PJH - Lotus Exige S240
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: PJH - Lotus Exige S240
Zalig hé ...
Als je nog es gaat... zeg da es
Als je nog es gaat... zeg da es
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 11 apr 2021, 20:01
- Naam: werner
- Auto: exige cup
Re: PJH - Lotus Exige S240
zalige fotos! wat een machine
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 26 mei 2014, 13:10
- Naam: wim
- Auto: Lotus Elise lhd 2002
- Locatie: Liefdekerke
Re: PJH - Lotus Exige S240
super knappe foto's idd! wil ook wel eens een ritje meepikken een dezer!
- PJH
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 16 jan 2016, 19:35
- Auto: Exige S240
- Contacteer:
- PJH
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 16 jan 2016, 19:35
- Auto: Exige S240
- Contacteer:
Re: PJH - Lotus Exige S240
Kan altijd, en er zijn steeds wel wat deelnemers aanwezig met het juiste merk
Ons laatste event was voor DRIVR, de nabeschouwing kun je hier lezen: https://drivr.be/2021/09/13/fotoverslag ... rg-editie/
Fantastische dag met veel geluk met het weer
www.openroads.be - Rediscover the fun of driving.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:29
- Auto: nog geen
Re: PJH - Lotus Exige S240
Idd mooie foto's en gave tuut. Maar ook een verhaal waar elke eiogenaar of potentiele koper een beetje voor bevreesd is. Hoe is het nu met de pot vijzen ?
- PJH
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 16 jan 2016, 19:35
- Auto: Exige S240
- Contacteer:
Re: PJH - Lotus Exige S240
Wel, de versnellingsbak zit er nu 13.000km onder in zijn huidige vorm.
In het begin was het duidelijk erger dan nu, maar het is nog altijd voelbaar en irritant. De bak kraakt elke keer je van 2 naar 3 gaat, al is het niet hoorbaar maar wel voelbaar in de pook. Dit zorgt er nog altijd voor dat ik meer van 2 naar 4 ga, dan van 2 naar 3. Als ik 3 wil, dan ga ik vaak eerst naar 4 en dan naar 3 omdat dat "geen pijn doet".
Ik ben er zeker van dat er een oplossing voor is, maar ik heb er nog geen tijd voor gehad. De auto is in de laatste maanden erg intensief gebruikt geweest dus ik heb er maar moeten mee leren leven.
Verder nog ander nieuws te melden: in de nasleep van het versnellingsdebacle is mijn volledig pookmechanisme vervangen door dezelfde garage. Er werd toen een volledig nieuwe middentunnel geplaatst "omdat dat het zeker zou zijn". Gezien vervanging nodig was volgens de garage vroeg ik om het systeem van de S3 te plaatsen (de open shifter die een pak beter schakelt). Dat was "zeker niet mogelijk", dus heb ik dan maar een S2 systeem gestoken.
Enige tijd geleden heb ik met eigen ogen gezien dat het perfect kan. Ik heb een omgebouwde S2 gezien met S3 schakeltechniek zodat deze een pak beter schakelde. Enige wat ontbreekt is de houder voor de knoppen rond de pook. Die moet je dus een andere plaats geven. Kostprijs was wat ik betaalde, dus ook dat is weer geen leuk nieuws.
Van zodra ik de auto kan missen ga ik dus voor de 4e keer betalen om het probleem te laten oplossen. Hopelijk is het dan goed, anders komt er misschien een CUP 250.
In het begin was het duidelijk erger dan nu, maar het is nog altijd voelbaar en irritant. De bak kraakt elke keer je van 2 naar 3 gaat, al is het niet hoorbaar maar wel voelbaar in de pook. Dit zorgt er nog altijd voor dat ik meer van 2 naar 4 ga, dan van 2 naar 3. Als ik 3 wil, dan ga ik vaak eerst naar 4 en dan naar 3 omdat dat "geen pijn doet".
Ik ben er zeker van dat er een oplossing voor is, maar ik heb er nog geen tijd voor gehad. De auto is in de laatste maanden erg intensief gebruikt geweest dus ik heb er maar moeten mee leren leven.
Verder nog ander nieuws te melden: in de nasleep van het versnellingsdebacle is mijn volledig pookmechanisme vervangen door dezelfde garage. Er werd toen een volledig nieuwe middentunnel geplaatst "omdat dat het zeker zou zijn". Gezien vervanging nodig was volgens de garage vroeg ik om het systeem van de S3 te plaatsen (de open shifter die een pak beter schakelt). Dat was "zeker niet mogelijk", dus heb ik dan maar een S2 systeem gestoken.
Enige tijd geleden heb ik met eigen ogen gezien dat het perfect kan. Ik heb een omgebouwde S2 gezien met S3 schakeltechniek zodat deze een pak beter schakelde. Enige wat ontbreekt is de houder voor de knoppen rond de pook. Die moet je dus een andere plaats geven. Kostprijs was wat ik betaalde, dus ook dat is weer geen leuk nieuws.
Van zodra ik de auto kan missen ga ik dus voor de 4e keer betalen om het probleem te laten oplossen. Hopelijk is het dan goed, anders komt er misschien een CUP 250.
www.openroads.be - Rediscover the fun of driving.
- PJH
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 16 jan 2016, 19:35
- Auto: Exige S240
- Contacteer:
Re: PJH - Lotus Exige S240
Zwarte velgen blijft toch het mooiste denk ik, al heb ik eigenlijk een hekel aan zwarte velgen Ik vind dat een te grote modegril, die bovendien alle design van een velg weet te verbergen. Maar hier lijkt het wel op zijn plaats gezien een Lotus een hoop zwarte accenten heeft. Wat denken jullie?
www.openroads.be - Rediscover the fun of driving.
- PascalM
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 02 aug 2013, 12:33
- Naam: Pascal
- Auto: Elise S MY2015
- Locatie: Oostende
Re: PJH - Lotus Exige S240
Zwart is voor mij de juiste optie
De Lotus Drivers Meeting is een eenvoudige manier om andere Lotus gepassioneerden te ontmoeten. De meeting gaat maandelijks door op zaterdag en dit van 16u tot 18u. Ontmoetingsplaats: Lotus Verhiest in Oostende.
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 11 apr 2021, 20:01
- Naam: werner
- Auto: exige cup
Re: PJH - Lotus Exige S240
zwart altijd de max ! ga eens naar een andere garage man is dat nog altijd niet opgelost met die versnellingsbak?