Pagina 2 van 6

Re: YLD2017 : Ypres Lotus Day Editie 2017 [info]

Geplaatst: 07 feb 2017, 19:20
door Blue Darkness
De Esprit heeft nochtans aardig wat comfort in vergelijking met sommige andere Lotus modellen ;-)

Re: YLD2017 : Ypres Lotus Day Editie 2017 [info]

Geplaatst: 07 feb 2017, 19:22
door Frederik
Jimbo schreef:Eens naar de neef vragen of hij mee rijdt :?

En even zien of daar een "kraker" in de buurt woont want naar het beginpunt komen is al een dikke 170 kilometer en dat overleeft mijn rug niet. En .... Hmmm als de Lotus nog niet verkocht is want twijfel er toch aan om een iets recentere sportwagen voor dagelijks gebruik te gaan aanschaffen (mijn rug is al gekraakt en ik ben van al dat gerammel zot en doof aan het worden).
Momenteel is al iemand ingeschreven dat +650km moet rijden om tot in Ieper te geraken. (Stockton on Tees - Engeland)

Re: YLD2017 : Ypres Lotus Day Editie 2017 [info]

Geplaatst: 07 feb 2017, 19:26
door Jimbo
Even dit topic verder bevuilen -waarvoor mijn excuses- maar in vergelijking met de 2.2 van '90 is een GT3 van '98 inderdaad luxe. Maar in vergelijking met een 911 van Porsche is dat nog steeds een rammelkar. Maar misschien leren mee leven en bolt toch amper. Al veel gepoetst of beter gezegd stof af gedaan. Moet er dringend nog eens een toer mee gaan doen. Ook al eens met de exige S meegereden maar toen was het targadak er af en was er zoveel windlawaai dat je niets anders hoorde, buiten dat gebrul van de uitlaat. Ik was toen ook te druk naar de zijkanten van de weg en de beken te kijken in plaats van naar rammeltjes te luisteren.

Re: YLD2017 : Ypres Lotus Day Editie 2017 [info]

Geplaatst: 07 feb 2017, 19:40
door Blue Darkness
Jimbo schreef:Even dit topic verder bevuilen -waarvoor mijn excuses- maar in vergelijking met de 2.2 van '90 is een GT3 van '98 inderdaad luxe. Maar in vergelijking met een 911 van Porsche is dat nog steeds een rammelkar. Maar misschien leren mee leven en bolt toch amper. Al veel gepoetst of beter gezegd stof af gedaan. Moet er dringend nog eens een toer mee gaan doen. Ook al eens met de exige S meegereden maar toen was het targadak er af en was er zoveel windlawaai dat je niets anders hoorde, buiten dat gebrul van de uitlaat. Ik was toen ook te druk naar de zijkanten van de weg en de beken te kijken in plaats van naar rammeltjes te luisteren.
Ik heb al meerdere Lotus modellen gehad, waaronder ook een Esprit 2.2 van 1988 en vond dat ook best nog wel meevallen... :oops:

Re: YLD2017 : Ypres Lotus Day Editie 2017 [info]

Geplaatst: 08 feb 2017, 17:07
door Erwin
Nog geen enkele editie gemist, dus ik kom natuurlijk ook.

Welke wagen?
Als het minder weer is, de Elise.
Als het mooi weer is, de Donkervoort, al heb ik veel schrik om met het carter te raken op de wegen die bol liggen.

Re: YLD2017 : Ypres Lotus Day Editie 2017 [info]

Geplaatst: 08 feb 2017, 17:11
door Frederik
Erwin schreef:
- knip -

Als het mooi weer is, de Donkervoort, al heb ik veel schrik om met het carter te raken op de wegen die bol liggen.
We proberen zoveel mogelijk dergelijke wegen te vermijden, maar blijft altijd opletten natuurlijk. Esprit's en Elan's liggen ook origineel vrij laag (vooral de voorbumper)

Heeft Donkey geen schroefophanging? Anders cm of 2 omhoog. Alleen opletten dat je dan geen hoogtevrees krijgt. :)

Re: YLD2017 : Ypres Lotus Day Editie 2017 [info]

Geplaatst: 08 feb 2017, 19:32
door Erwin
Frederik schreef:
Erwin schreef:
- knip -

Als het mooi weer is, de Donkervoort, al heb ik veel schrik om met het carter te raken op de wegen die bol liggen.
We proberen zoveel mogelijk dergelijke wegen te vermijden, maar blijft altijd opletten natuurlijk. Esprit's en Elan's liggen ook origineel vrij laag (vooral de voorbumper)

Heeft Donkey geen schroefophanging? Anders cm of 2 omhoog. Alleen opletten dat je dan geen hoogtevrees krijgt. :)
De voorophanging staat op z'n hoogste en ik heb de motor ook een cm'tje verhoogd in het chassis. Het probleem is niet de snuit, maar wel het carter. Mits alle aanpassingen ligt het carter nu ongeveer 8 cm (was 5 cm als ik hem kocht) van de grond. Een drempel schuin overrijden heeft dus ook geen zin omdat het carter achter de vooras ligt.

Technisch is de enigste oplossing om alles om te bouwen naar dry sump.

Re: YLD2017 : Ypres Lotus Day Editie 2017 [info]

Geplaatst: 08 feb 2017, 20:07
door Frederik
Erwin schreef:De voorophanging staat op z'n hoogste en ik heb de motor ook een cm'tje verhoogd in het chassis. Het probleem is niet de snuit, maar wel het carter. Mits alle aanpassingen ligt het carter nu ongeveer 8 cm (was 5 cm als ik hem kocht) van de grond. Een drempel schuin overrijden heeft dus ook geen zin omdat het carter achter de vooras ligt.

Technisch is de enigste oplossing om alles om te bouwen naar dry sump.
Dry sump it will be ;-)

Re: YLD2017 : Ypres Lotus Day Editie 2017 [info]

Geplaatst: 09 feb 2017, 14:35
door Mipi
Dirk510 schreef:Heeft er iemand een co piloot vandoen ?
Onze Lena is voor deze editie nog werkloos
Hi, I'm not sure I'm getting this right (I don't speak flemish), but I am looking for a co-pilot.

Re: YLD2017 : Ypres Lotus Day Editie 2017 [info]

Geplaatst: 12 feb 2017, 10:16
door Thierry VP
ingeskrijven