Lotus Exige V6
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Lotus Exige V6
De laatste maanden, zeg maar jaar niet echt veel meer op het Lotusforum rondgeneusd. Mijn vroeger zo geliefde forum.
Tijd dus om de huidige Lotus even zijn eigen topic te geven.
Exige V6 met BBK, racepack etc....;
Gedane mods:
- Nitron vering
- Baffled sump Lotus motorsport
- Lotus motorsport endpipes
- softtop conversion
- airbox
Ervaring +:
- 30.000 mechanische probleemloze kms
- versnellingsbak heeft nog geen krimp gegeven
- motor loopt perfect met 0.0 olieverbruik
- Remmen: net de voorste schijven vervangen (gegroefde), 3de set remblokken
- eerste Lotus die ik direct opnieuw zou kopen, serieuze verbetering
- ECHT even snel als de 997GT3's, op kleine circuits zelfs sneller
Ervaring -:
- electronisch probleem met bekabeling gehad, opgelost
- pompje onder rempedaal eens stuk gegaan
- airco gas ontsnapt nogal makkelijk, al 2 keer moeten laten opvullen
Rij ervaring:
- onderstuur car af fabriek
- Het is een enorm werk om stap per stapje het onderstuur uit de auto te halen, het is al veel beter maar nog niet helemaal opgelost
- auto kan absoluut een lsd gebruiken.
- qua involvement en dagelijkse bruikbaarheid ben ik zeer tevreden
- standaard vering is super, behalve op circuit (te soft), twee keer nadenken voor je de vering gaat veranderen.
Voor de laptimelovers, 2.48.1 op Spa, met passagier en met de "paaltjes"
Tijd dus om de huidige Lotus even zijn eigen topic te geven.
Exige V6 met BBK, racepack etc....;
Gedane mods:
- Nitron vering
- Baffled sump Lotus motorsport
- Lotus motorsport endpipes
- softtop conversion
- airbox
Ervaring +:
- 30.000 mechanische probleemloze kms
- versnellingsbak heeft nog geen krimp gegeven
- motor loopt perfect met 0.0 olieverbruik
- Remmen: net de voorste schijven vervangen (gegroefde), 3de set remblokken
- eerste Lotus die ik direct opnieuw zou kopen, serieuze verbetering
- ECHT even snel als de 997GT3's, op kleine circuits zelfs sneller
Ervaring -:
- electronisch probleem met bekabeling gehad, opgelost
- pompje onder rempedaal eens stuk gegaan
- airco gas ontsnapt nogal makkelijk, al 2 keer moeten laten opvullen
Rij ervaring:
- onderstuur car af fabriek
- Het is een enorm werk om stap per stapje het onderstuur uit de auto te halen, het is al veel beter maar nog niet helemaal opgelost
- auto kan absoluut een lsd gebruiken.
- qua involvement en dagelijkse bruikbaarheid ben ik zeer tevreden
- standaard vering is super, behalve op circuit (te soft), twee keer nadenken voor je de vering gaat veranderen.
Voor de laptimelovers, 2.48.1 op Spa, met passagier en met de "paaltjes"
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Lotus Exige V6
Echt een prachtwagen!
Staat bovenaan mijn verlanglijstje, mss binnen paar jaar als jij 'm beu bent
Staat bovenaan mijn verlanglijstje, mss binnen paar jaar als jij 'm beu bent
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: Lotus Exige V6
2016 gaat hij weg.
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Lotus Exige V6
Blijft sjiek spel !
- Bijlagen
-
- no-shit-sherlock.jpg (25.69 KiB) 14968 keer bekeken
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
-
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
- Auto: Elise S1
Re: Lotus Exige V6
En dat zwart met full zwarte velgen is zeer knap.
Blij dat je nog zoveel plezier aan de wagen beleeft.
Have fun!
Blij dat je nog zoveel plezier aan de wagen beleeft.
Have fun!
- wimvanbeeck
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
- Naam: Wim
- Auto: Elise S 220
- Locatie: Lommel
Re: Lotus Exige V6
Wim waar haal jij je plezier nu ?WimC schreef:En dat zwart met full zwarte velgen is zeer knap.
Blij dat je nog zoveel plezier aan de wagen beleeft.
Have fun!
-
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
- Auto: Elise S1
Re: Lotus Exige V6
Dit is niet mijn topic hé Wim.Wim waar haal jij je plezier nu ?
Maar heel kort als je het plezier op autovlak bedoelde.
Ik heb een bescheiden garage queen bij FKM staan (echt waar, ge-wel-dig) en voor de rest zeer ontgoocheld in die upgrade van de Elise S. Ik speur dagelijks de markt af naar iets interessant maar vind nooit mijn dada...P, F en AM zijn opties maar het is steeds nét niet.
En nu terug over naar Johan =>
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: Lotus Exige V6
Stoort me totaal niet wat bijpraten
- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: Lotus Exige V6
Vind ik ook leuk om te lezen dat een best wel veeleisende gebruiker er zoveel plezier aan heeft. Zeker als ik zie dat je ook een 997 GT3 hebt gehad. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat de V6 zo weer weg zou zijn.WimC schreef:En dat zwart met full zwarte velgen is zeer knap.
Blij dat je nog zoveel plezier aan de wagen beleeft.
Have fun!
30.000 km, je bent vast degene met de hoogste km stand! Zoveel heeft die van mij nog niet eens gelopen in 12 jaar
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: Lotus Exige V6
Ja en na 30.000km heb ik de indruk dat hij alleen maar beter gaat rijden.
Nu goed 345pk uit een 3.5 V6 met compressor. Dat is eigenlijk quasi niet kapot te krijgen he. Dat blok moet makkelijk 300.000km aankunnen zelfs met "deftig" gas geven.
Nu goed 345pk uit een 3.5 V6 met compressor. Dat is eigenlijk quasi niet kapot te krijgen he. Dat blok moet makkelijk 300.000km aankunnen zelfs met "deftig" gas geven.