mijn eerste lotus

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Gebruikersavatar
Jelle
Berichten: 618
Lid geworden op: 27 jan 2009, 03:26
Naam: Jelle
Auto: speculoosje
Locatie: Vijfwegen
Contacteer:

Re: mijn eerste lotus

Bericht door Jelle »

ovi schreef:
Exploded schreef:Jelleken,

Vergeef het mij, maar ik wil je graag afraden om je golf te wisselen voor een Lotus. Je hebt een goede betrouwbare wagen, koop dan gerust een Lotus bij als 2de wagen. Als je dat niet lukt en je Lotus is je enige wagen, dan is dat een goed idee tussen april en oktober. Maar van oktober tot maart, ga je je golf missen. Met sneeuw en ijzel ben je niet aan het wachten op je Lotus om te gaan werken of 's avonds een pintje gaan te pakken.
Kortom je Lotus is best nooit je enige wagen naar mijn gevoel. 8-)
Maar profiteer er van om "goedkoop" ene te kopen op het moment :D
En ik kan het weten! :oops:
Onze 2° wagen is een Puntoke en daar staan nu winterbandjes op. 8-)
Vanaf de eerste dag heb ik met de Elan al in de sneeuw gereden, maar toen terug aan de kant gezet. Mijn Hyundai H200 was echter veel te vlug verkocht en moet nu wel alle dagen met de Lotus rijden. Niet echt een straf natuurlijk maar gewoon beetje lastig omdat er nog geen Hard-Top op staat.

Verder is het verstandig dat ge met uw Golfke blijft rijden omdat dan uw bonusmalus omlaag gaat en tegen dat ge dan een Elise koop zal uw verzekering betaalbaar zijn.Ik denk dat vanaf 23 jaar ook de premie al wat lager is dus dat wordt uw streefdoel. :D
Ook is het belangrijk dat je nu met een trage wagen leert rijden en zal je dus daartegen wat ervaring hebben, wat zeker niet onbelangrijk is alvorens met de Elise de baan op te gaan! ;)

Mijn dochter wil een racemoto als ze 18 jaar is maar zal gelukkig ook eerst met een 125cc moeten rijden alvorens aan het echte werk te mogen beginnen. Gelukkig wand ze heeft het temprament v/d papa! :roll:

Veel plezier hier makker.
is het met andere woorden onmogelijk om een belgische winter door te komen met een elise?

ik zit wel met een vraag, aangezien ik nog niet zo kapitaalkrachtig zal zijn, na 3-4 jaar werken, zal het een redelijk basic elise worden denk ik, maar ik zit een beetje met de vrees dat je 120pk snel beu zal zijn, of is mijn vrees ongegrond?
Gebruikersavatar
vasseur
Berichten: 707
Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
Auto: Elise s1 - Elan+2

Re: mijn eerste lotus

Bericht door vasseur »

Langs de andere kant bekeken is een 2de hands elise een goede investering vooral de mk1 omdat de wagen in aankoop misschien duur lijkt volgens zijn leeftijd maar als je hem later terug van de hand doet zult ge verschieten dat de wagen niets of niet veel van zijn waarde verloren zal zijn.
Is dit geen argument die je kan aanhalen om je ouders over de brug te halen? ;)
IN LOVE WITH MY GIRLS ON WHEELS

Afbeelding Ypres Lotus Day - dé officiële forumrit [schrijf nu in!]
Gebruikersavatar
Jelle
Berichten: 618
Lid geworden op: 27 jan 2009, 03:26
Naam: Jelle
Auto: speculoosje
Locatie: Vijfwegen
Contacteer:

Re: mijn eerste lotus

Bericht door Jelle »

vasseur schreef:Langs de andere kant bekeken is een 2de hands elise een goede investering vooral de mk1 omdat de wagen in aankoop misschien duur lijkt volgens zijn leeftijd maar als je hem later terug van de hand doet zult ge verschieten dat de wagen niets of niet veel van zijn waarde verloren zal zijn.
Is dit geen argument die je kan aanhalen om je ouders over de brug te halen? ;)
het gaat hen niet om het type, gewoon om het feit dat ze mij geen sportwagen in de handen willen steken aan deze leeftijd. Ik heb al alles gehad, van crossbrommers tot crossauto's, om bij de opa op het land te ravotten, heb hierdoor ook al de nodige breuken en spoedbezoekjes achter de rug, en ze zijn bang dat me dit ook zal overkomen op de openbare weg. Ben nogal een petrolhead :lol: Met mezelf ben ik eerlijk en ik weet dat ik verstandig zou zijn met een nieuwe auto, een lotus. achja, tijd geeft raad, als ik er een koop zal het wel een mkII zijn en niet de mkI. Dat model geeft me niet echt een warm gevoel, ik vind het wel mooi, maar zie liever de MkII
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: mijn eerste lotus

Bericht door ovi »

Jelleken schreef:
ovi schreef:
Exploded schreef:Jelleken,

Vergeef het mij, maar ik wil je graag afraden om je golf te wisselen voor een Lotus. Je hebt een goede betrouwbare wagen, koop dan gerust een Lotus bij als 2de wagen. Als je dat niet lukt en je Lotus is je enige wagen, dan is dat een goed idee tussen april en oktober. Maar van oktober tot maart, ga je je golf missen. Met sneeuw en ijzel ben je niet aan het wachten op je Lotus om te gaan werken of 's avonds een pintje gaan te pakken.
Kortom je Lotus is best nooit je enige wagen naar mijn gevoel. 8-)
Maar profiteer er van om "goedkoop" ene te kopen op het moment :D
En ik kan het weten! :oops:
Onze 2° wagen is een Puntoke en daar staan nu winterbandjes op. 8-)
Vanaf de eerste dag heb ik met de Elan al in de sneeuw gereden, maar toen terug aan de kant gezet. Mijn Hyundai H200 was echter veel te vlug verkocht en moet nu wel alle dagen met de Lotus rijden. Niet echt een straf natuurlijk maar gewoon beetje lastig omdat er nog geen Hard-Top op staat.

Verder is het verstandig dat ge met uw Golfke blijft rijden omdat dan uw bonusmalus omlaag gaat en tegen dat ge dan een Elise koop zal uw verzekering betaalbaar zijn.Ik denk dat vanaf 23 jaar ook de premie al wat lager is dus dat wordt uw streefdoel. :D
Ook is het belangrijk dat je nu met een trage wagen leert rijden en zal je dus daartegen wat ervaring hebben, wat zeker niet onbelangrijk is alvorens met de Elise de baan op te gaan! ;)

Mijn dochter wil een racemoto als ze 18 jaar is maar zal gelukkig ook eerst met een 125cc moeten rijden alvorens aan het echte werk te mogen beginnen. Gelukkig wand ze heeft het temprament v/d papa! :roll:

Veel plezier hier makker.
is het met andere woorden onmogelijk om een belgische winter door te komen met een elise?

ik zit wel met een vraag, aangezien ik nog niet zo kapitaalkrachtig zal zijn, na 3-4 jaar werken, zal het een redelijk basic elise worden denk ik, maar ik zit een beetje met de vrees dat je 120pk snel beu zal zijn, of is mijn vrees ongegrond?
Natuurlijk is het perfect mogelijk met een Lotus de winter door te komen. Setje winterbanden op een Elise en geen enkel probleem.
Bij de Elan is de bache echter van zo'n slechte kwaliteit dat ik tegen volgende winter zeker een Hard-Top ga aanschaffen. De bache van een Elise is veel beter en zelfs de bache van onze Fiat Punto is perfect geïsoleerd en daar rijden we ook heel de winter mee.

120 pk voor een sportauto lijkt niet veel maar bij de Elise geeft dit wel zeer straffe prestaties dus ge gaat u niet vlug vervelen denk ik. Het is trouwens niet de pk's die tellen maar de stuurmanskunst vant manneke achter het stuur. Ge ziet dit goed op het circuit van zolder dat mensen met hopen pk's u voorbijkomen op het recht stuk en dan de volgende bocht gaat ge die bimbo's gewoon terug voorbij. 8-)
Gebruikersavatar
Jelle
Berichten: 618
Lid geworden op: 27 jan 2009, 03:26
Naam: Jelle
Auto: speculoosje
Locatie: Vijfwegen
Contacteer:

Re: mijn eerste lotus

Bericht door Jelle »

is het met andere woorden onmogelijk om een belgische winter door te komen met een elise?

ik zit wel met een vraag, aangezien ik nog niet zo kapitaalkrachtig zal zijn, na 3-4 jaar werken, zal het een redelijk basic elise worden denk ik, maar ik zit een beetje met de vrees dat je 120pk snel beu zal zijn, of is mijn vrees ongegrond?[/quote]

Natuurlijk is het perfect mogelijk met een Lotus de winter door te komen. Setje winterbanden op een Elise en geen enkel probleem.
Bij de Elan is de bache echter van zo'n slechte kwaliteit dat ik tegen volgende winter zeker een Hard-Top ga aanschaffen. De bache van een Elise is veel beter en zelfs de bache van onze Fiat Punto is perfect geïsoleerd en daar rijden we ook heel de winter mee.

120 pk voor een sportauto lijkt niet veel maar bij de Elise geeft dit wel zeer straffe prestaties dus ge gaat u niet vlug vervelen denk ik. Het is trouwens niet de pk's die tellen maar de stuurmanskunst vant manneke achter het stuur. Ge ziet dit goed op het circuit van zolder dat mensen met hopen pk's u voorbijkomen op het recht stuk en dan de volgende bocht gaat ge die bimbo's gewoon terug voorbij. 8-)[/quote]

hehe ok, die vrees is dus al weg, ik ga nooit op circuit maar ik kan wel aardig rijden met de wagen, doe dit al van me 13 jaar...het zal mij vooral gaan om de kick van het accelereren dus en gewoon, de kick van een Lotus te rijden!

bestaat er eigenlijk een groet onder de lotus rijders? als je een ander tegenkomt? ik heb een vriend die een Defender heeft, en die gooien ook met de lichten naar elkaar of steken hun hand op als ze een andere defender zien.
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: mijn eerste lotus

Bericht door HJ2 »

Ovi, ben je niet een beetje verwend?

Ik houd het prima uit onder mijn geheel waterdichte canvas dakje hoor. Is niet eens zo heel veel slechter dan mijn superieure BMW Z3 dakje destijds. Bovendien prima warm te stoken (heet zelfs!)

Enneuh... Jelleken...Als je eerst je andere wagen oprijdt, heb je al die jaren tegen je zin gereden. Snel die Elise gekocht, het leven is niet zo heel erg lang. Het risico dat je een wagen total loss rijdt is nu wel aanmerkelijk groter, want: geen of weinig rijervaring en wel een sportwagen is geen bijzonder veilige combinatie.

maar ja, als je echt veilig wilt zijn kun je beter helemaal thuis blijven. Ik wist het wel wat ik zou doen..... Bovendien is de Elise waarder-vaster dan een Golf IMHO

Ik wil je wel zeker aanraden om het bedrag voor je Elise + 3.000 Euro extra te sparen. Voor 2.000 koop je dan een oud barrel voor erbij en voor de goedkope kilometers, en de 1.000 houd je apart voor onderhoud aan je barrel (1e plaats, want primair vervoersmiddel, en dat heb je nodig) en de rest voor je Elise.

Damn, wat een goed advies. Ik wilde dat ik dat zelf ook... nee.... wacht... Dat heb ik ook gedaan! (zij het wel met 15 jaar leeftijdsverschil ;-)

Nu alleen dus kiezen of je bereid bent extra risico te lopen om in het ziekenhuis te belanden (als je geluk hebt). Denk vooral niet te licht over dit risico! (zoals jonge bestuurders gebruikelijk plegen te doen) Ik wil niet flauw zijn, maar alle jonge bestuurders hebben toch een soort van "god-complex" en denken dat ze onsterfelijk zijn en beter dan de andere bestuurders.

Als je een paar 100.000 km's erop hebt zitten, kijk je daar gebruikelijk toch wat anders tegenaan.

Veel succes en vooral wijsheid toegewenst!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
Jelle
Berichten: 618
Lid geworden op: 27 jan 2009, 03:26
Naam: Jelle
Auto: speculoosje
Locatie: Vijfwegen
Contacteer:

Re: mijn eerste lotus

Bericht door Jelle »

HJ2 schreef:Ovi, ben je niet een beetje verwend?

Ik houd het prima uit onder mijn geheel waterdichte canvas dakje hoor. Is niet eens zo heel veel slechter dan mijn superieure BMW Z3 dakje destijds. Bovendien prima warm te stoken (heet zelfs!)

Enneuh... Jelleken...Als je eerst je andere wagen oprijdt, heb je al die jaren tegen je zin gereden. Snel die Elise gekocht, het leven is niet zo heel erg lang. Het risico dat je een wagen total loss rijdt is nu wel aanmerkelijk groter, want: geen of weinig rijervaring en wel een sportwagen is geen bijzonder veilige combinatie.

maar ja, als je echt veilig wilt zijn kun je beter helemaal thuis blijven. Ik wist het wel wat ik zou doen..... Bovendien is de Elise waarder-vaster dan een Golf IMHO

Ik wil je wel zeker aanraden om het bedrag voor je Elise + 3.000 Euro extra te sparen. Voor 2.000 koop je dan een oud barrel voor erbij en voor de goedkope kilometers, en de 1.000 houd je apart voor onderhoud aan je barrel (1e plaats, want primair vervoersmiddel, en dat heb je nodig) en de rest voor je Elise.

Damn, wat een goed advies. Ik wilde dat ik dat zelf ook... nee.... wacht... Dat heb ik ook gedaan! (zij het wel met 15 jaar leeftijdsverschil ;-)

Nu alleen dus kiezen of je bereid bent extra risico te lopen om in het ziekenhuis te belanden (als je geluk hebt). Denk vooral niet te licht over dit risico! (zoals jonge bestuurders gebruikelijk plegen te doen) Ik wil niet flauw zijn, maar alle jonge bestuurders hebben toch een soort van "god-complex" en denken dat ze onsterfelijk zijn en beter dan de andere bestuurders.

Als je een paar 100.000 km's erop hebt zitten, kijk je daar gebruikelijk toch wat anders tegenaan.

Veel succes en vooral wijsheid toegewenst!
bedankt! en, van dat god-gevoel heb ik echt geen last! :) maar ik begrijp wat je bedoeld! het enige wat mij in de weg staat zijn mijn ouders (op gebied van een auto natuurlijk, anders staan ze mij niet in de weg hoor!) en zolang ik thuis woon, is het een beetje de regel dat ik ook nog wat naar hen luister, het is niet omdat ik ga werken dat ik nu zomaar alles naar men zinnetje kan doen.
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: mijn eerste lotus

Bericht door HJ2 »

Vriendelijk lachen met twinkelende oogjes naar je moeder doet wonderen! Zo'n jongen gun je toch een Fanta(flesdopsken)!

Werkt dat niet: Mooie gelegenheid om wat meer op eigen benen te gaan staan. Geeft dat echter weer nog meer risico dan in de winter in een lotus rijden zonder een bult rijervaring: Braaf naar pa en ma luisteren en even geduld uitoefenen ;-)

Be wise!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: mijn eerste lotus

Bericht door ovi »

HJ2 schreef:Ovi, ben je niet een beetje verwend?

t!
t'Heeft een beetje te maken met mijn weelderige haardos hé Henkie!
Hoofd koelt nogal vlug af met zo'n ongeïsoleerd bachske! :lol:
Ook die leren zetels heb ik al in alle talen vervloekt. Als ik er s'morgens ga opzitten bevriezen mijn .... ;)
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: mijn eerste lotus

Bericht door HJ2 »

Seatheater retrofit v.a. 50,- per stoel!
(LEC.com)

Ik weet niet of je die ook op je hoofd kunt zetten.
Echter als oldtimer freak: Die vliegers in WW2 hadden van die leren helmpjes met 28V verwarmingsspiralen.... Jij gaat dat vast wel oplossen met je 12V accu :-)
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Plaats reactie