Evora - Alfa 4C

Evora, Evora S, GTE, 400 & GT4
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Evora - Alfa 4C

Bericht door Erwin »

Nu enkel nog een spider versie en dan beginnen we te twijfelen :mrgreen:
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: Evora - Alfa 4C

Bericht door WimC »

Inderdaad.
Het is dus blijkbaar tóch mogelijk om een auto te maken die minder dan 900 kg weegt, in 4,5 sec naar 100 gaat én een écht interieur heeft...
Je zou bijna denken dat Bahar zijn nieuwe Elise in deze richting wou sturen.

Idd enige nadeel is afwezigheid van targa/open dak.
Maar dit is geen rechtstreekse concurrent voor Evora, Exige V6.
Gebruikersavatar
FrequentFlyer
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jun 2012, 21:00
Auto: Evora IPS
Locatie: Wilrijk

Re: Evora - Alfa 4C

Bericht door FrequentFlyer »

Ben even gaan kijken dit weekend in Geneve.
Auto ziet er IRL mooi geproportioneerd uit. Enkel de koplampen zijn even wennen. Op de launch editions zijn deze uitgevoerd in carbon fiber (look).
De CO2 uistoot stond ook geafficheerd bij het model. Deze is 157g/km. Toch nog wat minder dan de Elise S (175g/km).
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Evora - Alfa 4C

Bericht door Frederik »

De Elise heeft eigenlijk een oude motor ook hé. Met oud bedoel ik toch al oudere technologie. (wat niet wil zeggen ze slecht zijn)
Gebruikersavatar
Peter D
Berichten: 1290
Lid geworden op: 03 aug 2009, 16:02
Naam: Peter
Auto: Elan M100
Locatie: Landen

Re: Evora - Alfa 4C

Bericht door Peter D »

De Elise S heeft niet dezelfde motor als de oude Elise SC.
Is geen "oude" motor.
Volgens mij zit het verschil eerder in compressor >< turbo.
Waar een compressor altijd druk geeft, en de motor dus ook meer brandstof krijgt, loopt een turbo toch wat zuiniger wanneer niet onder belasting.
Nu ja, dat is wat ik denk hé, ik kan mis zijn...
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
Gebruikersavatar
FrequentFlyer
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jun 2012, 21:00
Auto: Evora IPS
Locatie: Wilrijk

Re: Evora - Alfa 4C

Bericht door FrequentFlyer »

Ik denk dat ook het verschil close ratio manual vs. dual clutch automatic wat verschil kan maken in verbruik.
Gebruikersavatar
Laneratus
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 jul 2010, 20:49
Naam: Wim
Auto: No longer...
Locatie: Gent

Re: Evora - Alfa 4C

Bericht door Laneratus »

Het design van de 4C heeft toch veel overtones van de S1 Elise, wat ik als ex-S1 rijder alleen maar toejuich. Alleen jammer dat het geen Lotus is. Eigenlijk zou de technologie van de 4C (carbon tub met alu crashstructuren, dual clutch) al 3 jaar geleden door Lotus, met een revolutionaire Elise S4 moeten geïntroduceerd zijn. Het tubje van de Elise gaat nu toch al dik 15 jaar mee en als de Italiaanse concurrentie al lichter wordt... Nu het valt af te wachten hoe lekker de 4C stuurt, op papier lijkt de Alfa alles mee te hebben.
Gebruikersavatar
diego
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 dec 2010, 12:38
Auto: Elan S2 - EXIGE S II
Locatie: Staden

Re: Evora - Alfa 4C

Bericht door diego »

Gebruikersavatar
kevin_v
Berichten: 347
Lid geworden op: 07 dec 2008, 17:56
Naam: Kevin
Auto: Elise MK1
Locatie: Borgerhout

Re: Evora - Alfa 4C

Bericht door kevin_v »

Vandaag bij ons in real life gezien. Ben wel onder de indruk, nu alleen nog eens ne sleutel bemachtigen. :D
Bijlagen
1004828_10201341663076512_511084978_n (2).jpg
Gebruikersavatar
Laneratus
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 jul 2010, 20:49
Naam: Wim
Auto: No longer...
Locatie: Gent

Re: Evora - Alfa 4C

Bericht door Laneratus »

Chris Harris vindt de 4c alvast dikke fun.



Toch veel Elise DNA, niet?
Plaats reactie