele (Belgium)
Re: Lotus Emira
Ik was op het eerste gezicht toch afwachtend over de vormgeving van de Emira.
Vooral de motorkap met het zicht van de 2 driehoekige happers vind ik minder.
Maar na alles een beetje te laten inzinken vind ik alles enorm geslaagd.
Het enigste waar ik nog steeds een probleem mee heb is het gemis van een cabrio in het nieuwe gamma van Lotus.
Niet iedereen is track gericht en om te touren zou een cabrio Emira toch zoveel leuker zijn.
De elise had zeker kunnen blijven bestaan zoals hier eerder aangehaald maar met de nieuwere modellen die er ook nog aankomen (suv...) zal het gebrek aan productielijnen waarschijnlijk het probleem zijn.
Hoeveel import/export taksen erbij komen met de Brexit is nog maar de vraag...
2 weken geleden de Lotuscap van Goodwood Festival of Speed besteld.
https://shop.goodwood.com/products/fest ... l-cap-2021
De cap voor 24pond met nog eens shipping van 14 pond.
Vond het toch al prijzig maar alez kom.
Bij levering kwam er nog eens 34€ import taxen bij
Als de import kosten van een Emira ook x2 zal zijn gaan ze vlug mogen sluiten denk ik bij Lotus
Vooral de motorkap met het zicht van de 2 driehoekige happers vind ik minder.
Maar na alles een beetje te laten inzinken vind ik alles enorm geslaagd.
Het enigste waar ik nog steeds een probleem mee heb is het gemis van een cabrio in het nieuwe gamma van Lotus.
Niet iedereen is track gericht en om te touren zou een cabrio Emira toch zoveel leuker zijn.
De elise had zeker kunnen blijven bestaan zoals hier eerder aangehaald maar met de nieuwere modellen die er ook nog aankomen (suv...) zal het gebrek aan productielijnen waarschijnlijk het probleem zijn.
Hoeveel import/export taksen erbij komen met de Brexit is nog maar de vraag...
2 weken geleden de Lotuscap van Goodwood Festival of Speed besteld.
https://shop.goodwood.com/products/fest ... l-cap-2021
De cap voor 24pond met nog eens shipping van 14 pond.
Vond het toch al prijzig maar alez kom.
Bij levering kwam er nog eens 34€ import taxen bij
Als de import kosten van een Emira ook x2 zal zijn gaan ze vlug mogen sluiten denk ik bij Lotus
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
- Blue Darkness
- Berichten: 3056
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Locatie: Linter (Belgium)
- Contacteer:
Re: Lotus Emira
Enerzijds zijn er velen die vinden dat het nog teveel een Evora 2.0 is en anderzijds hebben velen wat moeite met dingen die plots anders zijn...
Ik blij dat we eindelijk eens wat anders hebben dan steeds diezelfde luchthappers achteraan de kap. Was zeer mooi op de Elise/Exige, maar je kan hier niet in blijven hangen vind ik.
En zo is er natuurlijk de link naar de nieuwe Evija.
-
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
- Locatie: Sijsele (Belgium)
Re: Lotus Emira
Maar vond de motorkap persoonlijk teveel hetzelfde als de nieuwste Ferrari's.
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
- xtian
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 12 feb 2015, 22:44
- Naam: Christian
- Auto: Elise S2
- Locatie: Heuvelland
Re: Lotus Emira
Emira is zeer geslaagd, vind ik. Mooi design, lotus DNA toch aanwezig, modernere uitrusting, prijs valt ook mee. Misschien wordt dit wel mijn terugkeer naar mijn eerste liefde? (de Elise werd na een ongeval vervangen door een 718 Cayman S, al werd het bijna een Alpine A110).
In ieder geval wordt het een hele opgave om klanten af te snoepen van Porsche, BMW en consoorten. Binnen een jaartje of twee de Cayman buiten en een Emira in de plaats!
In ieder geval wordt het een hele opgave om klanten af te snoepen van Porsche, BMW en consoorten. Binnen een jaartje of twee de Cayman buiten en een Emira in de plaats!
RIP : Lotus Elise S2 2003 - Porsche 718 Cayman 2017
-
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
- Locatie: Sijsele (Belgium)
Re: Lotus Emira
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
- Blue Darkness
- Berichten: 3056
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Locatie: Linter (Belgium)
- Contacteer:
Re: Lotus Emira
Zit (helaas) veel waarheid in.
Al staat deze wagen echt wel veel verder dan de Evora.
Ik zie niet echt in wat Lotus echt beter had kunnen doen...
- Blue Darkness
- Berichten: 3056
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Locatie: Linter (Belgium)
- Contacteer:
Re: Lotus Emira
Diegenen die een Emira te duur vinden moeten toch eens kijken naar de prijzen van de actuele modellen... :
https://www.lotus-verhiest.com/nl/new-stock/
https://www.lotus-verhiest.com/nl/new-stock/
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Lotus Emira
Als de Emira rijdt zoals een Lotus, dan kan mij dat weinig schelen hoeveel hij weegt.
Al dat geblaat op het gewicht van 1400kg, dat 1330 blijkt te zijn.
Mensen vergeten dat Lotus met de Elise/Exige is blijven bouwen op een bestaand 'goedgekeurd' platform. Anno 2021 is dat helaas niet meer mogelijk met de internationale regels en veiligheidsvoorschriften. Dit lijkt men eigenlijk volledig te vergeten. Een auto zoals de 3-eleven is al helemaal uitgesloten in de toekomst!
En zoals ik reeds schreef, Lotus !!MOET!! nieuw cliënteel vinden om hun bestaan te waarborgen. Niet iedereen zoekt een leightweight-auto zoals de huidige Lotus-fanboys.
Het uitgeklede interieur, de kleine en diepe instap, gemis van tech en luxe zijn ook factoren waarbij nieuw cliënteel Lotus straal voorbijloopt.
Met de Emira kunnen ze nu ook cliënteel aanspreken dat normaal Lotus zonder nakijken voorbijloopt.
Enja de Elise/EXige verder bouwen is een dubbeltje op z'n kant hé.
Enerzijds is er geen winst op te maken als ze blijven bouwen, anderzijds is het dan weer gunstig voor de tweedehandsmarkt.
Al dat geblaat op het gewicht van 1400kg, dat 1330 blijkt te zijn.
Mensen vergeten dat Lotus met de Elise/Exige is blijven bouwen op een bestaand 'goedgekeurd' platform. Anno 2021 is dat helaas niet meer mogelijk met de internationale regels en veiligheidsvoorschriften. Dit lijkt men eigenlijk volledig te vergeten. Een auto zoals de 3-eleven is al helemaal uitgesloten in de toekomst!
En zoals ik reeds schreef, Lotus !!MOET!! nieuw cliënteel vinden om hun bestaan te waarborgen. Niet iedereen zoekt een leightweight-auto zoals de huidige Lotus-fanboys.
Het uitgeklede interieur, de kleine en diepe instap, gemis van tech en luxe zijn ook factoren waarbij nieuw cliënteel Lotus straal voorbijloopt.
Met de Emira kunnen ze nu ook cliënteel aanspreken dat normaal Lotus zonder nakijken voorbijloopt.
Enja de Elise/EXige verder bouwen is een dubbeltje op z'n kant hé.
Enerzijds is er geen winst op te maken als ze blijven bouwen, anderzijds is het dan weer gunstig voor de tweedehandsmarkt.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Lotus Emira
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Blue Darkness
- Berichten: 3056
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Locatie: Linter (Belgium)
- Contacteer:
Re: Lotus Emira
Ze kunnen die niet blijven bouwen. Ze moeten aantallen draaien met de Emira.
En ze hebben de plaats nodig voor de productie van de Emira.