Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131

Gallerij van Ledenauto's en andere mooie Lotussen.
Wil je uw wagen voorstellen? Doe het dan hier!
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131

Bericht door mindp0wer »

Frederik schreef:Het plan om een andere Elan te kopen was er eigenlijk helemaal niet. Alleen kwam Gunther's S2 plots op mijn pad... gezien de upgrades die gelijk lopen met die van mij, hij in mijn favoriete kleur is én de wetenschap vanwaar de wagen komt, is een enorm pluspunt. Zoals eerder geschreven, vreesde ik dat ik het mezelf altijd kwalijk zou nemen als ik 'm zou laten gaan, dus heb ik vrij snel beslist.

Nu zit ik wel nog in de knoop over "wat ik met de SE ga doen". Verkopen sowieso, maar in welke vorm? Volgens enkele mensen waarmee ik sprak is het raadzaam om de wagen zo origineel mogelijk te zetten voor verkoop. Puristen en verkopers van klassiekers gaan dit volgens mij wel voorstellen, maar gezien het geen "show-tjoening"-upgrades zijn, maar vooral upgrades die de Elan vooral beter maken, heb ik toch eerder het idee om de SE te verkopen met de upgrades inbegrepen.

De SE met zijn upgrades is in vergelijking met de andere Elan's die online te koop staan (en ze niet hebben) toch wat duurder. Maar na twee negatieve ervaringen met mogelijke kopers, heb ik het gevoel dat mogelijke kopers die upgrades niet correct naar waarde schatten...

Ook de S2 velgen is een verhaal apart, deze velgen zijn voor Elan liefhebbers en eigenaars tegenwoordig van goudwaarde. Momenteel staat er een setje online te koop voor £2,495.00 dat is +3.155€ :o ... nu, ik moet nu niet per se een gelijke (hoofd)prijs hebben, maar ga ze nu ook niet voor een appel en een ei weggeven. Kan ze dan evengoed houden als reserve voor mezelf mocht er ooit iets gebeuren met die van mij ...
Zet je in de advertentie ook de waarde van de upgrades er bij? Kan maar helpen bij de verkoop. Hoe meer uitleg, hoe eerder de "juiste" koper gaat langs komen. Allez, dat is mijn ervaring toch. ;)
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Gebruikersavatar
hans
Berichten: 482
Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:06
Auto: Elan
Locatie: Holsbeek

Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131

Bericht door hans »

Frederik schreef:
hans schreef:Als je nu echt wil opvallen, zoek je nu nog een mooie zwarte elan, kun je op 21 juli meerijden op de nationale feestdag voor het koninklijk paleis
Dan trommel ik Diëgo op hé ...

Dat is inhuren, dat is niet helemaal hetzelfde.
Gebruikersavatar
hans
Berichten: 482
Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:06
Auto: Elan
Locatie: Holsbeek

Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131

Bericht door hans »

mindp0wer schreef:
Frederik schreef:Het plan om een andere Elan te kopen was er eigenlijk helemaal niet. Alleen kwam Gunther's S2 plots op mijn pad... gezien de upgrades die gelijk lopen met die van mij, hij in mijn favoriete kleur is én de wetenschap vanwaar de wagen komt, is een enorm pluspunt. Zoals eerder geschreven, vreesde ik dat ik het mezelf altijd kwalijk zou nemen als ik 'm zou laten gaan, dus heb ik vrij snel beslist.

Nu zit ik wel nog in de knoop over "wat ik met de SE ga doen". Verkopen sowieso, maar in welke vorm? Volgens enkele mensen waarmee ik sprak is het raadzaam om de wagen zo origineel mogelijk te zetten voor verkoop. Puristen en verkopers van klassiekers gaan dit volgens mij wel voorstellen, maar gezien het geen "show-tjoening"-upgrades zijn, maar vooral upgrades die de Elan vooral beter maken, heb ik toch eerder het idee om de SE te verkopen met de upgrades inbegrepen.

De SE met zijn upgrades is in vergelijking met de andere Elan's die online te koop staan (en ze niet hebben) toch wat duurder. Maar na twee negatieve ervaringen met mogelijke kopers, heb ik het gevoel dat mogelijke kopers die upgrades niet correct naar waarde schatten...

Ook de S2 velgen is een verhaal apart, deze velgen zijn voor Elan liefhebbers en eigenaars tegenwoordig van goudwaarde. Momenteel staat er een setje online te koop voor £2,495.00 dat is +3.155€ :o ... nu, ik moet nu niet per se een gelijke (hoofd)prijs hebben, maar ga ze nu ook niet voor een appel en een ei weggeven. Kan ze dan evengoed houden als reserve voor mezelf mocht er ooit iets gebeuren met die van mij ...
Zet je in de advertentie ook de waarde van de upgrades er bij? Kan maar helpen bij de verkoop. Hoe meer uitleg, hoe eerder de "juiste" koper gaat langs komen. Allez, dat is mijn ervaring toch. ;)
Toen ik mijn eerste elan verkocht heb (de jouwe geweest), stonden daar ook wat aanpassingen op, zoals de stalen remleidingen. En ik herinner mij dat de koper daar toen ook al moeilijk overdeed.
Maar als je alles gaat afbouwen, om terug naar origineel te zetten, dat gaat je ook geld kosten, want ik denk niet dat je dit zelf kan (of heb ik het mis). En dat kost ook geld.
Je kan ook je lotus aanbieden met als keuze origineel of verbeterde versie.

Ik denk dat mensen die niet vertrouwd zijn met het lotusgegeven (in dit geval de elan), nogal vlug het idee hebben : oh die wagen had origineel 167 pk, en nu 200pk; wat hebben ze daar allemaal mee gedaan, daar moeten ze nogal mee gevlamd hebben....Misschien dat dit sommige puristen zeker zal afschrikken.
Anderzijds kan je ze zeker attent maken op het lotusforum, ze moeten maar wat gaan opzoeken wat je hebt neergeschreven in de loop der tijd = kan enkel maar positief overkomen (vermoed ik).
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131

Bericht door wimvanbeeck »

In welk opzicht is de gele beter dan uw rode ?
De ene is een SE en de andere een S2 maar wat is het verschil ?
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131

Bericht door Blue Darkness »

wimvanbeeck schreef:In welk opzicht is de gele beter dan uw rode ?
De ene is een SE en de andere een S2 maar wat is het verschil ?
Er zijn veel meer verschillen dan een buitenstaander op het eerste zicht zou kunnen bedenken... ;)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131

Bericht door Frederik »

wimvanbeeck schreef:In welk opzicht is de gele beter dan uw rode ?
De ene is een SE en de andere een S2 maar wat is het verschil ?
Is niet per se beter, want heeft eigenlijk dezelfde upgrades als mijn rooie.
Al gaat de SE veel beter (is een pak sneller) dan de S2, maar daar ga ik asap iets aan doen... andere chip & decat dringen zich op :-)

De S2 is eigenlijk zoals ik mijn Elan eigenlijk al altijd gewild heb.
Zie mijn tweede post toen ik mijn SE kocht 8 jaar geleden (laatste regeltje) :)
Shortcut: viewtopic.php?f=26&t=29#p73

De S2 is misschien toch beter, beter omdat hij in zijn originele lak staat tevens in mijn favoriete kleur, dit in tegenstelling tot een SE die een nieuwe laklaag kreeg en zijn originele lak niet meer heeft.

Andere voordelen (maar niet per se beter) het is een S2, gelimiteerde versie, genummerd, heeft ook reeks verbeteringen van Lotus uit...
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131

Bericht door Blue Darkness »

- Het interieur is verschillend : verbeterde handrem (wel ten koste van bergvak), knoppen electrische ruiten verplaatst, identificatieplaatje met nr op dashboard. Bij de latere S2'szien de zetels er anders uit.
- Een SE rijdt meestal vinniger en bruter, een S2 zachter en stabieler. Deels te verklaren door de katalysator op de S2 en de betere algemene bouwkwaliteit bij de S2.
- Bij de S2 zijn de draagarmen gegalvaniseerd.
- Een S2 heeft (mooie) 16" BBS velgen, een SE (lelijke) 15" velgen.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131

Bericht door Frederik »

Blue Darkness schreef:- Het interieur is verschillend : verbeterde handrem (wel ten koste van bergvak), knoppen electrische ruiten verplaatst, identificatieplaatje met nr op dashboard. Bij de latere S2'szien de zetels er anders uit.
- Een SE rijdt meestal vinniger en bruter, een S2 zachter en stabieler. Deels te verklaren door de katalysator op de S2 en de betere algemene bouwkwaliteit bij de S2.
- Bij de S2 zijn de draagarmen gegalvaniseerd.
- Een S2 heeft (mooie) 16" BBS velgen, een SE (lelijke) 15" velgen.
Frederic (FKM) vertelde mij onlangs dat de zetels in #131 op "speciale bestelling" in de oude uitvoering moeten zijn besteld ...
De S2 heeft vernieuwde 'hardere' zetels (ik voelde het meteen) maar geen leder met matching-colors meer, blijkbaar was dat mits speciale aanvraag toch verkrijgbaar. (leuk weetje)

Het bergvak is weggehaald omdat die vrij hoog kwam en ze veel klachten kregen van mensen die er steeds met hun elleboog tegen zaten. Iets waar ik me nooit aan heb gestoord.

De velgen had ik al, dus in dat opzicht is hij niet beter. :)
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131

Bericht door ovi »

Eindelijk eens de juiste kleur gekocht! :lol:
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131

Bericht door Coen »

Geel staat 'm inderdaad erg goed. Waarom niet een keer een Elise gekocht?
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Plaats reactie