gezocht: Radiateur Elan M100 S2 (voor weinig ;-)

Op zoek naar Lotus onderdelen en/of accessoires? Stel je vraag dan hier.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: gezocht: Radiateur Elan M100 S2 (voor weinig ;-)

Bericht door ovi »

Waar is mijn laatste post waar ik de partnummers gezet heb???
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: gezocht: Radiateur Elan M100 S2 (voor weinig ;-)

Bericht door ovi »

Dus 2° poging en dan zetten jullie het maar waar jullie willen! ;)

Wanneer het vochtig is draaid hij s'morgen enkele seconden op 3,5 cilinders dus dit wil in 99% van de gevallen zeggen dat er verlies op de bougiekabels of een te versleten delcokapje en rotor op zitten. Bougies zijn meestal wel vervangen. Veel van mijn vrienden (die ook allemaal arme sukkels zoals ik ben) rijden met occasie wagens en hebben dikwijls ook startproblemen omdat een delcokapje, rotor en bougiekabels iets is dat meestal niet preventief vervangen wordt. In de garages vervangen ze dan eerst alle "dure" elektronische toestanden en dan pas dit! :(
In ons geval is het blijkbaar een soort modulle waar ge alleen het kapje met de aansluitingen kund vervangen. Hier zal dus weer enkel elektronica inzitten en dus geen koperen kontakten die oxideren zoals in een gewone delco. We hebben dus sjans en zullen enkel de bougiekabels en de bougiekes moeten vervangen.
HJ, gij moet dit toch gezien hebben wanneer je uw darmen v/d koeling vernieuwd hebt?
Van het weekend maak ik er werk van hoor en zal het dan posten waar je dit gezet hebt.

Misschien een topic over ontstekingproblemen maken Frederik.

Onze motor is dezelfde als de Isuzu Impulse RS 1.6L L4FI Turbo (4)
Ik vindt echter die site waar ik dat gevonden heb echter niet terug maar heb wel die partnummers in mijn boekje genoteerd. 8-)
Delcokapje : AC Delco E530 C (49 pond)
Bougiekabels : Bosch : 09242 zwart of rood 09053 (46 pond)
Beck/Arnley : 1755993 blauw (26 pond)
Prijzen vallen dus nog mee vindt ik!
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: gezocht: Radiateur Elan M100 S2 (voor weinig ;-)

Bericht door HJ2 »

Volgens mij hebben we een chronische spraakverwarring over het Delcokapje. :roll:
In mijn optiek is dat de verdelerkap met contactpuntjes (waar de rotor in draait)
Dit zit dus niet in de Elan! (hoef ik niet meer voor te kijken)

In plaats daarvan vind je 2 coilpacks (spoelenpakketten) die mogelijk ook van de firma Delco komen ;-) Ze zitten onder de buffertank voor de koelvloeistof

Ik zou in jou geval dus:

1. Base timing afstellen (karweitje van een uurtje, en kost niets)
2. Als 1. niks oplevert de bougies vervangen of i.i.g. schoonmaken en electrode afstand controleren met voelermaten
3. als 2. niks oplevert de bougiekabels vervangen (is inderdaad geen slechte prijs hoor!)
4. Als 3. niks oplevert de coilpacks vervangen. je hebt 't partnumber, alleen... je hebt er dus 2 van nodig! Op het LEC loopt een groupbuy voor de coilpacks waar je misschien goedkoop kunt aanhaken. (Omdat ook belgen wel eens iets goedkoop willen hebben ;-)


Good luck!
HJ2
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: gezocht: Radiateur Elan M100 S2 (voor weinig ;-)

Bericht door ovi »

Ik ga dus beginnen met de bougies en de bougiekabels daar de kerel die het onderhoud v/d Elan en ook de herstelling v/d koppakdichting heeft uitgevoerd dit ook al bevestigd heeft dat de kabels nog nooit vervangen zijn. Had hem hierover eens getelefoneerd en weet zo ook wat hij al allemaal wel en niet vervangen heeft.
Ik verwacht dus dat daarna het probleempje opgelost is. Het is dus ook enkel de eerste keer s'morgens en daarna rijdt hij prima. Toen ik er een dagje of 5 heel kalm mee gereden had en ik de eerste keer eens wat meer gas gaf snokte hij ook een beetje maar dat is er nu volledig uit. Moest het een timingprobleem zijn zou hij het altijd hebben hé Henk maar goede tip voor moest het niet opgelost zijn.
Heb het ondertussen ook al via het linkje gezien wat voor systeem ze gebruiken i.p.v. delco! Op een Volvo 340 met Renault motor zit ook ongeveer zoiets en daar is er soms wat corrosie tussen de verbindingspunten van de boven en onderkant. Effe met een schuursponsje proper maken en start terug prima.
Ga in ieder geval de bougiekabels meenemen als ik eindelijk mijn K&N kan gaan halen.
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: gezocht: Radiateur Elan M100 S2 (voor weinig ;-)

Bericht door HJ2 »

... Keep us posted!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: gezocht: Radiateur Elan M100 S2 (voor weinig ;-)

Bericht door HJ2 »

Radiateur: zojuist een refurbished (met een nieuw binnenwerk besteld) bij SJ Sportscars (UK)

135 GBP excl. transport. Een rib uit m'n lijf, maar zeker geen gekke prijs dacht ik zo...

Ik repareer 't liever nu goed dan dat ik, midden in de rimboe, in een sneeuwstorm, in het holst van de nacht, na een mosseldiner eind 2009 zonder koelwater kom te staan..... :shock: :lol:
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: gezocht: Radiateur Elan M100 S2 (voor weinig ;-)

Bericht door ovi »

Das spotgoedkoop kerel! :o
Plaats reactie