Karel AKA Vae Victus

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Vae Victus
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 feb 2009, 14:29
Naam: Karel
Auto: '85 Esprit Turbo

Karel AKA Vae Victus

Bericht door Vae Victus »

Hey allen,

M'n vrouw heeft een Esprit Turbo van 1985, momenteel ter revisie binnen voor motor.
Net een huis gekocht met loods eraan, dus zodra Esprit terug is kunnen we erin vliegen om ze terug baanwaardig te maken.
Enige tips van garages int Mechelse of info rond plaatsen waar we onderdelen/info kunnen terugvinden voor de opbouw?

greetz,

karel
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: Karel AKA Vae Victus

Bericht door wimvanbeeck »

Vae Victus schreef:Hey allen,

M'n vrouw heeft een Esprit Turbo van 1985, momenteel ter revisie binnen voor motor.
Net een huis gekocht met loods eraan, dus zodra Esprit terug is kunnen we erin vliegen om ze terug baanwaardig te maken.
Enige tips van garages int Mechelse of info rond plaatsen waar we onderdelen/info kunnen terugvinden voor de opbouw?

greetz,

karel
Zie hieronder bij de daelers, FKM Antwerpen zal voor u het dichts in de buurt zijn en zij kennen zeker wat van de Esprit.

WIM
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Karel AKA Vae Victus

Bericht door Exploded »

Dat klinkt goed, ik heb het Giugiaro model altijd zeer mooi gevonden. De Essex is voor mij de ultieme Giugiaro.
Is er nog veel werk aan chassis of was de motor het grootste probleem?
Hou ons op de hoogte door veel foto's te posten, wij zijn altijd curieus naar een mooi restauratie project.
Vae Victus
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 feb 2009, 14:29
Naam: Karel
Auto: '85 Esprit Turbo

Re: Karel AKA Vae Victus

Bericht door Vae Victus »

Wagen heeft anderhalf jaar buitengestaan bij revisiebedrijf, dus de champignons en roest zijn alom aanwezig :(

Zodra ik kan post ik wat foto's van de huidige staat. Mits we allebei ook redelijk wat sleutelen aan 4x4's hopen we "snel" de esprit terug op de baan te hebben!
Vae Victus
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 feb 2009, 14:29
Naam: Karel
Auto: '85 Esprit Turbo

Re: Karel AKA Vae Victus

Bericht door Vae Victus »

wimvanbeeck schreef: Zie hieronder bij de daelers, FKM Antwerpen zal voor u het dichts in de buurt zijn en zij kennen zeker wat van de Esprit.

WIM
merci!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Karel AKA Vae Victus

Bericht door Frederik »

Welkom op het forum!

Graag foto's ... met of zonder champignons, ;) ze zijn misschien niet zo mooi, maar op die manier wel een zeer mooi archief (& verloop) van het baanwaardig maken van jullie Esprit.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Karel AKA Vae Victus

Bericht door ovi »

Vae Victus schreef:Wagen heeft anderhalf jaar buitengestaan bij revisiebedrijf, dus de champignons en roest zijn alom aanwezig :(

Zodra ik kan post ik wat foto's van de huidige staat. Mits we allebei ook redelijk wat sleutelen aan 4x4's hopen we "snel" de esprit terug op de baan te hebben!

Yep, toffe mensen bij FKM.
Als ge wilt kom ik wel eens kijken en eventueel wat raad geven! Sleutel al van mijn 12 jaar aan otokes en laatste 10 jaar vooral aan oldtimers dus...
Wonen blijkbaar niet ver van elkaar als ge zegt Mechelen dus stuur me dan maar eens een pm.
Waar hebt ge uw blok binnengebracht, bij Peeters?
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Karel AKA Vae Victus

Bericht door Bzguy »

Vae Victus schreef:Hey allen,

M'n vrouw heeft een Esprit Turbo van 1985, momenteel ter revisie binnen voor motor.
Net een huis gekocht met loods eraan, dus zodra Esprit terug is kunnen we erin vliegen om ze terug baanwaardig te maken.
Enige tips van garages int Mechelse of info rond plaatsen waar we onderdelen/info kunnen terugvinden voor de opbouw?

greetz,

karel
onderdelen kun je soms online vinden, of FKM als je t van bij n dealer wil (FKM is dichtste bij jou)

Ben benieuwd naar foto's, of k kom ns langs, mss met den ovi, wij wonen niet echt ver van elkaar

Als je nog wa plaats hebt in je loods, k zoek nog n plaatske ;)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Vae Victus
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 feb 2009, 14:29
Naam: Karel
Auto: '85 Esprit Turbo

Re: Karel AKA Vae Victus

Bericht door Vae Victus »

Foto's van paar jaar geleden:
before1.jpg
before2.jpg
Ben aant zoeken achter foto's van hoe ze er nu uitziet.

Zodra huisje in orde is en loods ingericht zoals we willen laat ik iets weten!

grtz
Laatst gewijzigd door Frederik op 20 feb 2009, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto's geüpload naar het forum (gelieve dat ook te doen in de toekomst, dank!)
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Karel AKA Vae Victus

Bericht door Bzguy »

prima :)

Mmmm, mooi 8-)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Plaats reactie