Could this be the real Evora-contender ?
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Could this be the real Evora-contender ?
Could this be the real Evora-contender ?
http://www.artega.de
De styling valt qua karakter mooi tussen Porsche en Lotus. (door Fisker gedesigned)
Misschien net iets voor hen die de porsche te saai is en de Lotus te extreem ?
In ieder geval lijken mij de steekkaart en de prestaties dicht bij de Evora te liggen.
Artega 3,6 300 pk/6600t 350 Nm/2400t 0-100=4,8s top 273km/h € 74983 (in D)
Evora 3,5 280 pk/6400t 342 Nm/4700t 0-100(?)=sub 5s top ? km/h
Cayman 3,4 295 pk/6250t 340 Nm/4400t 0-100=5,4s top 275 km/h
Kan de Evora meer in de schaal gooien dan zijn 2+2 configuratie ?
Wat is jullie mening ?
http://www.artega.de
De styling valt qua karakter mooi tussen Porsche en Lotus. (door Fisker gedesigned)
Misschien net iets voor hen die de porsche te saai is en de Lotus te extreem ?
In ieder geval lijken mij de steekkaart en de prestaties dicht bij de Evora te liggen.
Artega 3,6 300 pk/6600t 350 Nm/2400t 0-100=4,8s top 273km/h € 74983 (in D)
Evora 3,5 280 pk/6400t 342 Nm/4700t 0-100(?)=sub 5s top ? km/h
Cayman 3,4 295 pk/6250t 340 Nm/4400t 0-100=5,4s top 275 km/h
Kan de Evora meer in de schaal gooien dan zijn 2+2 configuratie ?
Wat is jullie mening ?
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- Yves
- Berichten: 671
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:50
- Naam: Yves
- Auto: Elise Sprint 220 2019
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Re: Could this be the real evora-contender ?
De Artega is een super mooie wagen vind ik persoonlijk, enkel heeft het merk zich nog niet bewezen. Nu ja voor de verzamelaar die soms zelfs niet rijd met deze wagens heeft dit natuurlijk geen belang, maar ik zou toch graag eerst zekerheid hebben ivm betrouwbaarheid van het geheel en niet enkel de VW motor.
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Could this be the real evora-contender ?
Ja en nee ...
Ik vind de Artega persoonlijk wel een mooie wagentje!
Mijn visie op de Artega is ...
Exterieur : bijzonder geslaagd, maar dat is de Evora ook.
Interieur : bijzonder geslaagd, maar dat doet Lotus met de Evora VEEL beter.
Prestaties : zijn bijna gelijk... een 3.5 V6 ... VW versus Toyota. I vote Toyota
Exclusiviteit : Artega heeft hier misschien een klein voordeel wegens 'onbekend'
Degelijkheid : moet nog blijken, Lotus heeft op deze moment al (veel) 'meer' ervaring.
(Rest)waarde : onbekend, hierop heeft Lotus alweer een GROOT voordeel.
Moeilijke keuze, ik denk dat Artega het vooral lastig heeft om zich te bewijzen in het wereldje. Als Lotusfanaat zou ik direct kiezen voor de Evora, tenzij de proefrit met de Artega mij Lotus stantepede doet vergeten, maar ik vrees ervoor.
Dusja ... ik blijf bij mijn eerste idee ... Ja en nee
Ik vind de Artega persoonlijk wel een mooie wagentje!
Mijn visie op de Artega is ...
Exterieur : bijzonder geslaagd, maar dat is de Evora ook.
Interieur : bijzonder geslaagd, maar dat doet Lotus met de Evora VEEL beter.
Prestaties : zijn bijna gelijk... een 3.5 V6 ... VW versus Toyota. I vote Toyota
Exclusiviteit : Artega heeft hier misschien een klein voordeel wegens 'onbekend'
Degelijkheid : moet nog blijken, Lotus heeft op deze moment al (veel) 'meer' ervaring.
(Rest)waarde : onbekend, hierop heeft Lotus alweer een GROOT voordeel.
Moeilijke keuze, ik denk dat Artega het vooral lastig heeft om zich te bewijzen in het wereldje. Als Lotusfanaat zou ik direct kiezen voor de Evora, tenzij de proefrit met de Artega mij Lotus stantepede doet vergeten, maar ik vrees ervoor.
Dusja ... ik blijf bij mijn eerste idee ... Ja en nee
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: Could this be the real Evora-contender ?
't Is waar, de Artega straalt qua interieur alleen maar volkswagen uit.
Enfin, stralen, je mag het gerust wat saai noemen.
Nuchter en teutoons.
Fisker was duidelijk alleen gevraagd voor het koetswerk .
Op vlak van sportiviteit ligt het wel erg dicht bij het puristische Lotus-ethos. Gevoelsmatig dan toch. En alzo mijlenver weg van de overbodige luxe die de laatste jaren helaas zo eigen aan Porsche is geworden. De Artega GT lijkt mij nu echt gemaakt om te rijden, net zoals het hele Lotus gamma, een Porsche ook wel uiteraard, alleen wordt die meestal alleen maar gebruikt om te showen of werd jij gekocht voor het imago en het logo. Dat zal wel een grove veralgemening zijn, maar als ik zo rond kijk naar de gemiddelde Porsche drivers ...
... dan is dat ook wel zo.
Enfin, stralen, je mag het gerust wat saai noemen.
Nuchter en teutoons.
Fisker was duidelijk alleen gevraagd voor het koetswerk .
Op vlak van sportiviteit ligt het wel erg dicht bij het puristische Lotus-ethos. Gevoelsmatig dan toch. En alzo mijlenver weg van de overbodige luxe die de laatste jaren helaas zo eigen aan Porsche is geworden. De Artega GT lijkt mij nu echt gemaakt om te rijden, net zoals het hele Lotus gamma, een Porsche ook wel uiteraard, alleen wordt die meestal alleen maar gebruikt om te showen of werd jij gekocht voor het imago en het logo. Dat zal wel een grove veralgemening zijn, maar als ik zo rond kijk naar de gemiddelde Porsche drivers ...
... dan is dat ook wel zo.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
Re: Could this be the real Evora-contender ?
Zijn hiervan prijzen bekend?
Hoeveel hebben ze er al verkocht?
Hoeveel hebben ze er al verkocht?
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Could this be the real Evora-contender ?
Ai... Die erste foto op de site (zwart exemplaar)
Ik dacht dat ik de nieuwe Hyundai coupe zag!
na het zien van de andere foto's denk ik wel: Mjammie!
Ik dacht dat ik de nieuwe Hyundai coupe zag!
na het zien van de andere foto's denk ik wel: Mjammie!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: Could this be the real Evora-contender ?
Ik zie ze (nog) niet rondrijden.
Er zou wel een introductiereeks in 2008 zijn gelancceerd.
Er zou wel een introductiereeks in 2008 zijn gelancceerd.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 12 aug 2009, 23:15
- Auto: Elise MK1 +Artega GT
Re: Could this be the real Evora-contender ?
even topic van onder stof gehaald .
Heb al een paar keer met zo'n Artega GT gereden , en moet zeggen , het rijdt heel goed. Toch is het zo dat als ik direct erna in mijn Elise stap , het weggevoel onovertroffen is !
Ik was zéér kritisch over die automaat , maar zo'n DSG gerobotiseerde bak is echt een openbaring. Acceleratie is ononderbroken , bak schakelt in 0.010 sec of zoiets , en zonder schokken. De bak zet reeds de volgende versnelling klaar en die draait in feite al mee , ene koppeling gaat open terwijl andere dicht gaat .
Wat dat op circuit geeft weet ik niet ??? Maar in dagelijks verkeer werkt het perfect, en je kunt met de stuurpaddles altijd terugschakelen als je wil inhalen.
Qua uitlaatgeluid zou Lotus best eens gaan spioneren bij Artega , qua afwerking omgekeerd.
Gewicht 1280 kg ,niet slecht voor 300pk .
Ze zijn wel prijzig , jaar 2012 modellen hebben wel een grotendeels carbon koetswerk standaard.
Heb al een paar keer met zo'n Artega GT gereden , en moet zeggen , het rijdt heel goed. Toch is het zo dat als ik direct erna in mijn Elise stap , het weggevoel onovertroffen is !
Ik was zéér kritisch over die automaat , maar zo'n DSG gerobotiseerde bak is echt een openbaring. Acceleratie is ononderbroken , bak schakelt in 0.010 sec of zoiets , en zonder schokken. De bak zet reeds de volgende versnelling klaar en die draait in feite al mee , ene koppeling gaat open terwijl andere dicht gaat .
Wat dat op circuit geeft weet ik niet ??? Maar in dagelijks verkeer werkt het perfect, en je kunt met de stuurpaddles altijd terugschakelen als je wil inhalen.
Qua uitlaatgeluid zou Lotus best eens gaan spioneren bij Artega , qua afwerking omgekeerd.
Gewicht 1280 kg ,niet slecht voor 300pk .
Ze zijn wel prijzig , jaar 2012 modellen hebben wel een grotendeels carbon koetswerk standaard.
- Didier
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
- Naam: Didier heeft Lotusitis ..
- Auto: Elan Plus2S CN
- Locatie: Geluwe W-VL
- Contacteer:
Re: Could this be the real Evora-contender ?
Zo'n DSG (DirectSchaltungGetriebe) is idd een ferm stukje mechaniek (en electroniek).
Had me al sterk geïmponeerd in een VW Passat.
€88.500,00 (btw in, zonder carbon), is idd ne hele boterham.
Een paar opties erbij en mss eventjes bladeren in het lijstje voor persoonlijke individualisering.
Nou moe, loopt snel op.
Maar voor de rest, ne mooie auto.
Had me al sterk geïmponeerd in een VW Passat.
€88.500,00 (btw in, zonder carbon), is idd ne hele boterham.
Een paar opties erbij en mss eventjes bladeren in het lijstje voor persoonlijke individualisering.
Nou moe, loopt snel op.
Maar voor de rest, ne mooie auto.
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
- fastcooki3
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 10 okt 2011, 08:39
- Auto: Maisto 340r 1:43
Re: Could this be the real Evora-contender ?
Didier een Evora S IPS zet je ook +92k Euro terug...