Greenstuff blokken... Best wel link!
Geplaatst: 22 mei 2016, 10:34
Collega M100 rijders.
Bij de laatste wissel van mijn achterblokken (na revisie van de klauwen) heb ik noodgedwongen greenstuff blokken gemonteerd omdat dit het enige was wat op voorraad was en ik zodoende Yper kon meerijden (lang, lang geleden).
Nu was ik zowiezo al niet tevreden over de performance van de blokken en ik had al Mintex blokken gehaald, maar nog niet gemonteerd.
Nu heb ik onlangs mijn stuurhuis vervangen en toen ik een proefrit maakte viel het me op dat de wagen naar links trok bij het remmen op hogere snelheid (80+)
Ik dacht dat het et de uitlijning te maken had. De wagen moest uitgelijnd natuurlijk omdat de uitlijning door het nieuwe stuurhuis om zeep was.
Echter na het uitlijnen precies hetzelfde!
Gisteren de wagen dus op de brug gezet en iemand laten remmen. Links achter kon ik gewoon het wiel draaien ondanks volle pedaalkracht! Ik was dus bang dat mijn klauw vast zat (dat gebeurt wel eens bij slecht onderhoud) maar ... ze waren toch niet te lang geleden gereviseerd, en mijn wagen is minutieus onderhouden... wel vreemd dus!
Afijn, de remklauw eraf en... Een half blok greenstuff valt me tegemoet! Complete debond van de drager! Alle delen van de klauw waren als verwacht mooi gangbaar. Waarom dat blok nu uit elkaar valt.... Je moet er toch niet aan denken dat dat zelfde bij je voorklauw gebeurt, dan sta je achterstevoren of vele vele malen erger!
Voor mij geen Greenstuff meer (maar het remde toch al belabberd)
Bij de laatste wissel van mijn achterblokken (na revisie van de klauwen) heb ik noodgedwongen greenstuff blokken gemonteerd omdat dit het enige was wat op voorraad was en ik zodoende Yper kon meerijden (lang, lang geleden).
Nu was ik zowiezo al niet tevreden over de performance van de blokken en ik had al Mintex blokken gehaald, maar nog niet gemonteerd.
Nu heb ik onlangs mijn stuurhuis vervangen en toen ik een proefrit maakte viel het me op dat de wagen naar links trok bij het remmen op hogere snelheid (80+)
Ik dacht dat het et de uitlijning te maken had. De wagen moest uitgelijnd natuurlijk omdat de uitlijning door het nieuwe stuurhuis om zeep was.
Echter na het uitlijnen precies hetzelfde!
Gisteren de wagen dus op de brug gezet en iemand laten remmen. Links achter kon ik gewoon het wiel draaien ondanks volle pedaalkracht! Ik was dus bang dat mijn klauw vast zat (dat gebeurt wel eens bij slecht onderhoud) maar ... ze waren toch niet te lang geleden gereviseerd, en mijn wagen is minutieus onderhouden... wel vreemd dus!
Afijn, de remklauw eraf en... Een half blok greenstuff valt me tegemoet! Complete debond van de drager! Alle delen van de klauw waren als verwacht mooi gangbaar. Waarom dat blok nu uit elkaar valt.... Je moet er toch niet aan denken dat dat zelfde bij je voorklauw gebeurt, dan sta je achterstevoren of vele vele malen erger!
Voor mij geen Greenstuff meer (maar het remde toch al belabberd)