Pagina 2 van 3

Re: Nieuw hier met de Elise S1

Geplaatst: 11 aug 2014, 23:26
door Emiel
Veel plezier hier Alex ;)

Re: Nieuw hier met de Elise S1

Geplaatst: 12 aug 2014, 17:52
door Alexs1
Allemaal bedankt !! ;)

Gr. Alex,

Re: Nieuw hier met de Elise S1

Geplaatst: 12 aug 2014, 22:16
door Bart P
Top !!! ;)

Re: Nieuw hier met de Elise S1

Geplaatst: 02 nov 2014, 20:09
door Alexs1
Inmiddels een kleine 3 maanden verder met de Elise S1 dus even de balans opmaken,

Ben ondertussen bijna 3.500km verder dus ja bevalt wel 8-) ,anders was het niet zo snel gegaan met de km's.
Het benzine verbruik valt reuze mee met 1 op 14/15 , voor de rest geen vloeistoffen hoeven bij te vullen.

Voor me gevoel is de Elise steeds soepeler gaan rijden naar mate er meer km's op kwamen , laatste jaren is er niet veel mee gereden lijkt het, en nu wordt tie wat losser voor me gevoel.

Nagenoeg geen problemen tegengekomen tot nu toe , de snaar van de dynamo was begonnen te peipen , dus ik deze strakker gezet gisteren ( makkelijker gezegd als gedaan , moest via de wielkast gebeuren...) :roll:
Maar na het spannen hoopvol de motor gestart maar nee helaas nog steeds een piepend geluid als je gas gaf....
Had de rekeningen gecontroleerd en de riem zit er vanaf 2006 in dus ja 8 jaar dan zal die wel 'op' zijn....heb maar een nieuwe besteld hopelijk valt het mee om deze te monteren....iemand nog tips ?

Heb ook ondertussen een hardtop overgenomen en deze zit al op de Elise gemonteerd , wel is het niet dezelfde kleur als de auto ( zilvergrijs ) al staat het niet gek samen met de zilvergrijze wielen.

Ik ben verder nog aan het wachten op m'n onderstel wat helaas langer duurt als gepland...
Dan volgend jaar motorisch wat aanpassingen doen als de spaarvarken weer gevuld is. ;)

Alex,

Re: Nieuw hier met de Elise S1

Geplaatst: 22 nov 2014, 19:32
door Alexs1
Inmiddels weer even verder , heb er een nieuwe snaar omgelegd maar dat bleek het niet te zijn...
Het piepende geluid werd veroorzaakt door een stuk dempingsmateriaal binnenin de katalysator wat afgebroken was en de uitgang blokkeerde van de kat. waardoor de uitlaatgassen piepend door de pakking naar buiten werd geblazen....kom d'r maar eens op.... :roll: het klonk precies als een snaar als je luisterde....maar ja probleem opgelost en een nieuwe snaar op de koop toe. ;)

De andere updates ,dat zijn :

De hardtop dus in het zilvergrijs welke er nu alweer ff opzit , scheelt zeker tegen de nattigheid binnenin de auto , het blijft nu droog met de softtop niet...

Rondom Carbonne Loiraine RC5+ remblokken gemonteerd , wat een hele goede verbetering is dan de EBC Greenstuff, nu rem je echt en het gevoel is super ,ook koud.

Het onderstel vervangen door een Nitron Street onderstel, een stuk harder en stijver dan de Koni's die eronder zaten en de Elise is nu zeker 2a3cm lager geworden , nog wel zo dat je drempels overkomt , anders is het lastig thuiskomen...

Verdere toekomstplannen zijn , uit laten lijnen/afstellen van het onderstel, misschien de hardtop laten spuiten maar daar ben ik nog niet over uit...en wat motorisch aanpassingen doen , inlaat-uitlaat , gasklephuis ed.

Nog wat foto's :

Re: Nieuw hier met de Elise S1

Geplaatst: 01 aug 2015, 18:30
door Alexs1
Van de week een update aan de Elise gedaan, eentje die al wat langer in de planning stond..
Het betreft het interieur, de standaard stoelen zagen er nog goed uit maar na 15 jaar was het meeste comfort wel uit de stoelen....toch te hard naar mijn mening, voelde aan als een houten plank met een stukje leer erover....
Ook in snel genomen bochten moest ik me eerst schrap zetten om te voorkomen dat ik van links naar rechts gleed op 't leer , dus ja echt lekker is dat niet.

Het is een interieur geworden van een Elise 111s , de stoelen zijpanelen gordelbar en gordels.
De stoelen waren opnieuw bekleed ( alcantara) met rode stiksels , ze ruiken zelfs nieuw !
Na het oude interieur verwijderd te hebben kwam ik natuurlijk wat klein geld tegen... :mrgreen:

Als eerste de gordelbar waar de gordels aangelust zitten geplaatst , daarna de stoelen + zijpanelen .


De stoelen zitten hoe ze eruit zien 8-) , een heel stuk beter... dikkere vulling en betere ondersteuning en door het alcantara blijf je goed op je plaats zitten en de stoelen lijken iets meer gekanteld te zijn waardoor ik voor me gevoel (nog) dieper zit ondanks de dikkere vulling.
Voel me ook veel meer 1 met de auto, zal ook komen door de 4-punts gordels....echt super dus , had dit setje eerder tegen moeten komen.
Alleen nu nog een setje donkere matjes, dat zal een stuk beter staan. ;)

Als eerste de foto van het oude interieur en dan de nieuwe:

Re: Nieuw hier met de Elise S1

Geplaatst: 01 aug 2015, 20:26
door HiRez
Ziet er prachtig uit!

Ik heb een gelijksoortig project ook nog op de agenda staan. Mag ik vragen waar je de stoelen hebt laten doen? En indicatief wat de kosten zijn geweest (mag ook via u2u). Ik zou ook graag een zelfde alcantara/leder combinatie willen hebben maar dan met magnetic blue stiksels ;-)
Zijn de gaten voor de 4-punts gordels in de originele stoelen geplaatst of zaten deze er al in? Ik ken het 111S interieur namelijk niet direct maar mijn stoelen hebben geen gaten. Maar mocht dat achteraf kunnen dan zou dat voor mij wel te overwegen zijn.

Prachtig hoor.... ook die dorpelbeschermers... echt een plaatje!

Re: Nieuw hier met de Elise S1

Geplaatst: 01 aug 2015, 21:19
door Alexs1
Dat antwoord kan ik je helaas niet geven, het bekleden dat was 2 eigenaren geleden al gebeurt....vlak daarna is er schade aan de auto gereden en is de auto naar iemand gegaan die auto's uit elkaar haalt voor onderdelen. ;)

Re: Nieuw hier met de Elise S1

Geplaatst: 26 sep 2015, 20:26
door Alexs1
Sinds kort verhuisd en nu heeft de Lotus ook zijn 'huisje' gekregen zodat hij lekker warm en droog staat !

Is nog een beetje een zooitje in de garage , maar hij past er makkelijk in. 8-)

Re: Nieuw hier met de Elise S1

Geplaatst: 09 apr 2016, 19:56
door Alexs1
Ondertussen de eerste tank benzine leeggereden na de winterstop (al was het meer een heeeeeele lange herfst....) :| , tijdens die periode wat dingetjes gedaan aan de Elise.

Als eerste voordat de auto in de garage gereden werd een wasbeurtje, daarna in de garage de auto gepolijst in verschillende stappen met uiteraard nog een paar waxjes als finish.
Toen een paar steunen gemaakt om de auto van de grond te zetten zonder wielen, de velgen weggebracht welke gestraald en opnieuw gelakt zijn.
Ook omdat de bandjes wat oud waren 4 nieuwe Advan AD08R onder de opgeknapte velgen gezet.
Nu de auto op de steunen stond , en ik overal bij kon de wielkasten, onderstel, remklauwen schoongemaakt en de laatste voorzien van een vers kleurtje.
Het dashboard waar lichte krasjes ed. opzaten zag er ook niet meer lekker fris uit daar ook wat aan gedaan, dit heb ik nu deels met alcantara beplakt wat dezelfde kleur heeft als de stoelen.
Inmiddels waren de velgen ook weer terug , zijn supermooi geworden , zo goed als nieuw (mooier nog ! ).
Hieronder wat fototjes ;
ww0.jpg
ww0.jpg (183.31 KiB) 9376 keer bekeken
ww01.jpg
ww01.jpg (197.31 KiB) 9376 keer bekeken
ww1.jpg
ww1.jpg (268.67 KiB) 9376 keer bekeken
ww02.jpg
ww02.jpg (195.68 KiB) 9376 keer bekeken
[attachment=4]