@ Bob Custers,
mooie keuze,
je verteld wel niet welke Europa je zoekt, een die helemaal gerestaureerd is en rijvaardig, of één met (veel) werk aan?
Daar is natuurlijk een prijsverschil aan gebonden, een Europa Twin Can of Special helemaal in orde zit toch in een prijsklasse tussen de 30 en 40 K, een te restaureren exemplaar zal zo tussen de 8 a 15K zijn, afhankelijk van de staat van de Europa
de Europa's met de Twin Cam motor zijn in tegenstelling tot de S1 en de S2 veel meer verkocht in het buitenland, vooral in de USA, ze zijn hier veel moeilijker te vinden, er worden de laatste jaren wel veel exemplaren teruggehaald uit de USA, mijn Europa Special trouwens ook, van het in bovenvermeld bericht van een Europa die in Duitsland te koop staat, kan ik nog wel wat meer info geven, is ook afkomstig uit de USA, was tot oktober 2014 nog in North Carolina USA zoals uit onderstaand uittreksel blijkt, bouwjaar is juli 1973 en de originele kleur was Ford Tawny ( soort bruin denk ik)
hieronder het uitreksel
–-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
73073841R
Last Updated: 10/23/14
Bob Harris
Asheville
North Carolina
USA
As invoiced:
Vin Number: 74/3841R
Date Built: 7/1973
Date Invoiced: 8/14/1973
Engine #: S30423
Transmission #: ?
Original color: L16 - Ford Tawny
Condition:
Current color: Black
Well 3841R has returned to Bob Harris in North Carolina. She's looking great and running well but leaks a bit. Contacted Evans Leinfeld who will be evaluating her next Spring. Motor and trans are original "survivors" at 60,000 miles. May well rebuild next year, we'll see.
Photos
PO: Bob Rickel - Silver Springs, Florida
11/08/11
I am the new owner of 74/3841R. I purchased her from Bob Harris in Asheville NC in July.
The car is back in Florida where she has spent all but 6 months of her life. Bob Harris had purchased about $3500 in parts to go through her mechanically this fall so I purchased those too. These parts included new springs, struts, brakes and everything to go thru the engine and transaxle including a Dave Bean water pump relocating kit. I have already installed the new springs and adjustable Spax struts and all new brakes. She runs and drives fine but has quite a few leaks. I am planning to pull the motor and transaxle and reseal her next summer in time for LOG 32 in Orlando. She is currently done up in JPS livery and is stunning both inside and out. I put about 200 miles a weekend on her and she currently has 59, 200 miles on the original engine and transaxle.
I have owned a number of Europas over the years including the same one 3 different times.
Photos
PO: Bob Harris Asheville, North Carolina - Sold July, 2011
PPO: Steve Gaglione - Tampa, Florida - Sold 1/14/2011
The car is very nice. Everything works and the paint and interior are also very nice. An exceptional, well cared for, third owner (all in Florida) car.
Photos
–---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ook enkele foto's van deze zwarte Europa zijn beschikbaar, met de vorige eigenaar ?
- image4.JPG (152.61 KiB) 13846 keer bekeken
- image3 (2).JPG (267.61 KiB) 13846 keer bekeken
- image2 (2).JPG (287.89 KiB) 13846 keer bekeken
- image1 (2).JPG (298.28 KiB) 13846 keer bekeken