Pagina 6 van 13
Re: PJH - Lotus Exige S240
Geplaatst: 12 sep 2019, 14:04
door PJH
Re: PJH - Lotus Exige S240
Geplaatst: 13 sep 2019, 08:30
door PascalM
En de wereld van de bergen, niets beter...
Mooi!
Re: PJH - Lotus Exige S240
Geplaatst: 13 sep 2019, 15:08
door wimke1971
Wow! vooral die laatste foto !!!! Zalig!!!
Re: PJH - Lotus Exige S240
Geplaatst: 14 sep 2019, 20:29
door FastEleven
goe bezig !
Re: PJH - Lotus Exige S240
Geplaatst: 15 sep 2019, 12:02
door Frederik
Mooie plaatjes PJ!
(maar wil je ze (voortaan) uploaden naar het forum)
Re: PJH - Lotus Exige S240
Geplaatst: 08 jan 2020, 09:21
door PJH
https://www.instagram.com/p/B7DEijJFjw8/
Ding heeft op de bank gestaan. Resultaat: 272pk
Aanleiding was een discussie over het feit dat het zeer goed te voelen zou zijn dat een Exige S2 rond de 4500rpm een plotse stijging zou hebben in het vermogen. Ik voelde dat eigenlijk niet, dus dat wekte de aandacht. Combineer dat met feit dat ik vind dat een CUP 260 niet sneller aanvoelt, en dan kom je uit op het feit dat het tijd is voor een dynorun.
Het ding is zo lineair als iets. Nu nog uitvissen hoe dat precies komt.
- Dynorun1.jpg (254.08 KiB) 8617 keer bekeken
Re: PJH - Lotus Exige S240
Geplaatst: 08 jan 2020, 18:36
door Milton1
Interessant! Is toevallig ook de Air/Fuel gemeten geweest? Zou interessant zijn te zien welke strategie Lotus op de S2's voert hieromtrent. (op de S3 is het credo: we zetten het ding mega rijk, zodanig dat er nog minder kans op de detonatie is...
)
Re: PJH - Lotus Exige S240
Geplaatst: 10 jan 2020, 09:14
door PJH
Geen AFR helaas
Re: PJH - Lotus Exige S240
Geplaatst: 10 jan 2020, 21:46
door FastEleven
Ding heeft op de bank gestaan. Resultaat: 272pk
Het ding is zo lineair als iets. Nu nog uitvissen hoe dat precies komt.
Misschien heeft de vorige eigenaar zich niet alleen laten gaan met het interieur ...
Re: PJH - Lotus Exige S240
Geplaatst: 11 jan 2020, 18:38
door PJH
De ECU zou stock moeten zijn.
Wat wel zo is, is dat ik een grotere IC heb steken en ook een compleet andere uitlaat dan standaard. Misschien zorgt de grotere IC voor een vermogenwinst gezien hij frissere lucht krijgt, en zorgt de vrijer ademende uitlaat voor een toename in piekvermogen.