Hardtop

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Bart P
Berichten: 1021
Lid geworden op: 21 okt 2008, 20:54
Naam: Bart
Auto: Elise S2
Locatie: Maasmechelen

Hardtop

Bericht door Bart P »

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen over de aankoop van een hardtop. Welke voordelen biedt zo'n hardtop of zijn er zelfs mensen die het afraden en waarom? Alvast dank!
Gebruikersavatar
fantaflesdopke
Berichten: 172
Lid geworden op: 13 aug 2008, 18:21

Re: Hardtop

Bericht door fantaflesdopke »

Je verliest de mogelijkheid om in 2 minuutjes het dak eraf te halen, maar indien je niet zo veel dakloos rondrijdt, stoort dat helemaal niet.

Voordelen: ik vind het gewoon veel knapper!
Bij rotweer is het iets beter qua afdichting. Geen trilling bij hoge snelheden.
Onze softtop is een dubbel gevoerde, heel comfortabel, maar in dit apenland is een hardtop toch handig ... Ook als de airco zijn werk moet doen.
Gebruikersavatar
Yves
Berichten: 671
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:50
Naam: Yves
Auto: Elise Sprint 220 2019
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Re: Hardtop

Bericht door Yves »

Ik heb zelf een hardtop en is inderdaad een heel ander zicht met de top op. In de zomer doe ik hem nooit op rij veel te graag open. Maar in herfst en lente staat hij er nog op van in de winter op stal te staan. Is wel eens leuk rijden zo. Geluid is iets anders en inderdaad bij ons plezant weer soms noodzakelijk. Maar ik weet niet mocht ik nog een Elise kopen ik er terug eentje zou bij doen. Met een Exige zou ik natuurlijk geen keuze hebben ;-)
Gebruikersavatar
Vich
Berichten: 471
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:11
Naam: Virginie
Auto: Elise MK1
Locatie: Belgie

Re: Hardtop

Bericht door Vich »

Hardtop is voor ons onmisbaar in die Belgische winters met veel te veel regen. Niets boven een Elise in al zijn glorie, zonder dak dus, heb je ook de gehele geluidservaring, geluidservaring trouwens ook niet mis met een hardtop.
Van zodra het weer het toe laat zetten we er wel onmiddellijk weer de softtop op aangezien wij heel graag genieten van het open rijden (en dat is de laatste 2 jaar meer in april/mei geweest dan in de zomer)
Seize the day
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Hardtop

Bericht door ovi »

Daarom dat ik dus voor de Elan een Hard Top ga bestellen!
Op Lotus Elan Central heb je Matt die er juist één laten plaatsen heeft en er heel kontend van is dus...
Bart P
Berichten: 1021
Lid geworden op: 21 okt 2008, 20:54
Naam: Bart
Auto: Elise S2
Locatie: Maasmechelen

Re: Hardtop

Bericht door Bart P »

Met hardtop is de Elise inderdaad mooier en ik kan me voorstellen dat dit meer comfort geeft bij slecht weer. Maar open rijden blijft ook voor ons de prioriteit.
Hoeveel weegt zo'n hardtop eigenlijk. Kan je deze alleen afnemen en opzetten en waar bewaar je deze in de zomer?
Gebruikersavatar
Yves
Berichten: 671
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:50
Naam: Yves
Auto: Elise Sprint 220 2019
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Re: Hardtop

Bericht door Yves »

Bart P schreef:Met hardtop is de Elise inderdaad mooier en ik kan me voorstellen dat dit meer comfort geeft bij slecht weer. Maar open rijden blijft ook voor ons de prioriteit.
Hoeveel weegt zo'n hardtop eigenlijk. Kan je deze alleen afnemen en opzetten en waar bewaar je deze in de zomer?
Ik bewaar ze in bijhorende zak op een veilige plaats waar er niemand kan op trappen.
Na enige oefening kan je hem gerust alleen opleggen en bevestigen. Je moet wel groot genoeg zijn om met de armen open over de Elise te kunnen. Zo kun je hem 100% vlak laten zakken.
Gebruikersavatar
Vich
Berichten: 471
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:11
Naam: Virginie
Auto: Elise MK1
Locatie: Belgie

Re: Hardtop

Bericht door Vich »

Ons probleem wordt opgelost door Thierry. Die is zo vriendelijk om die voor ons te bewaren aangezien wij niet zoveel in Belgie zijn. meestal geldt dat voor april/mei en de zomer de softtop er op staat, in de winter de hardtop. Ik zi mezelf nog niet echt sleutelen om dat ding er zelf op of af te zetten... .
Seize the day
Gebruikersavatar
fantaflesdopke
Berichten: 172
Lid geworden op: 13 aug 2008, 18:21

Re: Hardtop

Bericht door fantaflesdopke »

Ik weet niet hoe dat zit met een Mk1, maar met de Mk2 is het een fluitje van een cent ... je moet natuurlijk niet alle dagen monteren en demonteren!
Gebruikersavatar
Vich
Berichten: 471
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:11
Naam: Virginie
Auto: Elise MK1
Locatie: Belgie

Re: Hardtop

Bericht door Vich »

Ik denk dat het misschien iets makkelijker is op de MKII. Ik ben daar niet zo handig in ziedde(een beetje een groot stuk om dat helemaal alleen te doen), dus laat ik dat liever over aan mensen die daar meer handeling in hebben. Ik ben meestal iets vroeger in Belgie dan mijn man, dus op zijn hulp kan ik niet rekenen... .
Seize the day
Plaats reactie