De voordelen van RHD?

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

De voordelen van RHD?

Bericht door Frederik »

Politie ziet niet dat stuur rechts zit en laat passagier blazen
Man die twee Duvels en een pintje dronk ontsnapt aan alcoholcontrole in Edegem
20/01/2014 via Het Nieuwsblad

EDEGEM - Toen Patrick Van den Kieboom zaterdagnacht in Edegem werd tegengehouden voor een alcoholcontrole, dacht hij dat hij er gloeiend bij was. Maar tot zijn eigen verbazing liet de politie zijn echtgenote blazen, die op de passagierszetel zat. ‘Ik rijd met een wagen waar het stuur rechts staat. Ongelofelijk dat die agent dat niet gezien heeft.’

Patrick Van den Kieboom uit Kontich ging zaterdagavond met zijn echtgenote Katelijne op ­restaurant. Kort na middernacht keerde het koppel huiswaarts. ‘Ik had twee Duvels en een ­pintje gedronken. Te veel waarschijnlijk, maar ik ging toch ­achter het stuur zitten’, vertelt Van den Kieboom. In de Hovestraat in Edegem sloeg de angst hem om het hart. ‘Alcohol­controle. We werden door de ­politie afgeleid naar het plein aan de kerk.’

De politie stond links opgesteld van de wagens die aan de kant werden gezet. ‘Ik rijd echter in een Renault Espace die ik van een Zuid-Afrikaan heb gekocht. Het stuur staat dus rechts. De agente deed teken om het raam naar beneden te doen. Goedenavond mevrouw, alcoholcontrole, sprak ze. Hebt u gedronken? Mijn echtgenote antwoordde dat ze enkel muntthee had gedronken. Ik dacht: dit gebeurt niet echt, heeft die agente nu niet door dat ik achter het stuur zit. Maar, neen dus. De agente duwde het blaastoestel in de handen van mijn vrouw en vroeg om te blazen. Vervolgens verscheen er een ‘S’ op het toestel. U bent safe, mevrouw. Goed zo, zei de agente. Toen mijn vrouw ook nog een BOB-sleutelhanger kreeg, deed ik het bijna in mijn broek.’

Bron: Het Nieuwsblad
Bijlagen
bd599aca-8136-11e3-9fdb-1345c9d9754c_original.jpg.h380.jpg
bd599aca-8136-11e3-9fdb-1345c9d9754c_original.jpg.h380.jpg (36.99 KiB) 5544 keer bekeken
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: De voordelen van RHD?

Bericht door Frederik »

Ik krijg plots een totaal andere kijk op RHD :)
Gebruikersavatar
stekki
Berichten: 1250
Lid geworden op: 16 apr 2012, 15:34
Naam: Stijn
Auto: no lotus
Locatie: Potholecountry

Re: De voordelen van RHD?

Bericht door stekki »

Hahah hoe is dat toch mogelijk... :lol:
Light is not right
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: De voordelen van RHD?

Bericht door Frederik »

Daarvoor betalen wij dus veel belastingen é :)
Gebruikersavatar
PaulF
Berichten: 198
Lid geworden op: 03 apr 2009, 20:47
Naam: Paul
Auto: Elise S
Locatie: Stekene

Re: De voordelen van RHD?

Bericht door PaulF »

blonde agente zeker :D :D :D
Marijn
Berichten: 239
Lid geworden op: 11 jan 2010, 17:25
Naam: Marijn
Auto: MG F + Lotus Elise S2
Locatie: Kortemark

Re: De voordelen van RHD?

Bericht door Marijn »

Competente kerel zeg!
Als hij zo doordoet maakt die kans op Bolle haar plaats...
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: De voordelen van RHD?

Bericht door Coen »

Het doet mij denken aan onderstaande mop... Typisch dat het dan in het echt ook nog voor kan komen.

Een Brit wonende tussen Brugge en Antwerpen is zwaar onder invloed van alcohol en ziet zwart als een oude bakelieten telefoon, ge weet wel die van vroeger...

Een politieman houdt de auto aan, stelt zich voor en vraagt: "Heeft u gedronken?"...

Met een dikke tong antwoordt de man: "Yes... deze morgen... is mijn dochter getrouwd... en ik hou niet van kerken... dus ben ik naar het café geweest... en heb enkele biertjes gedronken...

Daarna... gedurende het banket... heb ik 3 flessen gekraakt... een Corbières... een Minervois... en ... een faugères.

Om te eindigen... gedurende het feest... heb ik 2 flessen... Johnny Walker... black label... keizer gemaakt..."

Uiteindelijk antwoordt de politieagent, geïrriteerd: "Weet u dat ik politieagent ben en u aangehouden heb voor een alcoholtest???"...


Vol humor antwoordt de Brit: "En U... weet u dat... dit voertuig ... Engels is... het stuur rechts staat…en mijn vrouw rijdt!!???"...
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Plaats reactie