Red Baron - Elise S1
Geplaatst: 08 dec 2016, 15:05
Al een tijdje was ik rustig aan het uitkijken om een Elise S1 bij te kopen, naast m'n Dax Rush die ik al een aantal jaar heb staan.
Red Baron's DAX Rush (seven replica)
De zoektocht is begonnen omdat m'n seven zéér leuk is om af en toe een toertje te doen maar niet echt perfect om verre afstanden te overbruggen.
Ook een volledige dag er mee rondtoeren is nogal vermoeiend mede door het volledig open zitten waardoor je lichtjes gezandstraald wordt en de weinig subtiele uitlaat...
Aangezien ik al jaren zot ben van de rondere vormen van de eerste Elise moest het een Mk1'tje worden.
Iets meer vermogen was geen noodzaak maar mocht uiteraard en dan nog het liefst uitgevoerd in een gele kleur!
Met de invoering van de Brexit was m'n gemoedstoestand van 'rustig uitkijken' eerder verandert naar 'Het is't moment'
Na enkele Elise's te zijn misgelopen omdat de verkoop na de Brexit ineens ongelofelijk snel verliep is m'n oog dan gevallen op een advertentie van Will Blackham.
2000 Mustard Yellow Elise S1
- DVA Power K13a Upgrade kit (+-155bhp)
- Upgraded head gasket
- S2 Bilstein suspension
- Janspeed sport exhaust
- nog enkele upgrades
Na zoals ik al zei enkele te zijn misgelopen, moest ik deze hebben en dus een voorschot overgeschreven amper enkele uren nadat de advertentie online stond.
Optisch zijn er enkele minpuntjes, ook de alom bekende ophanging moet eens een refurbish hebben of direct ineens vervangen.
Dus na enkele dagen geduldig afwachten totdat de betaling volledig verwerkt was ben ik dan op een vrijdag samen met m'n pa afgezakt naar Londen om m'n nieuwe aanwinst te gaan ophalen.
Tijdens het thuis opzoeken hoe en waar ik moest zijn, ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik vlak naast het legendarische Brooklands moest passeren na het ophalen.
Ik was er nog nooit geweest dus maar ineens de gps ingesteld naar Mercedes World aangezien je over de middag ook iets moet eten
Na deze tussenstop dan maar vlug naar België teruggekeerd met een glimlach tot achter m'n oren.
Thuisgekomen dan naar de douane geweest en voorlichten besteld om m'n Elise te kunnen laten keuren.
Het bestellen van de lichten samen met nog enkele leuke upgrades ging vlot maar het leveren van de lichten was een andere zaak.
Na 6 weken wachten kreeg ik een bericht van forumlid Gert (FastCookie) dat hij een plaats wist die ze nog in voorraad had liggen.
Dan maar onmiddelijk m'n bestelling aangepast en de lichten besteld, vervangen en naar de keuring ermee !
Gisteren ben ik dan een uurtje in de wachtzaal van de DIV te Oostende gaan wachten om m'n eigen Elise officieel in te schrijven.
Binnenkort nog eens de sidescoops monteren en eens kijken om de velgen in het zwart te laten spuiten.
Misschien met een gekleurd randje ofzo... alle ideeën zijn welkom !
Ook de achterkant is eens eerder herspoten nadat er krassen zijn in getrokken geweest.
Maar dit is eerder amateuristisch gedaan en is er kleurverschil merkbaar.
Dus dat wordt ook nog eens opnieuw gedaan maar misschien eerst eens een jaartje ermee rondrijden!
Volop plannen dus nog om deze iets naar m'n hand te zetten.
En voor diegene die het willen weten, ook de Dax Rush blijft maar zal het waarschijnlijk een jaartje op stal moeten doorbrengen na de nieuwe aankoop
Nog eens een dikke merci aan Thierry (Thiva) en Gert (FastCookie) voor alle info en hulp tijdens én na m'n zoektocht !
Red Baron's DAX Rush (seven replica)
De zoektocht is begonnen omdat m'n seven zéér leuk is om af en toe een toertje te doen maar niet echt perfect om verre afstanden te overbruggen.
Ook een volledige dag er mee rondtoeren is nogal vermoeiend mede door het volledig open zitten waardoor je lichtjes gezandstraald wordt en de weinig subtiele uitlaat...
Aangezien ik al jaren zot ben van de rondere vormen van de eerste Elise moest het een Mk1'tje worden.
Iets meer vermogen was geen noodzaak maar mocht uiteraard en dan nog het liefst uitgevoerd in een gele kleur!
Met de invoering van de Brexit was m'n gemoedstoestand van 'rustig uitkijken' eerder verandert naar 'Het is't moment'
Na enkele Elise's te zijn misgelopen omdat de verkoop na de Brexit ineens ongelofelijk snel verliep is m'n oog dan gevallen op een advertentie van Will Blackham.
2000 Mustard Yellow Elise S1
- DVA Power K13a Upgrade kit (+-155bhp)
- Upgraded head gasket
- S2 Bilstein suspension
- Janspeed sport exhaust
- nog enkele upgrades
Na zoals ik al zei enkele te zijn misgelopen, moest ik deze hebben en dus een voorschot overgeschreven amper enkele uren nadat de advertentie online stond.
Optisch zijn er enkele minpuntjes, ook de alom bekende ophanging moet eens een refurbish hebben of direct ineens vervangen.
Dus na enkele dagen geduldig afwachten totdat de betaling volledig verwerkt was ben ik dan op een vrijdag samen met m'n pa afgezakt naar Londen om m'n nieuwe aanwinst te gaan ophalen.
Tijdens het thuis opzoeken hoe en waar ik moest zijn, ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik vlak naast het legendarische Brooklands moest passeren na het ophalen.
Ik was er nog nooit geweest dus maar ineens de gps ingesteld naar Mercedes World aangezien je over de middag ook iets moet eten
Na deze tussenstop dan maar vlug naar België teruggekeerd met een glimlach tot achter m'n oren.
Thuisgekomen dan naar de douane geweest en voorlichten besteld om m'n Elise te kunnen laten keuren.
Het bestellen van de lichten samen met nog enkele leuke upgrades ging vlot maar het leveren van de lichten was een andere zaak.
Na 6 weken wachten kreeg ik een bericht van forumlid Gert (FastCookie) dat hij een plaats wist die ze nog in voorraad had liggen.
Dan maar onmiddelijk m'n bestelling aangepast en de lichten besteld, vervangen en naar de keuring ermee !
Gisteren ben ik dan een uurtje in de wachtzaal van de DIV te Oostende gaan wachten om m'n eigen Elise officieel in te schrijven.
Binnenkort nog eens de sidescoops monteren en eens kijken om de velgen in het zwart te laten spuiten.
Misschien met een gekleurd randje ofzo... alle ideeën zijn welkom !
Ook de achterkant is eens eerder herspoten nadat er krassen zijn in getrokken geweest.
Maar dit is eerder amateuristisch gedaan en is er kleurverschil merkbaar.
Dus dat wordt ook nog eens opnieuw gedaan maar misschien eerst eens een jaartje ermee rondrijden!
Volop plannen dus nog om deze iets naar m'n hand te zetten.
En voor diegene die het willen weten, ook de Dax Rush blijft maar zal het waarschijnlijk een jaartje op stal moeten doorbrengen na de nieuwe aankoop
Nog eens een dikke merci aan Thierry (Thiva) en Gert (FastCookie) voor alle info en hulp tijdens én na m'n zoektocht !