sommige fora zijn echte kindertuinen

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Gebruikersavatar
stekki
Berichten: 1250
Lid geworden op: 16 apr 2012, 15:34
Naam: Stijn
Auto: no lotus
Locatie: Potholecountry

sommige fora zijn echte kindertuinen

Bericht door stekki »

man man, kan me soms toch druk maken als ik zie hoe het er op andere (auto) fora soms aan toe gaat... Te kinderachtig voor woorden. Met modder smijten, uitschelden, etc, gebeurt er allemaal.
Blij dat het hier nog enigizins beschaafd aan toe gaat... :mrgreen: :mrgreen:
Light is not right
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: sommige fora zijn echte kindertuinen

Bericht door Coen »

Heb je ooit eens op het Porsche Forum (porscheforum.nl) rondgekeken? Alleen daarom zou ik al geen Porsche willen hebben.... Iedereen is elkaar te slim af en je krijgt voor je het weet een rot opmerking.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Gebruikersavatar
stekki
Berichten: 1250
Lid geworden op: 16 apr 2012, 15:34
Naam: Stijn
Auto: no lotus
Locatie: Potholecountry

Re: sommige fora zijn echte kindertuinen

Bericht door stekki »

neen, nog niet gaan kijken daar... Blijkbaar is een forum de ideale plaats om iedereen uit te kafferen etc...
Light is not right
Red Baron
Berichten: 1910
Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1
Locatie: Sijsele (Belgium)

Re: sommige fora zijn echte kindertuinen

Bericht door Red Baron »

Vroeger ook af en toe eens gaan kijken op Autoforum.be maar heb besloten om daar wijselijk weg te blijven...

Eénmaal een rondrit meegedaan... nooit meer ! :evil:
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Gebruikersavatar
stekki
Berichten: 1250
Lid geworden op: 16 apr 2012, 15:34
Naam: Stijn
Auto: no lotus
Locatie: Potholecountry

Re: sommige fora zijn echte kindertuinen

Bericht door stekki »

Red Baron schreef:Vroeger ook af en toe eens gaan kijken op Autoforum.be maar heb besloten om daar wijselijk weg te blijven...

Eénmaal een rondrit meegedaan... nooit meer ! :evil:
Wel, dit forum bedoelde ik eigenlijk in men openingspost.... Het probleem ligt ook deels bij de mods, ze moeten maar sneller bepaalde mensen bannen.
Light is not right
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: sommige fora zijn echte kindertuinen

Bericht door Frederik »

stekki schreef:man man, kan me soms toch druk maken als ik zie hoe het er op andere (auto) fora soms aan toe gaat... Te kinderachtig voor woorden. Met modder smijten, uitschelden, etc, gebeurt er allemaal.
Blij dat het hier nog enigizins beschaafd aan toe gaat... :mrgreen: :mrgreen:
Dankje voor het compliment! Erg leuk om dit te horen, een hart onder de riem voor mij als oprichter/administrator en voor de moderatoren. Dank je wel. :)
stekki schreef:Het probleem ligt ook deels bij de mods, ze moeten maar sneller bepaalde mensen bannen.
Ben het niet helemaal met je eens (ivm het bannen) ...

Hier is er sinds de start van het forum (augustus 2008) nog steeds niemand gebanned. Ik ben van de mening dat 'de persoonlijke aanpak' beter werkt. Als je mensen op een rustige en volwassen manier op hun fout(en) wijst, nemen ze dat erg makkelijk aan.

Als je iemand gaat bannen dan giet je volgens mij enkel maar benzine op het vuur, en met een ander e-mailadres is een nieuw account snel gemaakt en dan wordt het enkel maar erger.

Tevens hebben we vrij duidelijke regels, en als mensen zich daar niet aan houden dan spreek ik ze persoonlijk aan, al moet ik dit wel erg zelden doen.

Anderzijds is het overgrote deel van de leden hier ook effectief eigenaar van een Lotus, dat scheelt ook al een hap.

Ik ben ook zeer open en erg breeddenkend inzake discussiëren, een hevige meningswissel kan van mij best, zolang het niet persoonlijk, onbeleefd, kinderachtig of aanvallend gebeurd. Een discussieforum dient ook om van mening te wisselen, uiteraard altijd op een 'volwassen' manier. ... en tot nu toe verloopt dat best goed. Daarvoor moet ik eigenlijk alle leden bedanken want dat is jullie verdienste, niet de mijne of die van de moderatoren.

Verder is het ook een niche-forum, niet elke auto liefhebber komt op dit forum terecht, is sowieso al een automatische filter bij het volk we aantrekken. (alhoewel dat bij porscheforum ook wel zo zou moeten zijn)

En als mensen nieuw zijn op een forum dan nemen ze 'deels' automatisch de mentaliteit over, hier verloopt alles rustig en beschaafd, dus nieuwe leden nemen ook die houding aan.
Gebruikersavatar
stekki
Berichten: 1250
Lid geworden op: 16 apr 2012, 15:34
Naam: Stijn
Auto: no lotus
Locatie: Potholecountry

Re: sommige fora zijn echte kindertuinen

Bericht door stekki »

Fred, je hebt gelijk, maar als er individuen blijven mensen persoonlijk aanvallen op een forum, leugens verspreiden die dan nog eens schade berokkenen aan diens zaak, sja... Ik ben akkoord met je aanpak, maar op een gegeven moment zijn er grenzen eh. Te ver is te ver, imo.
Ben content dat de mensen hier wat matuurder zijn, lol.
Light is not right
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: sommige fora zijn echte kindertuinen

Bericht door Erwin »

stekki schreef:Ben content dat de mensen hier wat matuurder zijn, lol.
Iedereen is hier een pak meer down to earth en een pak verstandelijker ook.

We hebben namelijk een Lotus gekocht en geen Porsche :lol: :lol: :ugeek: :ugeek:
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: sommige fora zijn echte kindertuinen

Bericht door Coen »

Frederik schreef: Verder is het ook een niche-forum, niet elke auto liefhebber komt op dit forum terecht, is sowieso al een automatische filter bij het volk we aantrekken. (alhoewel dat bij porscheforum ook wel zo zou moeten zijn)
Zou je denken maar ga er maar eens rondlezen... En ik was niet de enige die het opviel.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Gebruikersavatar
billie
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
Locatie: Brunssum

Re: sommige fora zijn echte kindertuinen

Bericht door billie »

Stijn,man man,je rijdt LOTUS wat heb je dan op andere forums te zoeken :lol: :lol: ,ga je kostbare tijd nuttig besteden en maak de tuin winterklaar :mrgreen: :mrgreen:
stekki schreef:man man, kan me soms toch druk maken als ik zie hoe het er op andere (auto) fora soms aan toe gaat... Te kinderachtig voor woorden. Met modder smijten, uitschelden, etc, gebeurt er allemaal.
Blij dat het hier nog enigizins beschaafd aan toe gaat... :mrgreen: :mrgreen:
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
Plaats reactie