is het met andere woorden onmogelijk om een belgische winter door te komen met een elise?ovi schreef:En ik kan het weten!Exploded schreef:Jelleken,
Vergeef het mij, maar ik wil je graag afraden om je golf te wisselen voor een Lotus. Je hebt een goede betrouwbare wagen, koop dan gerust een Lotus bij als 2de wagen. Als je dat niet lukt en je Lotus is je enige wagen, dan is dat een goed idee tussen april en oktober. Maar van oktober tot maart, ga je je golf missen. Met sneeuw en ijzel ben je niet aan het wachten op je Lotus om te gaan werken of 's avonds een pintje gaan te pakken.
Kortom je Lotus is best nooit je enige wagen naar mijn gevoel.
Maar profiteer er van om "goedkoop" ene te kopen op het moment
Onze 2° wagen is een Puntoke en daar staan nu winterbandjes op.
Vanaf de eerste dag heb ik met de Elan al in de sneeuw gereden, maar toen terug aan de kant gezet. Mijn Hyundai H200 was echter veel te vlug verkocht en moet nu wel alle dagen met de Lotus rijden. Niet echt een straf natuurlijk maar gewoon beetje lastig omdat er nog geen Hard-Top op staat.
Verder is het verstandig dat ge met uw Golfke blijft rijden omdat dan uw bonusmalus omlaag gaat en tegen dat ge dan een Elise koop zal uw verzekering betaalbaar zijn.Ik denk dat vanaf 23 jaar ook de premie al wat lager is dus dat wordt uw streefdoel.
Ook is het belangrijk dat je nu met een trage wagen leert rijden en zal je dus daartegen wat ervaring hebben, wat zeker niet onbelangrijk is alvorens met de Elise de baan op te gaan!
Mijn dochter wil een racemoto als ze 18 jaar is maar zal gelukkig ook eerst met een 125cc moeten rijden alvorens aan het echte werk te mogen beginnen. Gelukkig wand ze heeft het temprament v/d papa!
Veel plezier hier makker.
ik zit wel met een vraag, aangezien ik nog niet zo kapitaalkrachtig zal zijn, na 3-4 jaar werken, zal het een redelijk basic elise worden denk ik, maar ik zit een beetje met de vrees dat je 120pk snel beu zal zijn, of is mijn vrees ongegrond?