Even voorstellen

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Graspopper
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:55
Naam: Frank
Auto: Nog geen
Locatie: Brabant - België

Even voorstellen

Bericht door Graspopper »

Hallo Lotusfanaten,
Ik ben Frank, 46 jaar en woon te Liedekerke - Vlaams Brabant. Vele jaren terug had ik de kans om de Lotus Factory te bezoeken en Lotus Driving Experience mee te maken. Dat heeft een blijvende indruk op mij gelaten. De Lotus Elise heeft mij toen zo ingepakt dat er weinig andere dreamcars boven gaan. Tot op heden heb ik niet meer de kans gehad om er nog mee te rijden maar ik heb geduld. Ooit hoop ik komt er een Elise voor mezelf.
Ik meen dat dit forum ideaal is om informatie uit te wisselen en wie weet op de juiste moment die Elise van mijn dromen te vinden. Mocht iemand zijn S2 aanbieden, dan mag je me dat altijd laten weten.
Tot hopelijk een of andere Lotus-happening.
Sportieve groetjes,
Frank
Gebruikersavatar
X-ian
Berichten: 1179
Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25
Locatie: Bornem

Re: Even voorstellen

Bericht door X-ian »

welkom. :-)
En nu maar hopen dat het niet meer te lang duurt voor die lotus er is. :-)
Graspopper
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:55
Naam: Frank
Auto: Nog geen
Locatie: Brabant - België

Re: Even voorstellen

Bericht door Graspopper »

Hallo,

Dank voor je berichtje. Idd nu zien dat die S2 er komt, tja een beetje geduld zal van pas komen ;) . Aangezien ik nog nieuw ben op dit forum weet u misschien of links gestuurde wagens vlot op de 2e handsmarkt voorkomen of eerder zeldzaam zijn?

Groetjes
Gebruikersavatar
X-ian
Berichten: 1179
Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25
Locatie: Bornem

Re: Even voorstellen

Bericht door X-ian »

Links gestuurde Elises komen regelmatig te koop. Misschien iets minder vaak maar desalniettemin regelmatig . Net even gekeken op autoscout en daar waren er toch een paar.
Ook hier op het forum is er een te koop.
http://lotusforum.be/viewtopic.php?f=20&t=6741
http://lotusforum.be/viewtopic.php?f=20&t=6675
Graspopper
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:55
Naam: Frank
Auto: Nog geen
Locatie: Brabant - België

Re: Even voorstellen

Bericht door Graspopper »

Is het gepast om, ook voor een Lotusliefhebber, ook met het budget rekening te houden? Stel een budget van max 20.000€ voor een 1e Elise, denk je dat dit haalbare kaart is? Hij krijgt dan wel een verwarmde garage om in geplaatst te worden.
Zijn er bepaalde motor-uitrustingen die het merkelijk beter doen dan andere?
Wat zou u aanraden voor een startende Elise-rijder? Steeds wel liefhebber geweest van de auto en zijn zo schitterende lijnen. Dank voor je feed-back.
Mvg,
Gebruikersavatar
X-ian
Berichten: 1179
Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25
Locatie: Bornem

Re: Even voorstellen

Bericht door X-ian »

die vragen en meer zijn zeker een of meerdere keren gepasseerd op het forum.
Het gebruikelijke advies is om eens rustig het forum te lezen en ook de zoekfunctie te gebruiken.
Ook eens komen kijken op een van de grote en kleine evenementen gaat verheldering brengen. En meerijden met een of meerdere versies kan ook heel vaak.
Op die manier ga je vanzelf een voorkeur krijgen en kun je gerichter zoeken.

Zoals voor veel dingen.... de meningen zijn verdeeld, ook hier ;-) , maar dat mag! :)

PS mocht het interesseren er is eveneens een franstalig lotus forum in België met ook zijn evenementen en meningen; bend.be
Graspopper
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:55
Naam: Frank
Auto: Nog geen
Locatie: Brabant - België

Re: Even voorstellen

Bericht door Graspopper »

Bedankt voor je reactie. Denk dat ik eerst en vooral ook eens op een evenement zal langskomen en hopelijk eens met eentje kunnen meerijden. Zal dit Forum ook eens uitpluizen, lijkt me zeer goed idee :D
wimke1971
Berichten: 197
Lid geworden op: 26 mei 2014, 13:10
Naam: wim
Auto: Lotus Elise lhd 2002
Locatie: Liefdekerke

Re: Even voorstellen

Bericht door wimke1971 »

Graspopper schreef:Is het gepast om, ook voor een Lotusliefhebber, ook met het budget rekening te houden? Stel een budget van max 20.000€ voor een 1e Elise, denk je dat dit haalbare kaart is? Hij krijgt dan wel een verwarmde garage om in geplaatst te worden.
Zijn er bepaalde motor-uitrustingen die het merkelijk beter doen dan andere?
Wat zou u aanraden voor een startende Elise-rijder? Steeds wel liefhebber geweest van de auto en zijn zo schitterende lijnen. Dank voor je feed-back.
Mvg,
20.000 is zeker haalbaar... maar dan moet je goed zoeken. De mijne zat daar nog een stukje onder zelfs. Veel geduld hebben is de boodschap.

Persoonlijk vind ik de 1800cc - 120 pk rover motor meer dan genoeg, maar zoals gezegd, er zijn voor- en tegenstanders... zoals overal.
Vooral naar taks, verzekering enz is dit de interessantste optie.
Snel gaan ze allemaal meer dan genoeg.

Als je vragen hebt, altijd welkom. Je weet me wonen ondertussen he! Of als je eens naar eentje wil gaan kijken, altijd bereid om als het past, mee te gaan.

Grts
Wim
Graspopper
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:55
Naam: Frank
Auto: Nog geen
Locatie: Brabant - België

Re: Even voorstellen

Bericht door Graspopper »

Hey Wim,

Bedankt voor je reactie en ik hou je op de hoogte als ik es eentje ga bekijken. Intussen al wat wegdromen met de kleine versie op mijn bureaukastje...

Greetz
wimke1971
Berichten: 197
Lid geworden op: 26 mei 2014, 13:10
Naam: wim
Auto: Lotus Elise lhd 2002
Locatie: Liefdekerke

Re: Even voorstellen

Bericht door wimke1971 »

En, al ene gekocht?
Plaats reactie