Tweedehandsprijs Europa <> Elise

S1, Type 47 & 62, S2, Twin Cam, Special (1966-1975)
Europa S (2006-2010)
H-J
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 mei 2009, 19:28
Auto: Nvtt

Re: Tweedehandsprijs Europa <> Elise

Bericht door H-J »

Herman, ik bedoel dat een Europa meer in de buurt zit van een Elise dan van een comfortabele reisauto zoals een Audi A8. In de media lees ik tests waaruit ik opmaak dat ze hadden verwacht dat de Europa een soort 2 deurs A8 zou zijn (gezeur over golftassen, avondjurken, etc).
Dat de Europa comfortabeler is dan mij S1 lijkt mij duidelijk. Na een ritje naar Nice zal je in een Europa iets uitgeruster aankomen.
Zie het niet als kritiek, ik heb de Europa hoog staan.
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: Tweedehandsprijs Europa <> Elise

Bericht door ben »

Frederik schreef:
ben schreef:Als je er in slaagt een Europa begin de 30 of god sta ons bij aan 28000 euro kan kopen, sla dan maar snel uw slag want daar krijg je nooit spijt van.
De Europa op Mobile kost 33.796€ (incl BTW) de prijs vermeld is ex. btw. Voor export én voor een BTW plichtige kan ie weg voor 27.227€ maar dan moet je hier in België de nodige BTW voldoen.
Wat een prijzen hè en dat voor een nieuwe!!

En pas op, bekijks heb je in de Europa hè; iets wat je in de Porsches niet meer hebt; vraag maar aan Herman ;)
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Tweedehandsprijs Europa <> Elise

Bericht door Herman »

H-J schreef:Herman, ik bedoel dat een Europa meer in de buurt zit van een Elise dan van een comfortabele reisauto zoals een Audi A8. In de media lees ik tests waaruit ik opmaak dat ze hadden verwacht dat de Europa een soort 2 deurs A8 zou zijn (gezeur over golftassen, avondjurken, etc).
Dat de Europa comfortabeler is dan mij S1 lijkt mij duidelijk. Na een ritje naar Nice zal je in een Europa iets uitgeruster aankomen.
Zie het niet als kritiek, ik heb de Europa hoog staan.
Nee golftas neem ik niet mee, maar bagage ruimte is genoeg voor week-ender bagage, Zie topic: http://www.lotusforum.be/viewtopic.php? ... a&start=10 en "ik" doe het niet, maar mijn vrouw draagt soms wél een avondjurk :D en we gaan er mee op restaurant of avondrecepties want het is een auto (al zeg ik het zelf) die mag gezien worden en ik mag hem mooi in het rijtje met porkers of fezzas zetten en het is dan nog soms degene met de meeste aandacht ;) , hoewel hij veruit de kleinste motor heeft... en naar Altea is het 2x zo ver als naar Nice en we komen nog steeds fit aan hoor...dit nietegenstaande het nog steeds een echte Lotus is hoor .. ;)
Gebruikersavatar
JDV
Berichten: 716
Lid geworden op: 03 jan 2009, 13:22
Naam: Jonathan De Valck
Auto: eerstdromen,dankopen
Locatie: Meise->Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Tweedehandsprijs Europa <> Elise

Bericht door JDV »

Herman schreef:
H-J schreef:Herman, ik bedoel dat een Europa meer in de buurt zit van een Elise dan van een comfortabele reisauto zoals een Audi A8. In de media lees ik tests waaruit ik opmaak dat ze hadden verwacht dat de Europa een soort 2 deurs A8 zou zijn (gezeur over golftassen, avondjurken, etc).
Dat de Europa comfortabeler is dan mij S1 lijkt mij duidelijk. Na een ritje naar Nice zal je in een Europa iets uitgeruster aankomen.
Zie het niet als kritiek, ik heb de Europa hoog staan.
Nee golftas neem ik niet mee, maar bagage ruimte is genoeg voor week-ender bagage, Zie topic: http://www.lotusforum.be/viewtopic.php? ... a&start=10 en "ik" doe het niet, maar mijn vrouw draagt soms wél een avondjurk :D en we gaan er mee op restaurant of avondrecepties want het is een auto (al zeg ik het zelf) die mag gezien worden en ik mag hem mooi in het rijtje met porkers of fezzas zetten en het is dan nog soms degene met de meeste aandacht ;) , hoewel hij veruit de kleinste motor heeft... en naar Altea is het 2x zo ver als naar Nice en we komen nog steeds fit aan hoor...dit nietegenstaande het nog steeds een echte Lotus is hoor .. ;)
Goed gezegd Herman, dat ik de europa nu enkele keren int echt heb gezien heeft me wel van mening doen veranderen, het is wel een mooie wagen. Int begin vond ik hem niet zo mooi, maar nu ben ik wel van mening veranderd :mrgreen:
Back in action :-)
molleke

Re: Tweedehandsprijs Europa <> Elise

Bericht door molleke »

JDV, een geluk dat je van mening veranderd ben want mee Herman weet je het nooit , HERMAN :lol: :lol: :lol: :lol:
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Tweedehandsprijs Europa <> Elise

Bericht door Herman »

:lol:
Bijlagen
hammer.gif
hammer.gif (6.23 KiB) 8064 keer bekeken
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: Tweedehandsprijs Europa <> Elise

Bericht door ben »

Veel rondgetourd vandaag met de Europa en kan me niet van de indruk ontdoen dat de wagen nog meer bekijks heeft dan anders.

Jan-met-de-pet zal er nu ook wel weet van hebben dat er een nieuw model is (Evora) en de Europa is zodanig onbekend dat ik hen ervan verdenk te denken dat mijn Europa dat nieuw model (Evora) is haha

Heb jij die indruk niet Herman? ;)
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Tweedehandsprijs Europa <> Elise

Bericht door Herman »

@Ben....Ge moet eens kijken op Seloc vandaag er was er ene die zeer recent naar een voorstelling ging vd evora, en hij mocht absoluut nergens parkeren dicht bij het evenement want de Europa was ergens te mooi/compititief om dicht bij de Evora te staan... er waren parkeerplaatsen voorzien voor elises, exiges etc.... maar de Europa mocht in géén geval niet dichtbij de evora geparkeerd staan... :?: . wat een koehandel.... de Europa profiteerd blijkbaar enorm vd Evora hype, naar het shijnt in de uk... en nu pas beginnen ze de wagen te bezien... wat een klungels toch allemaal... :lol: :lol: :lol: .
Gebruikersavatar
JDV
Berichten: 716
Lid geworden op: 03 jan 2009, 13:22
Naam: Jonathan De Valck
Auto: eerstdromen,dankopen
Locatie: Meise->Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Tweedehandsprijs Europa <> Elise

Bericht door JDV »

ben schreef:Veel rondgetourd vandaag met de Europa en kan me niet van de indruk ontdoen dat de wagen nog meer bekijks heeft dan anders.

Jan-met-de-pet zal er nu ook wel weet van hebben dat er een nieuw model is (Evora) en de Europa is zodanig onbekend dat ik hen ervan verdenk te denken dat mijn Europa dat nieuw model (Evora) is haha

Heb jij die indruk niet Herman? ;)
Ben jij nu tevreden of niet :?:
Back in action :-)
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: Tweedehandsprijs Europa <> Elise

Bericht door ben »

JDV, ik ben heel tevreden over de Europa, en dat is nog een understatement.

Als je es in het Gentse bent, moet je hem maar es komen testrijden, steeds welkom, ook anderen die een Europa overwegen mogen steeds es komen testrijden.

Herman, kheb mij geregistreerd bij Seloc maar kvind die posting waar jij op duidt niet terug. Hier op het forum toch stukken overzichtelijker vind ik!
Plaats reactie