Pagina 3 van 4

Re: Lotus Elise S2

Geplaatst: 05 jun 2020, 17:26
door johanvr
Graag gedaan. Conversie uitgevoerd door Van der Kooi, heb je de details in een PB gestuurd.

Re: Lotus Elise S2

Geplaatst: 05 jun 2020, 20:04
door wimke1971
Wie heeft met een Elise en Exige gereden? is er daar nu heel veel verschil in of niet?

Re: Lotus Elise S2

Geplaatst: 06 jun 2020, 22:20
door Frederik
wimke1971 schreef: 05 jun 2020, 20:04 Wie heeft met een Elise en Exige gereden? is er daar nu heel veel verschil in of niet?

S2 of S3

Re: Lotus Elise S2

Geplaatst: 06 jun 2020, 22:40
door wimke1971
S2.

Re: Lotus Elise S2

Geplaatst: 08 jun 2020, 08:23
door Frederik
Tezien welke je vergelijkt natuurlijk, met of zonder compressor.
Op dat vlak vond ik de S2 te weinig verschillen van de Elise en zijn ze inderdaad redelijk vergelijkbaar.
Bij de S1 was er een veel duidelijker verschil, en nu met de S3 (V6) ook natuurlijk.

Re: Lotus Elise S2

Geplaatst: 08 jun 2020, 20:29
door wimke1971
Elise S2 met 122 pk tegen Exige S2 met 192 pk.

Re: Lotus Elise S2

Geplaatst: 08 jun 2020, 22:05
door Frederik
Scheelt 70pk hé ... op zo'n licht wagentje voel je dat wel.
Maar je moet ook het karakter van de motor bekijken.
Een Elise met roverblok rijdt echt wel zalig.

Maar in de S2/S3 zou ik toch naar SC gaan.

Re: Lotus Elise S2

Geplaatst: 09 jun 2020, 19:34
door FastEleven
Elise R S2 met 192 pk is helemaal vergelijkbaar met Exige S2 met 192 pk (zonder compressor dus). Gaat hier vooral over stijl. Eventueel kan de Exige wat meer circuit gerichte opties hebben zoals grotere remmen of regelbare ophanging. Dat kan natuurlijk ook in aftermarket op de Elise. Softtop kan op beide autos, maar het zicht naar achter in een Exige is veel slechter dus opletten als je de auto vooral op de baan wil gebruiken.

De latere Elises hebben ook 220 pk, net zoals de latere 4 cilinder Exiges, maar er zijn nogal wat verschillen in motorkarakteristiek. Zelf had ik een Exige S2 240, met grote remmen kit, aanpasbare ophanging en 4 puntsgordels. Die auto vond ik 'te snel' en 'te laag' voor de openbare weg, maar was dan ook vooral bedoeld voor circuit. Maar toch ook een motor gericht op hogere toeren, daar waar koppel net prettig is op straat.

Zelf heb ik ook nog een Elise S2 met 122 pk Roverblok gehad. Ik vond dat een leuke motor met veel karakter, maar natuurlijk minder snel dan de autos met veel meer pk's. Ook met de 192 pk Toyotamotor moet je in de toeren gaan voor de echte fun, maar is ook net iets meer auto. De latere S3's '220 Sport' zijn van een heel ander niveau, met veel betere afwerking, voelen solider aan en hebben motor met meer koppel.

Ik vind de keuze tussen 122 pk Rover en 192 pk Toyota niet gemakkelijjk. Rijden met beiden, zou ik aanraden.

Re: Lotus Elise S2

Geplaatst: 09 jun 2020, 20:03
door wimke1971
Ok bedankt voor de info. De 122 pk versie heb ik al gehad...

Re: Lotus Elise S2

Geplaatst: 15 jun 2020, 21:57
door Coen
wimke1971 schreef: 09 jun 2020, 20:03 Ok bedankt voor de info. De 122 pk versie heb ik al gehad...
Misschien is dat wel degene om terug te kopen :lol: