Elise op Bio-Gas

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Gebruikersavatar
co-driver
Berichten: 2294
Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
Naam: Kurt
Auto: KIACeed 2013,Smart4two
Locatie: Roeselare / West Vlaanderen

Elise op Bio-Gas

Bericht door co-driver »

http://www.eco-rally.org/Drupal/gasrec_lotus_elise
2739501094_1b0caf682a.jpg
2739501094_1b0caf682a.jpg (149.02 KiB) 4292 keer bekeken
Lotus makes greencars ..... funcars!!
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Elise op Bio-Gas

Bericht door Herman »

bio volvo
Bijlagen
bio.jpg
bio.jpg (27.66 KiB) 4269 keer bekeken
Gebruikersavatar
lotusbert
Berichten: 233
Lid geworden op: 08 sep 2008, 18:19
Auto: 2-11 / Elan Sprint

Re: Elise op Bio-Gas

Bericht door lotusbert »

Ik heb al eens een ombouw gezien van een Elise op LPG. Waarom ook niet, gas wordt de toekomst : bio of waterstofgas.
Op mijn volvo (niet deze hierboven) zit een Vialle LPG die de LPG in vloeibare vorm injecteerd. Geen enkel verschil op gas of benzine te merken!
Jammer dat men LPG niet meer promoot
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Elise op Bio-Gas

Bericht door Frederik »

Ik denk er ook aan mijn volgende daily (dagelijkse auto) * te kopen op benzine en daar een kwaliteitsvolle LPI installatie te laten insteken.

Enkel raden er veel mensen dat me af ... :(

Maar ik denk toch mijn zinnetje door te drijven.

Mercedes B200 Turbo
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Elise op Bio-Gas

Bericht door ovi »

Frederik schreef:Ik denk er ook aan mijn volgende daily (dagelijkse auto) * te kopen op benzine en daar een kwaliteitsvolle LPI installatie te laten insteken.

Enkel raden er veel mensen dat me af ... :(

Maar ik denk toch mijn zinnetje door te drijven.

Mercedes B200 Turbo
Die mensen die het u afraden zijn meestal dezelfde die ook nog altijd zeggen dat ge dan met een bom in uw koffer rondrijd en er voor de rest geen zak van kennen! :evil:
Ik rij nu bijna 25 op LPG en kan u verzekeren dat mits de juiste installatie voor de juiste auto er weinig verschil is. Enkel bij het trekken van bv. een zware remorque bergop voelt ge dat ge wat minder koppel hebt.
LPG tank is ook veel sterker dan een benzinetank en bij brand gaat bij overdruk gewoon even het overdrukventieltje open en das al! Een bezinetank is ondertussen al lang de lucht ingevlogen. :?
Probleem is dat een Belg eerst 7.000 keer reklame moet zien over hoe schoon en interessant een auto wel is en dan koopt hij die.
Over LPG wordt geen reklame gemaakt omdat ze daar niks aan verdienen zo simpel is het! Bij ons is een instalateur van LPG en die kan echter niet volgen met het plaatsen van LPG installaties! Dus die zever dat er slechts weinig mensen interessen hebben in LPG is ook gewoon weer een poging om te vermijden dat we met te veel zouden worden om in te pap te kunnen roeren.
Ik moet dan ook al 25 jaar extra LPG taks betalen om met deze miljeuvriendelijke brandstof te mogen rijden! :x
Milieu is gewoon één geldklopperij!
Ook nu weer die premie voor mensen die hun wagen van ouder dan 9 jaar inruilen voor nen nieuwe! Kompleet belachelijk toch?
Deze wagens worden dan gewoon doorverkocht of gaan naar Afrika waar ze dan slecht onderhouden blijven rijden tot ze er doorzakken! Wat hebben ze dan gewonnen door mensen te straffen die geen centjes hebben om hun wagen te vervangen ook al mankeerd er niks aan???? :x
Ook over die elektrische wagens heb ik mijn bedenking. Op Top-Gear hebben ze het ook eens laten zien hé. Steken die elektrieken oto in de stekker en kijken dan eens vanwaar dien elentriek komt! :lol:
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: Elise op Bio-Gas

Bericht door wimvanbeeck »

Frederik schreef:Ik denk er ook aan mijn volgende daily (dagelijkse auto) * te kopen op benzine en daar een kwaliteitsvolle LPI installatie te laten insteken.

Enkel raden er veel mensen dat me af ... :(

Maar ik denk toch mijn zinnetje door te drijven.

Mercedes B200 Turbo
Zeer slechte investering Fred, ik veronderstel dat ge die B na 5 jaar afschrijft, ik durf te wedden dat ge die aan geen straatstenen meer kwijtgeraakt of het zou voor een belachelijke prijs moeten zijn, maar natuurlijk ieder zijn ding.

WIM
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Elise op Bio-Gas

Bericht door Herman »

een lpg installatie kunt ge toch gewoon demonteren bij verkoop indien gewenst ? en zelfs meenemen naar uw volgende wagen...mits een eventuele update ?... na demontage blijft de wagen zoals eerder/vroeger een gewone benzine wagen... ik weet nog van vroeger :dat een wagen die zijn vroegere leven voor de verkoop vb altijd gereden had op lpg, dat deze minder motor slijtage had dan een éénzelfde wagen die de zelfde periode op benzine gereden had... maar dit onder is "ook" al eens aan bod gekomen is zodoende dubbel gepost DPM (double posted message) :lol:
Laatst gewijzigd door Herman op 11 feb 2009, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Elise op Bio-Gas

Bericht door ovi »

wimvanbeeck schreef:
Frederik schreef:Ik denk er ook aan mijn volgende daily (dagelijkse auto) * te kopen op benzine en daar een kwaliteitsvolle LPI installatie te laten insteken.

Enkel raden er veel mensen dat me af ... :(

Maar ik denk toch mijn zinnetje door te drijven.

Mercedes B200 Turbo
Zeer slechte investering Fred, ik veronderstel dat ge die B na 5 jaar afschrijft, ik durf te wedden dat ge die aan geen straatstenen meer kwijtgeraakt of het zou voor een belachelijke prijs moeten zijn, maar natuurlijk ieder zijn ding.

WIM
Ge blijft er gewoon een paar jaar langer mee rijden hé.
Die wagen betaald dan gewoon zijn eigen terug! 8-)
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: Elise op Bio-Gas

Bericht door wimvanbeeck »

Herman schreef:een lpg installatie kunt ge toch gewoon demonteren bij verkoop indien gewenst ? en zelfs meenemen naar uw volgende wagen...mits een eventuele update ?... na demontage blijft de wagen zoals eerder/vroeger een gewone benzine wagen... ik weet nog van vroeger :dat een wagen die zijn vroegere leven voor de verkoop vb altijd gereden had op lpg, dat deze minder motor slijtage had dan een éénzelfde wagen die de zelfde periode op benzine gereden had... maar dit onder is "ook" al eens aan bod gekomen is zodoende dubbel gepost DPM (double posted message) :lol:
Het resultaat is het zefde, wie wilt er een Mercedes B 200 turbo na 5 jaar met 150.000 km in occasie? en dan vol gaten van de demontage van die installatie ( gasvulling, tank bevestiging enz.), nee ik blijf erbij een slechte investering

WIM

Ik heb er vroeger zelf aan meegeholpen om ze te leggen, ik weet wat erbij te pas komt
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Elise op Bio-Gas

Bericht door ovi »

wimvanbeeck schreef:
Herman schreef:een lpg installatie kunt ge toch gewoon demonteren bij verkoop indien gewenst ? en zelfs meenemen naar uw volgende wagen...mits een eventuele update ?... na demontage blijft de wagen zoals eerder/vroeger een gewone benzine wagen... ik weet nog van vroeger :dat een wagen die zijn vroegere leven voor de verkoop vb altijd gereden had op lpg, dat deze minder motor slijtage had dan een éénzelfde wagen die de zelfde periode op benzine gereden had... maar dit onder is "ook" al eens aan bod gekomen is zodoende dubbel gepost DPM (double posted message) :lol:
Het resultaat is het zefde, wie wilt er een Mercedes B 200 turbo na 5 jaar met 150.000 km in occasie? en dan vol gaten van de demontage van die installatie ( gasvulling, tank bevestiging enz.), nee ik blijf erbij een slechte investering

WIM

Ik heb er vroeger zelf aan meegeholpen om ze te leggen, ik weet wat erbij te pas komt
Heb er vroeger een stuk of 6 zelf geplaatst en nu heb ik hier een toffe kerel in Mechelen die ze iedere keer in mijn wagens plaatst. Koop altijd benzinewagens en laat ze dan op LPG leggen.
Da van die gaten is toch lichtjes overdreven hé Wim! Buiten de vuldop in uw bumper maar als je wil kan je die ook met een support vanonder de bumper laten komen. Da gat in uwen koffer komt een plastieke doorvoerstuk in en kan je eventueel daarna gewoon terug afsluiten.De leiding naar voor moet over de bodemplaat liggen net zoals de spanningsdraad die naar de het veiligheidsventiel naar de tank gaat.
In geval van brand kan de brandweer deze leidingen dan kappen en is de LPG-tank veilig afgesloten en zal enkjel bij overdruk even blazen zoals ik reeds gepost heb.
Maar langs de andere kant heb ik nog nooit een probleem gehad om mijn wagens op LPG verkocht te krijgen. Natuurlijk hebt ge voor en tegenstanders maar die laatste moeten dan maar een stinkende diesel kopen! ;)
Heb een vriend die zelfs een SLK 230 Compressor heeft op LPG !!! :D
Hij zegt zelf dat in het milieu van Mercedes veel dikke nekken zitten die met hem lachen maar veegt daar gewoon zijn voeten aan en gaat altijd met een grote smile tanken! 8-)
Plaats reactie