Elise op Bio-Gas

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Gebruikersavatar
JDV
Berichten: 716
Lid geworden op: 03 jan 2009, 13:22
Naam: Jonathan De Valck
Auto: eerstdromen,dankopen
Locatie: Meise->Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Elise op Bio-Gas

Bericht door JDV »

Allemaal wel fijn, maar dan denk ik zo van LPG (gas) is dat niet zeer explosief? Wat als je een accident hebt? Zijn de gevolgen dan even fijn als bij een gewone Benzine?
Back in action :-)
Gebruikersavatar
lotusbert
Berichten: 233
Lid geworden op: 08 sep 2008, 18:19
Auto: 2-11 / Elan Sprint

Re: Elise op Bio-Gas

Bericht door lotusbert »

lpg tanks zijn in een speciale staalsoort die grote vervorming toelaat zonder te scheuren. ze zijn ook uit veel dikker plaatmateriaal (3 mm)dan een benzinetank (1 mm) die soms zelfs uit kunststof is.
Er zit een speciaal drukminderingsventiel op die welliswaar gas zal afblazen wat mogelijks een steekvlam geeft weg van de auto maar geen ontploffing! zodra de druk terug 'normaal' is stopt deze.
Een benzine tank voor 1/3 vol in een vuurtje leggen is een veel groter risico dan een lpg tank in het vuur leggen. ik heb ergens een video gezien waarbij men een gevulde lpg tank in een 200 l vat legt daar 30 L benzine over giet en alle sin de fik steekt...buiten een fikse brand gebeurt er niks, de tank is intakt en alle gas nog aanwezig

redelijkovertuigend : http://focus-wtv-kw.rnews.be/nl/regio/w ... 62197.html ;)
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Elise op Bio-Gas

Bericht door ovi »

JDV schreef:Allemaal wel fijn, maar dan denk ik zo van LPG (gas) is dat niet zeer explosief? Wat als je een accident hebt? Zijn de gevolgen dan even fijn als bij een gewone Benzine?
Helemaal juist van lotusbert zoals ik hier ook al eens gepost had!
Wat ik wel straf vindt is dat een jonge gast als JDV nog altijd van diezelfde overtuiging is dan de oudere mensen die mij dit ook al 5.000 keer gevraagd hebben.
Daaraan ziet je dat als er over iets geen reklame gemaakt wordt de mensen er ook een beetje schrik van hebben, maar toch zie je dat de LPG installateurs niet kunnen volgen met plaatsten en ik zie dit al jaren bij die kerel in Mechelen dus zo weinig auto's als ze beweren dat er op LPG rijden kan volgens mij toch niet. :?
Ze willen enkel niet dat er reklame gemaakt wordt voor iets waar ze geen zak aan verdienen! :evil:
Op Top-Gear hebben ze juist nog eens dien elektieken oto laten zien en dan vanwaar den elentriek komt als ge hem in de stekker steekt! :lol: Die gasten zijn toch echt wel goe! 8-)
Gebruikersavatar
Frederik V
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 feb 2009, 18:18
Naam: Frederik
Auto: geen meer
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: Elise op Bio-Gas

Bericht door Frederik V »

Ik rij al 7j op LPG en heb met men eerste auto een zeer zwaar ongeval gehad waarbij de LPG tank in aanraking met een boom is gekomen en die had gewoon een bluts en voor de rest was er niets aan terwijl men auto pertotal was. En dan hebben die slimme gasten van de brandweer eerst men LPG tank er uit geknipt en de politie de baan afgesloten wegens ontploffingsgevaar.
Een LPG tank is veiliger dan een gewone benzinetank.
Gebruikersavatar
lotusbert
Berichten: 233
Lid geworden op: 08 sep 2008, 18:19
Auto: 2-11 / Elan Sprint

Re: Elise op Bio-Gas

Bericht door lotusbert »

Da's nu nog eens een oplossing voor het mobiliteitsprobleem en ook geen last van gas... stoppen met drinken jongens ! :mrgreen:

http://keetsa.com/blog/auto/beer-leftovers-as-fuel/
Plaats reactie